Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Αυτοί είναι οι λόγοι που μετατίθεται η υποχρεωτική εφαρμογή του για το 2026 - enikonomia.gr

Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Αυτοί είναι οι λόγοι που μετατίθεται η υποχρεωτική εφαρμογή του για το 2026

ψηφιακό δελτίο αποστολής

Η δεύτερη φάση της εφαρμογής του ψηφιακού δελτίου αποστολής στις συναλλαγές των επιχειρήσεων μετατίθεται για το 2026. Όπως αναφέρει η απόφαση της ΑΑΔΕ, αναβάλλεται η επέκταση της εφαρμογής του μέτρου στο σύνολο των επιχειρήσεων (μικρών και μεγάλων) λόγω των τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν, της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος αλλά και η επιδίωξη στο να μην υπάρξουν «κενά» τα οποία θα στεκόταν εμπόδιο στην εύρυθμη λειτουργία του «μοντέλου». Υπενθυμίζεται πως το αρχικό χρονοδιάγραμμα της Αρχής ήταν ότι αυτό θα άρχιζε να λειτουργεί από τον Δεκέμβριο του 2025.

Η πρώτη φάση

Επίσης επισημαίνεται πως στις 2 Ιουνίου του 2025 ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της υποχρεωτικής εφαρμογής του  ψηφιακού δελτίου αποστολής.

Αυτό αφορούσε τις επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, εξαιρουμένων των οντοτήτων που το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων τους υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ, είναι θυγατρικές αλλοδαπής εταιρείας και που έκαναν  χρήση του εμπορικού – λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (ERP) της μητρικής αλλοδαπής εταιρείας. Πρόκειται για 155.415 επιχειρήσεις από τους τομείς των καυσίμων, των οικοδομικών και ιατρικών υλικών, καθώς και αγροτικών και φαρμακευτικών προϊόντων.

Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά, διαβιβάζουν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA, ενημερώνεται ο λήπτης των αγαθών, ενώ υπάρχει δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.

Όσοι διακινούν αγαθά χωρίς ψηφιακό δελτίο αποστολής αντιμετωπίζουν αυστηρά πρόστιμα. Αυτά είναι 5.000 ευρώ για υπόχρεους τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και 10.000 ευρώ για υπόχρεους τήρησης διπλογραφικού συστήματος.

Ποιοι εξαιρούνται 

Στο μέτρο αυτό δεν συμπεριλαμβάνονταν:

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δεύτερη φάση θα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διαλειτουργικότητα μεταξύ των επιχειρήσεων και της ΑΑΔΕ. Τα λογιστικά προγράμματα θα πρέπει να διασυνδεθούν με τη ψηφιακή πλατφόρμα ΜyDATA, έτσι ώστε οι καταχωρήσεις να γίνονται αυτόματα και χωρίς την ανάγκη διπλής εργασίας. Παράλληλα, ενισχύεται η δυνατότητα παρακολούθησης των εμπορικών κινήσεων σε πραγματικό χρόνο, διευκολύνοντας τους ελέγχους.

Στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης, εκτός από την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών και τη διαβίβαση των δεδομένων στα myDATA θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων – μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης, καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε επιχείρηση που προβαίνει σε μεταφορά αγαθών θα πρέπει να εκδίδει και να καταχωρεί το δελτίο αποστολής σε ψηφιακή μορφή, μειώνοντας τη χρήση έντυπων εγγράφων και εξαλείφοντας τον κίνδυνο λαθών ή παραλείψεων.

 

Exit mobile version