Πόθεν έσχες: Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής – Τα SOS και τα πρόστιμα - enikonomia.gr

Πόθεν έσχες: Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής – Τα SOS και τα πρόστιμα

Πόθεν Έσχες

Ο χρόνος πιέζει για χιλιάδες υπόχρεους που πρέπει να υποβάλουν τη δήλωση Πόθεν Έσχες. Εκτός από την εμπρόθεσμη υποβολή, ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στον σχολαστικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων, ώστε να αποφευχθούν λάθη, παραλείψεις και ανακρίβειες.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των δηλώσεων Πόθεν Έσχες βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία από τη Δευτέρα 3 Αυγούστου, με την αυλαία να πέφτει στις 24 Οκτωβρίου. Η συγκεκριμένη προθεσμία καθορίζεται βάσει του νόμου, ο οποίος ορίζει ότι η Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης υποβάλλεται εντός τριών μηνών από την ολοκλήρωση των φορολογικών δηλώσεων — η οποία φέτος έκλεισε στις 24 Ιουλίου.

Οι υπόχρεοι θα πρέπει να επισκεφτούν την πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς taxisnet για την υποβολή της δήλωσης. Τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία εμφανίζονται αυτόματα όπως είναι καταχωρημένα στο φορολογικό μητρώο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους υπόχρεους να διορθώσουν τυχόν λάθη πριν υποβάλλουν τη δήλωση τους. Τα περιουσιακά στοιχεία μεταφέρονται αυτόματα. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων εισοδήματα, ακίνητα, τραπεζικοί  λογαριασμοί, οχήματα και δάνεια.

Στις δηλώσεις Πόθεν Έσχες τα στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης θα μπορούν να αντληθούν αυτόματα με τους φορολογούμενους να επιβεβαιώνουν απλώς ότι τα στοιχεία είναι σωστά.

Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί από τους πολίτες είναι η εξής:

Ο έλεγχος

Το ότι συμπληρώνεται αυτόματα ένα μέρος της δήλωσης, αυτό δεν σημαίνει ότι ο υπόχρεος μπορεί να προχωρήσει χωρίς προηγουμένως να ελέγξει όλα τα πεδία.

Ακόμη ο υπόχρεος θα πρέπει να εστιάσει στα στοιχεία που προέρχονται από τράπεζες και άλλους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και πρέπει να δει ότι έχουν εμφανιστεί όλοι οι λογαριασμοί στους οποίους είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος και ότι έχουν καταχωριστεί τα σχετικά ποσά με ορθό τρόπο.

Στη δήλωση περιλαμβάνονται, κατά περίπτωση, και στοιχεία που αφορούν στον ή τη σύζυγο, το μέρος συμφώνου συμβίωσης και τα ανήλικα παιδιά.

Ο υπόχρεος είναι αρμόδιος για την πληρότητα και την ακρίβεια της δήλωσης.

Οι  διορθώσεις 

Μετά την εμπρόθεσμη οριστικοποίηση, δίνεται η δυνατότητα υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, με στόχο τη διόρθωση λαθών ή την πρόσθεση στοιχείων που παραλείφθηκαν.

Αυτό μπορεί να γίνει σε 30 ημέρες μετά τη λήξη της κανονικής προθεσμίας. Αυτό σημαίνει ότι η αρχική δήλωση  θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα έως τις 24 Οκτωβρίου.

Το παράβολο 

Η εμπρόθεσμη υποβολή δεν επιβαρύνεται με παράβολο,  ωστόσο η εκπρόθεσμη δήλωση συνοδεύεται από οικονομική επιβάρυνση, το ύψος της οποίας εξαρτάται από την κατηγορία του υπόχρεου και τη διάρκεια της καθυστέρησης.

Για δήλωση που υποβάλλεται μέσα στις πρώτες 30 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας προβλέπεται ηλεκτρονικό παράβολο 50 ή 200 ευρώ. Αν η καθυστέρηση ξεπεράσει τις 30 ημέρες, το παράβολο αυξάνεται σε 100 ή 400 ευρώ, ανάλογα με την ιδιότητα του υπόχρεου.

Το πληροφοριακό σύστημα υπολογίζει αυτόματα το ποσό κατά την οριστικοποίηση της εκπρόθεσμης δήλωσης και εκδίδει το παράβολο που πρέπει να εξοφληθεί ηλεκτρονικά.

Οι κυρώσεις

Οι υπόχρεοι που θα αποκρύψουν περιουσιακά στοιχεία μπορεί να αντιμετωπίσουν:

Ειδικότερα η νομοθεσία προβλέπει αυστηρότερες ποινές για παραλείψεις, ανάλογα με την αξία των αποκρυπτόμενων στοιχείων, με φυλάκιση που ξεκινά από 1 έτος και φτάνει έως και 10 χρόνια για περιουσίες άνω των 300.000 ευρώ.

Exit mobile version