Καύσιμα και βασικά προϊόντα διατροφής: Μέχρι αύριο ισχύει το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους-Τι λένε οι άνθρωποι της αγοράς για τις ανατιμήσεις - enikonomia.gr

Καύσιμα και βασικά προϊόντα διατροφής: Μέχρι αύριο ισχύει το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους-Τι λένε οι άνθρωποι της αγοράς για τις ανατιμήσεις

πλαφόν

Μέχρι αύριο, 30 Ιουνίου ισχύει το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους σε καύσιμα και βασικά προϊόντα διατροφής.

Yπενθυμίζεται πως  αυτό άρχισε να εφαρμόζεται ως έκτακτο μέτρο  κατά την περίοδο της πανδημίας και αυτό διήρκησε περισσότερο από μία τριετία. Αν και η κατάργηση του πλαφόν ήταν πάγιο αίτημα της αγοράς, στους καταναλωτές έχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς φοβούνται μην οδηγήσει σε νέα αύξηση των τιμών στα ράφια. Ωστόσο, στελέχη τόσο των βιομηχανιών όσο και του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αναφέρουν  στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπο”  ότι δεν πρόκειται να υπάρξει νέο κύμα ανατιμήσεων -αν δεν υπάρξει κάποιο έκτακτο γεγονός- καθώς θα έχουν περισσότερες δυνατότητες ευελιξίας στην τιμολογιακή τους πολιτική, γεγονός που θα τους επιτρέψει να ρίξουν τις τιμές.

«Με την κατάργηση του πλαφόν, οι βιομηχανίες αλλά και τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να μειώσουν τις τιμές σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για κάθε νοικοκυριό, αλλά οι καταναλωτές δυσκολεύονται να τα αγοράσουν, όπως για παράδειγμα τυροκομικά ή γαλακτοκομικά και να τα αυξήσουν σε κάποιες άλλες κατηγορίες, όπως π.χ. τα απορρυπαντικά. Με το πλαφόν δεν έχουν αυτή την ευελιξία, για- τί από τη στιγμή που δεν μπορούν να ανεβάσουν κάποιες τιμές, δεν μπορούν να τις ρίξουν κιόλας», σημειώνει  στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, υπογραμμίζοντας ότι μεσοπρόθεσμα οι τιμές θα αποκλιμακωθούν προς όφελος του καταναλωτή

Επιλογές

Για παράδειγμα, αν μια εταιρία έχει στο χαρτοφυλάκιό της και τρόφιμα και απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής  μπορεί να ρίξει  τις τιμές σε κάποια τρόφιμα, που ενδεχομένως τώρα πωλούνται ακριβά, και να αυξήσει τις τιμές σε κάποιο σαμπουάν ή απορρυπαντικό, που οι προωθητικές ενέργειες είναι συνεχείς και έντονες, οπότε ο καταναλωτής δεν θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα.

Ή, αντίστοιχα, μια βιομηχανία τροφίμων μπορεί να μειώσεις τις τιμές σε κάποια προϊόντα που έχουν υψηλότερη ζήτηση και να την αυξήσει σε ένα άλλο είδος που είναι είτε πιο φθηνό είτε δεν είναι τόσο δημοφιλές, ενώ μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν έτσι, καθώς το περιθώριο κέρδους τους έπρεπε να ήταν ίδιο ή χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που είχαν τον Δεκέμβριο του 2021, παρά τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών.

 

Exit mobile version