Λογαριασμοί ρεύματος: Πότε θα “μπλοκάρεται” η αλλαγή παρόχου για ανεξόφλητες οφειλές – Τι εισηγείται η ΡΑΕ

Μπλόκο σε αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για ανεξόφλητες οφειλές άνω των 150 ευρώ επιχειρεί να βάλει η ΡΑΕ.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, η ΡΑΕ εισηγείται για τους οικιακούς καταναλωτές ανώτατο όριο ανεξόφλητης οφειλής για να μπορούν να αλλάξουν
πάροχο τα 150 ευρώ (τετραμηνιαίο
λογαριασμό), για τους μη οικιακούς που
είναι συνδεδεμένοι με τη χαμηλή τάση τα 200 ευρώ και για τους καταναλωτές μέσης τάσης τα
1.000 ευρώ.
Καταναλωτές που χρωστούν στον υφιστάμενο πάροχό τους πάνω από
αυτά τα ποσά θα πρέπει για να αλλάξουν
πάροχο είτε να αποπληρώσουν τα χρέη
τους είτε να τα διακανονίσουν. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στον παλαιό
προμηθευτή να υποβάλει στον αρμόδιο διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης της παροχής για διάστημα
6 μηνών μετά την αλλαγή
προμηθευτή, στην περίπτωση που ο
πελάτης δεν τηρεί τον διακανονισμό αποπληρωμής
της οφειλής του και υπό την προϋπόθεση ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του αντίστοιχου σε τουλάχιστον 6 μηνιαίους λογαριασμούς ρεύματος.
Ένα τρίτο μέτρο που προτείνει η ΡΑΕ προκειμένου να αποθαρρύνει το φαινόμενο
των μετακινήσεων από πάροχο σε
πάροχο αφήνοντας πίσω οφειλές
είναι η δημιουργία ενός συστήματος τύπου “Τειρεσία” που θα
αξιοποιούν οι προμηθευτές για να αξιολογούν τον βαθμό
φερεγγυότητας των καταναλωτών. Πρόκειται για ένα σύστημα επισήμανσης οφειλών
στο οποίο θα έχουν πρόσβαση
οι προμηθευτές και θα αφορά τους οφειλέτες
λογαριασμών ρεύματος που θέλουν
να αλλάξουν πάροχο. Προτείνεται μάλιστα να υπάρχει διαβάθμιση της επισήμανσης και συγκεκριμένα “κόκκινη” για όσους
κινούνται στα όρια των οφειλών
των ανώτατων ορίων που προτείνει
και “πράσινη” για όσους ανεξάρτητα
από το ύψος των οφειλών έχουν
προχωρήσει σε διακανονισμό.

Exit mobile version