Ψηφιακό πελατολόγιο: Ποιες επιχειρήσεις και από πότε κινδυνεύουν με πρόστιμο

αυτοκίνητα

Πρόστιμο 100 ευρώ ανά όχημα που δεν θα καταγράφεται, θα επιβάλλεται από την 1η Ιουλίου σε επιχειρήσεις όπως πλυντήρια αυτοκινήτων, συνεργεία, φανοποιεία και χώρους στάθμευσης για τις οποίες στις αρχές Ιουλίου τελειώνει η πιλοτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου και γίνεται πλέον υποχρεωτική.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Το ψηφιακό πελατολόγιο εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά σε επιχειρήσεις από τον κλάδου του αυτοκινήτου από τις 14 Απριλίου.

Ποιες επιχειρήσεις αφορά το ψηφιακό πελατολόγιο

Αναλυτικότερα υπόχρεες για την τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων είναι οι εξής κατηγορίες επιχειρήσεων:

Εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων:

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει υποχρεωτικά από την 1η  Ιουλίου να σαρώνουν  τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που κάνουν την είσοδο ή την έξοδό τους από τις εγκαταστάσεις τους.

Πώς θα λειτουργεί

Η πληροφορία της πινακίδας του πελάτη θα συνδέεται με τις αποδείξεις ή τα τιμολόγια που θα εκδίδονται και όλα θα συνδέονται άμεσα με τη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ μέσω της εφαρμογής MyData App ή άλλων λογισμικών. Έτσι η εφορία θα έχει γνώση πόσα οχήματα πελατών διακινήθηκαν αλλά και πόσες αποδείξεις κόπηκαν κάθε στιγμή και κάθε μέρα.

Στην συνέχεια το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί ως το φθινόπωρο σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις, που αφορούν για παράδειγμα γάμους και βαπτίσεις και οι τουριστικές επιχειρήσεις όπως είναι τα ξενοδοχεία, τα γυμναστήρια, τα κέντρα αισθητικής, τα φυσικοθεραπευτήρια και οι σχολές χορού.

 Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί το νέο ψηφιακό εργαλείο της ΑΑΔΕ με το οποίο οι  ελεύθεροι επαγγελματίες θα καταχωρούν νέους πελάτες, θα ενημερώνουν και θα τροποποιούν υφιστάμενα έγγραφα, θα ακυρώνουν πελάτες χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, ενώ θα συσχετίζονται τα έγγραφα με αποδείξεις και παραστατικά. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει διαφάνεια στις συναλλαγές των ελεύθερων επαγγελματιών. Ουσιαστικά το νέο πελατολόγιο θα αντικαταστήσει τα βιβλία πελατών.

Παράλληλα μέσω του Ψηφιακού Πελατολογίου θα γίνεται η διασύνδεση των ελεύθερων επαγγελματιών με το TAXIS σε πραγματικό χρόνο και  θα έχει ως στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στις φορολογικές αρχές να κάνουν έναν ολοκληρωμένο έλεγχο των επιχειρήσεων.

Σημειώνεται, ότι το ψηφιακό πελατολόγιο λειτουργεί ως λογιστικό πρόγραμμα – εφαρμογή, το οποίο θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, έτσι ώστε να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.

 

 

Exit mobile version