Μίχαλος: Μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική στις μεταφορές θα είναι καταλύτης στην αναπτυξιακή πορεία

“Ο τομέας των μεταφορών μπορεί να γίνει ο καταλύτης στην προσπάθεια της Ελλάδας να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Να προσελκύσει νέες, μεγάλες επενδύσεις. Να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της οικονομίας της. Να οικοδομήσει τους όρους μιας δυναμικής, διατηρήσιμης και ταυτόχρονα ισόρροπης ανάπτυξης με πρωταγωνιστές τις ελληνικές επιχειρήσεις” τόνισε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, Κωνσταντίνος Μίχαλος, στην έναρξη της 17ης Πανελλήνιας Επιμελητηριακής Συνδιάσκεψης Μεταφορών στη Λειβαδιά.

Ο κ. Μίχαλος είπε ότι και για τον κλάδο των μεταφορών, το μείζον πρόβλημα – όπως και σε μια σειρά από άλλους τομείς – είναι η απουσία μιας ολοκληρωμένης, συνεκτικής, εθνικής στρατηγικής. Μιας στρατηγικής, η οποία θα «ενώνει τα κομμάτια του παζλ», θα έχει μακρόπνοη στόχευση και θα εφαρμόζεται με συνέπεια, ανεξάρτητα από την εναλλαγή κυβερνήσεων στην εξουσία. Πρόσθεσε ότι η διαδικασία διαμόρφωσης της Εθνικής Στρατηγικής για της Μεταφορές είναι σήμερα σε εξέλιξη και η επιμελητηριακή κοινότητα, στο πλαίσιο του σχετικού διαλόγου, κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις, για τις πολιτικές και τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να περιλαμβάνει αυτή η στρατηγική.

Οι θέσεις συνοπτικά είναι οι εξής:

– Ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.

– Ενίσχυση της διατροπικότητας, με έμφαση στη σύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

– Πρωτοβουλίες για την κινητοποίηση μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων, με έμφαση στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων και τερματικών σταθμών συνδυασμένης μεταφοράς.

– Αξιοποίηση αποδοτικών μοντέλων συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση λιμένων και αεροδρομίων, στα πρότυπα του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.

– Ανάπτυξη σύγχρονου χωροταξικού σχεδιασμού, ο οποίος θα περιλαμβάνει ειδική πρόβλεψη για την αυτόνομη ανάπτυξη κέντρων Logistics, χωρίς αναχρονιστικούς περιορισμούς.

– Κίνητρα για την ανάπτυξη υποστηρικτικών υπηρεσιών και για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

– Κίνητρα για την ανάπτυξη μιας «πράσινης» εφοδιαστικής αλυσίδας, με αναβάθμιση στόλων, ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων και διαδικασιών κτλ.

– Κίνητρα για την ανάπτυξη του κλάδου παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών στον τομέα της ναυτιλίας.

– Δημιουργία ολοκληρωμένων πάρκων εφοδιαστικής αλυσίδας στο Θριάσιο και στη Θεσσαλονίκη

– Εκπαίδευση και κατάρτιση για την ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξιοτήτων στον τομέα των μεταφορών.

– Επιτάχυνση των έργων για την ανάπτυξη των Μέσων Σταθερής Τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα και την ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Ώστε να μπορέσουν να αποσυμφορηθούν οδικοί άξονες, να τονωθούν τοπικές αγορές και να δημιουργηθούν δυνατότητες οικιστικής και εμπορικής ανάπτυξης σε νέες περιοχές.


Πηγή: ΑΠΕ

Exit mobile version