Φθορά ή απώλεια αποσκευών σε αεροπορικές πτήσεις: Αυτά είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών - enikonomia.gr

Φθορά ή απώλεια αποσκευών σε αεροπορικές πτήσεις: Αυτά είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών

πτήσεις

Τα δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές που ταξιδεύουν με αεροπλάνο και έχουν φθορά ή απώλεια αποσκευών αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

Πότε ισχύουν τα δικαιώματα

Τα δικαιώματα, ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, μόνο εάν:

Αποσκευές

Η αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε, είναι υπεύθυνη για οποιαδήποτε φθορά ή απώλεια των αποσκευών που έχουν περάσει από σχετικό έλεγχο, υπό τον όρο ότι το συμβάν που την προκάλεσε, σημειώθηκε επί του αεροσκάφους ή κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε περιόδου, κατά την οποία οι αποσκευές ήταν υπό την ευθύνη της. Στις περιπτώσεις αυτές, δικαιούστε αποζημίωση, η οποία μπορεί να ανέρχεται έως το ποσό των 1.220 ευρώ. Εάν η ζημία προκλήθηκε εξαιτίας ελαττώματος ή ποιότητας της αποσκευής σας, δε δικαιούστε αποζημίωση. Στην περίπτωση χειραποσκευών, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη, εφόσον η ζημία προκληθεί από δική της υπαιτιότητα.

Σε περίπτωση φθοράς αποσκευών που έχουν παραδοθεί κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων, οφείλετε να υποβάλετε γραπτή καταγγελία στον αερομεταφορέα, εντός 7 ημερών, και σε περίπτωση καθυστέρησης, εντός 21 ημερών, από την ημέρα που λάβατε τις αποσκευές σας.

Αν δε βρίσκετε τη βαλίτσα σας κατά την άφιξη σας στο αεροδρόμιο προορισμού, τότε θα πρέπει να το αναφέρετε αμέσως στο Γραφείο Απολεσθέντων του αεροδρομίου, όπου θα συμπληρώσετε Δήλωση Απώλειας Αποσκευής, ώστε να ειδοποιηθείτε σε περίπτωση ανεύρεσής της. Αν η αποσκευή σας δεν βρεθεί σε διάστημα 21 ημερών, θεωρείται χαμένη.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορούν να βρουν οι καταναλωτές στο «Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη» στην ηλεκτρονική σελίδα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

Exit mobile version