POS: Έρχεται ο «big brother» της ΑΑΔΕ στα τερματικά των επιχειρήσεων

POS

Έρχεται ο «big brother» της ΑΑΔΕ στα τερματικά POS όλων των επιχειρήσεων με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής. Αυτό αφορά στα POS που είναι συνδεδεμένα είτε με τις τράπεζες του εσωτερικού είτε με το εξωτερικό.

Yπενθυμίζεται πως έχει αρχίσει η διαδικασία καταγραφής των ενεργών POS στην αγορά. Δηλαδή, στις 11 Οκτωβρίου 2023 ολοκληρώνεται η πρώτη υποβολή και καταγραφή των στοιχείων όλων των POS της χώρας που ήταν ενεργά στις 30 Σεπτεμβρίου. Αύριο, Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου οι επιχειρήσεις θα λάβουν  την πρώτη ενημέρωση από τους παρόχους  για το ηλεκτρονικό μητρώο που θα συσταθεί αυτόματα.

Η δήλωση από τους Παρόχους γίνεται ως εξής»:

1. από  τις 29 Σεπτεμβρίου 2023 και μετά, θα φαίνονται στα Στοιχεία Επιχείρησης μόνο τα POS  που ήταν ενεργά μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου.

2. Τα POS που λειτούργησαν από τις 11 Σεπτεμβρίου και έως 30 Σεπτεμβρίου θα φανούν μετά τις 5 Οκτωβρίου, αφού όμως τα τα δηλώσουν μέχρι τότε  οι Πάροχοι

POS: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις εάν  δεν αποτυπώνονται σωστά τα στοιχεία

Εάν οι επιχειρήσεις  διαπιστώσουν ότι δεν αποτυπώνονται σωστά τα στοιχεία για κάποιο ή κάποια από τα τερματικά POS που έχουν στη διάθεσή τους για να δέχονται πληρωμές με κάρτες τότε  μπορούν να κάνουν τις απαιτούμενες διορθώσεις  μέχρι τις 11 Οκτωβρίου 2023.

Οι διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ για το μητρώο POS των επιχειρήσεων

Η ΑΑΔΕ έδωσε πρόσφατα διευκρινίσεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το  μητρώο POS των επιχειρήσεων. Σημείωσε δε πως  τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα πρέπει να δηλώνονται, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

• από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και

• από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.

Ενώ οι  επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών), υποχρεούνται να υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που:

• είτε οι Πάροχοι  δεν δήλωσαν κάποιο εκ των Μέσων Πληρωμών ή δεν επικαιροποίησαν τα στοιχεία κάποιου εκ των Μέσων Πληρωμών.

• είτε οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών κρίνουν ως ανακριβή τα στοιχεία που δηλώθηκαν από τους Παρόχους.
Χρόνος δήλωσης από πλευράς Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υποχρεούνται σύμφωνα με τα προηγούμενα:

• από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα.

Επίσης η ΑΑΔΕ επισημαίνει πως η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), λαμβάνει χώρα:

Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής θα πρέπει αρχικά να αποκτήσουν Ειδικούς Κωδικούς πρόσβασης. Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που κάποιος διαθέτει μπορεί να συνδεθεί στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών. Εν συνεχεία στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» επιλέγει την εφαρμογή με όνομα «Δηλώσεις Μέσων Πληρωμών».

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε 

 

Πώς αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);

Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API), αποστέλλουν αίτημα στο posregistry.support@aade.gr με τίτλο “Αίτημα πρόσβασης στο API Μητρώου Μέσων Πληρωμών” στο οποίο θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπεριλάβουν τα παρακάτω στοιχεία:

Στη συνέχεια η ΑΑΔΕ αποστέλλει στον αιτούντα – στο e-mail που έχει δηλώσει κατά το αίτημά του – tokenUsername και tokenPassword.

 Υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε δοκιμαστικό περιβάλλον (test) του API της ΑΑΔΕ ώστε να γίνονται validate τα αρχεία CSV;

Διατίθεται δοκιμαστικό περιβάλλον swagger στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.
Δυνατότητα πρόσβασης στο δοκιμαστικό περιβάλλον του API της ΑΑΔΕ, ώστε να κάνουν validate τα προς υποβολή αρχεία CSV, μπορούν να έχουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs).
Για πληροφορίες όσον αφορά στη διενέργεια των δοκιμαστικών υποβολών και την παροχή πρόσβασης, μπορείτε να απευθύνεστε στο posregistry.support@aade.gr

 Ποιοι είναι οι τύποι, το μέγεθος και οι πιθανές τιμές των ζητούμενων πεδίων;

Υπάρχει διαθέσιμη λίστα με όλους τους πιθανούς κωδικούς λάθους που μπορεί να επιστρέψει το API και την επεξήγηση αυτών;

Η συνολική λίστα των συχνότερων error & warning codes συμπεριλαμβάνεται στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ και συγκεκριμένα στο αρχείο “Οδηγίες χρήσης API Μητρώου Μέσων Πληρωμών” το οποίο συνεχώς θα επικαιροποιείται.
Σε κάθε περίπτωση, δε θα εμφανίζεται μόνον ο κωδικός του αντίστοιχου error/warning. Κατά την ανεπιτυχή υποβολή αρχείου, οι εκάστοτε κωδικοί θα συνοδεύονται από το αντίστοιχο επεξηγηματικό κείμενο.

Σε περίπτωση υποβολής αρχείου που περιέχει και λανθασμένα στοιχεία, η ΑΑΔΕ λαμβάνει μέρος του αρχείου ή γίνεται συνολική απόρριψη του;

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version