«Μόνιμη Μείωση Τιμής»: Από σήμερα έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ – Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης το “every day low price”

σούπερ μάρκετ

Ελέγχους στα σούπερ μάρκετ για τη σήμανση «Μόνιμη Μείωση Τιμής» πραγματοποιούν από σήμερα, Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου τα κλιμάκια του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να δουν για το εάν τηρείται η νομοθεσία περί της σήμανσης των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία αυτή. Αυτό γνωστοποίησε το Σαββατοκύριακο ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς και υπενθύμισε πως οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία θα πρέπει να αποστείλουν την έγγραφη δέσμευσή τους έως τις 30 Νοεμβρίου.

Στο μεταξύ, οι κωδικοί που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για τη μείωση των τιμών, έχουν ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες του υπουργείου για 500 κωδικούς και έως την Παρασκευή ήταν 660 από 53 εταιρείες. Πλέον, ο αναθεωρημένος στόχος του υπουργείου είναι να ξεπεράσουν τους 1.000 κωδικούς. Πρόκειται για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά. Ειδικότερα, φρέσκο γάλα, το σύνολο των χλωρινών, μαρμελάδες, ζάχαρη, δημητριακά, γιαούρτι, αλλαντικά, ρύζι.

Η Υπουργική Απόφαση

Yπενθυμίζεται πως στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ και περιγράφεται η διαδικασία αποστολής τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη μέχρι τις 3μμ.

Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).

Η ανάρτηση Μητσοτάκη  για το πρόγραμμα «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

Ανάρτηση για το πρόγραμμα «Μόνιμη Μείωση Τιμής» έκανε  χθες μέσω facebook o Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης για το πρόγραμμα «Μόνιμη Μείωση Τιμής», σε αυτό « έχουν ήδη ενταχθεί 644 προϊόντα από 35 βασικές κατηγορίες (φρέσκο γάλα, απορρυπαντικά, μαρμελάδες, ζάχαρη, δημητριακά, γιαούρτι, αλλαντικά, ρύζι) και προστίθενται συνεχώς νέα». «Στόχος μας είναι οι κωδικοί να φτάσουν τους 1.000. Και πιστεύω θα τον πετύχουμε, καθώς πάνω από 50 εταιρίες έσπευσαν να ανταποκριθούν, επιδεικνύοντας αίσθημα κοινωνικής ευθύνης» συμπλήρωσε.

 

Προσφορές στα σούπερ μάρκετ: Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης

Για τις αλλαγές που σχεδιάζει  το υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με τις προσφορές προϊόντων που κάνουν τα σούπερ μάρκετ μίλησε χθες στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Σκρέκας.

Όπως είπε ο κ. Σκρέκας, επισκέφθηκε με τον Πρωθυπουργό κατάστημα σούπερ μάρκετ όπου είδαν « στα 7 στα 10 προϊόντα στο καρτελάκι από κάτω στην τιμή να έχουν κάποιου είδους προωθητική ενέργεια ( -50% , -30% , 1 +1 δώρο , 4+2 δώρο). Αυτό το πράγμα έχει μετατρέψει την αίθουσα σούπερ μάρκετ σε ένα παζάρι. Έχει χαθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή στις τιμές που βλέπει στο ράφι. Υπάρχει ασανσέρ τιμών στα προϊόντα». Και παρέθεσε ένα παράδειγμα:  Την μια μέρα ο καταναλωτής βρίσκει ένα προϊόν στην τιμή του 1,20 ευρώ, αύριο το βρίσκει στο 1,70 ευρώ, μεθαύριο 2,30 ευρώ και παραμεθαύριο 1,10 ευρώ.

«Αυτό το πράγμα δεν μπορεί να συνεχιστεί. Συζητάμε με τις εταιρείες του κλάδου ότι πρέπει να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή ως προς την τιμή που βλέπει στο σούπερ μάρκετ για το προϊόν που θέλει να αγοράσει. Για να αντιμετωπιστεί αυτό.. εμείς σχεδιάζoυμε μια νομοθετική ρύθμιση – πρωτοβουλία όπου τελικά θα πετύχουμε μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι. Αυτό που λέμε κάθε ημέρα χαμηλή τιμή είναι  το λεγόμενο ”every day low price” το οποίο το λένε στο εξωτερικό». Δηλαδή εμείς δεν θέλουμε να πηγαίνει ο καταναλωτής στο σούπερ μάρκετ και να βλέπει το σαμπουάν που θέλει να αγοράσει να είναι 1+1 δώρο και να πρέπει να αγοράσει 2 τεμάχια ενώ χρειάζεται μόνο το ένα τεμάχιο. Και τις επόμενες ημέρες το σαμπουάν να έχει διπλάσια τιμή. Εμείς από τις εταιρείες θέλουμε να προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμής και θέλουμε όταν κάνουν μια προωθητική ενέργεια αυτή να πιάνει τόπο και να είναι πραγματική» σημείωσε .

«Μιλάω για προωθητικές ενέργειες που είναι τόσο συχνές, τόσο καθημερινές που έχουν χάσει το νόημά τους» είπε μεταξύ άλλων.

Εν συνεχεία αναφέρθηκε στο μέτρο της μόνιμης  μείωσης  τιμής. «Σε πολλές κατηγορίες από τα προϊόντα τα οποία έχουν ανακοινωθεί για μόνιμη μείωση τιμής, η έκπτωση είναι περισσότερη από 5%. Στα αλεύρια, η έκπτωση είναι πάνω από 5%, είναι 10%. Οι νέες τιμές που ανακοίνωσαν οι προμηθευτές στο υπουργείο Ανάπτυξης είναι χαμηλότερες κατά 10% από τις τιμές πριν τις 19 Σεπτεμβρίου. Το 5% είναι η ελάχιστη μείωση τιμής. Πολλές εταιρείες επιλέγουν να έχουν μεγαλύτερη μείωση τιμής», σημείωσε ο υπουργός.

 

Οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων: Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις πωλήσεις

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το εννεάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 1 Οκτωβρίου 2023) κινήθηκε θετικά σε αξία. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 9,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%. Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%. Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα τρόφιμα & ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

Με πολύ καλούς ρυθμούς κινούνται και τα online σούπερ μάρκετ. Με βάση τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των online super market ενισχύθηκε κατά 15% στο πρώτο μισό του 2023, φτάνοντας τα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 11%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών ήταν: +32% σε προϊόντα για κατοικίδια, +21% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε βρεφικά είδη, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +12% σε φρέσκα τρόφιμα, +11% σε είδη αρτοποιίας, +7% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, +6% σε συσκευασμένα τρόφιμα, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών κατά 9%.

 

 

 

Exit mobile version