Κορονοϊός: Οι 7+1 ανατροπές που προκαλεί στην αγορά ακινήτων

Ανατροπές στην αγορά ακινήτων έφερε η πανδημία του κορονοϊού και η τηλεργασία. Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, οι νέες τάσεις που διαμορφώνονται, είναι οι εξής:

1. Αναζήτηση μεγαλύτερων κατοικιών. Η τάση που κερδίζει έδαφος κυρίως στους εργαζομένους με παιδιά, είναι η αναζήτηση κατοικίας με ένα επιπλέον δωμάτιο που θα μπορεί να διαμορφωθεί σε γραφείο για να μπορούν να ασκούν τα επαγγελματικά καθήκοντά τους μέσω τηλεργασίας.
2. Επιστροφή στην ενοικίαση σπιτιών με τη σεζόν. Η πανδημία άλλαξε άρδην την πολιτική ακύρωσης στις βραχυχρόνιες μισθώσεις και πολλοί ιδιοκτήτες έχουν προβεί σε επιλογή πολιτικής ακύρωσης – μη επιστρέψιμη όταν έχουν προβεί σε γενναίες εκπτώσεις. Επίσης, μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών έχουν επιλέξει τη δυνατότητα ακύρωσης 4 ημέρες πριν από την άφιξη με στόχο να αποκτήσουν υψηλά ποσοστά πληρότητας ιδιαίτερα την περίοδο των εορτών. Αυτό που παρατηρείται είναι η ενοικίαση ακινήτου σε χειμερινούς προορισμούς με τη σεζόν ιδιαίτερα για τους λάτρεις των χειμερινών σπορ.
3. Από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις στις μακροχρόνιες. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 πολλοί ιδιοκτήτες λόγω της ραγδαίας μείωσης των εισοδημάτων τους αποφάσισαν να επιστρέψουν στη μακροχρόνια μίσθωση. Όσοι παρέμειναν δέχτηκαν χαριστική βολή αρχές Φεβρουαρίου 2020 λόγω πανδημίας. Ο τουρισμός το καλοκαίρι επίσης δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
4. Αύξηση αποθηκευτικών χώρων – logistics. Λόγω της τηλεργασίας αυξήθηκε υπερβολικά η ζήτηση για τρόφιμα, στα παιχνίδια, στα είδη γυμναστηρίου κλπ με τις περισσότερες παραγγελίες να πραγματοποιούνται μέσω Διαδικτύου οδηγώντας την αύξηση της ζήτησης για αποθηκευτικούς χώρους – logistics που αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο. Εκτιμάται πως πολύ άμεσα θα υπάρξει ανάγκη για αποθηκευτικούς χώρους μικρότερης επιφάνειας 500 τ.μ.- 800 τ.μ. εντός του αστικού ιστού των μεγάλων πόλεων για να μπορούν να τροφοδοτούν άμεσα την εφοδιαστική αλυσίδα.
5. Στοχεύουν στο e-shop πολλά εμπορικά καταστήματα. Η μη μείωση των μηνιαίων μισθωμάτων στις εμπορικές μισθώσεις ακόμη και μετά το νομοθετικό πλαίσιο οικειοθελούς μείωσης των ενοικίων με κίνητρο την έκπτωση φόρου, δείχνει να μην επιδρά θετικά στους ιδιοκτήτες ακινήτων. Πολλές εμπορικές επιχειρήσεις και κυρίως αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης μελετούν αρχικά να κλείσουν τα καταστήματα που δεν παράγουν τον αναμενόμενο τζίρο για τη συνάντησή τους στοχεύοντας στη ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.
6. Cafe delivery e-shop. Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος 20 τ.μ. – 40 τ.μ. που δεν στοχεύουν σε περαστικό κόσμο και παράλληλα αποτελούν brand μελετούν τη μετεγκατάσταση σε σημεία μη προβολής με στόχο το φθηνότερο ενοίκιο και την αύξηση του delivery μέσω e-shop και τηλεφωνικών παραγγελιών.
7. Τέλος στους open plan χώρους. Η ανάγκη για διατήρηση απόστασης μεταξύ των εργαζομένων αναμένεται σταδιακά και μακροπρόθεσμα να οδηγήσει τις εταιρείες σε αναζήτηση πιο μόνιμων λύσεων από την “κυκλική- εναλλάξ” προσέλευση των υπαλλήλων ή την απομάκρυνση των γραφείων ώστε να μην είναι το ένα δίπλα στο άλλο. Αναμένεται να αυξηθεί η ανάγκη σε χώρο και θα μειωθεί η πυκνότητα των εργαζομένων, ενώ θα ενταθούν οι προσπάθειες για αυτοματισμούς και αποφυγή επαφής με κοινόχρηστα αντικείμενα και λογικά θα επιστρέψουμε στα μικρά “κλειστά” γραφεία.
8. Η τηλεργασία οδηγεί σε μετεγκατάσταση των εταιρειών. Το δεύτερο σενάριο και μάλλον το επικρατέστερο λόγω του γεγονότος ότι αρκετές από τις μικρομεσαίες αλλά και τις μεγάλες επιχειρήσεις προσαρμόστηκαν εύκολα και γρήγορα στην τηλεργασία, θα παρατηρήσουμε μετεγκαταστάσεις εταιρειών.

Με πληροφορίες από εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”


Exit mobile version