Νέα Ανεξάρτητη Αρχή του Καταναλωτή: Πότε θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο - Οι διευκρινίσεις Θεοδωρικάκου - enikonomia.gr

Νέα Ανεξάρτητη Αρχή του Καταναλωτή: Πότε θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο – Οι διευκρινίσεις Θεοδωρικάκου

Αρχή

Σάρκα και οστά παίρνει η υλοποίηση της νέας Ανεξάρτητης Αρχής  Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.

Όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος μιλώντας στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ, “Συνδέσεις” «τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί από τη Βουλή με τη δική μας πρωτοβουλία μια πάρα πολύ σημαντική μεταρρύθμιση- η δημιουργία της νέας  Ανεξάρτητης Αρχής  Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Θα μπει την επόμενη εβδομάδα σε διαβούλευση και αναμένεται να ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο στις 26 Νοεμβρίου».

«Θα προχωρήσουμε αμέσως στον διορισμό τ0υ πρώτου διοικητή της Αρχής και των τριών υποδιοικητών. Θα περάσει και από τη Βουλή η διαδικασία. Και τους αμέσως επόμενους 6 μήνες θα έχει συγκροτηθεί η Ανεξάρτητη Αρχή με βασικό χαρακτηριστικό ότι εκεί ενοποιείται το σύνολο των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους με 300 ελεγκτές, με σοβαρά ψηφιακά μέσα αλλά και με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Αυτή είναι μια συμβολή στο να υπάρχει ο κρατικός έλεγχος με βάση τους νόμους σε πράγματα που συμβαίνουν στην αγορά» συμπλήρωσε.

Για το  περιθώριο κέρδους

Επίσης μίλησε για το περιθώριο κέρδους. «Θυμίζω ότι επί 3,5 χρόνια είχαμε ένα πάρα πολύ αυστηρό μέτρο, αυτό της απαγόρευσης να κερδίζουν οι επιχειρήσεις περισσότερα από ό,τι κέρδιζαν το 2021, στο πλαφόν. Αυτό όμως για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δεν βοήθησε και πολύ. Θυμίζω ότι στις εκλογές του 2023 είχαμε πληθωρισμό στα τρόφιμα της τάξεως του 14% ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό είναι στο 1,5%. Η αλήθεια είναι όμως πως ως μέτρο σε κάποια διαστήματα με την αυστηρή εφαρμογή του ελέγχθηκαν τα πράγματα. Πιστεύω ότι το βασικό χαρακτηριστικό πρέπει να είναι η ενημέρωση των πολιτών μακροπρόθεσμα. Και αυτό γιατί δεν μπορείς να βάζεις για πάντα πλαφόν στα κέρδη. Η ενημέρωση των πολιτών είναι ένας πολύ κρίσιμος παράγοντας για τη λειτουργία της αγοράς. Ο ενημερωμένος καταναλωτής μπορεί να παίρνει καλύτερες αποφάσεις για το από πού θα πρέπει να αγοράσει, υπό ποιες συνθήκες και τι τον συμφέρει καλύτερα και από άποψη ποσότητας και ποιότητας» τόνισε.

Δείτε το βίντεο:

 

 

 

 

 

Exit mobile version