Σε απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα ασφαλιστικά ταμεία – Τα αιτήματα

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ), προκηρύσσει πανελλαδική 24ωρη απεργία την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου και συγκέντρωση – συλλαλητήριο έξω από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Σταδίου 29) στις 11.00 π.μ..

Αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της τα εξής:

“Επιχειρώντας να αναδείξουμε την αναγκαιότητα της συνεχούς αντίστασης στη διαχρονική επίθεση στο Κοινωνικό Κράτος μέσω των συνεχιζόμενων και κλιμακούμενων αντιλαϊκών πολιτικών, διεκδικούμε ταυτόχρονα ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς στους νέους οργανισμούς οι οποίοι προέκυψαν μέσα από συνεχείς οργανωτικές αναδιαρθρώσεις και ενοποιήσεις. Ο ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ, ο ΟΠΕΚΑ, ο ΕΟΠΥΥ και οι «πετσοκομμένοι» από αρμοδιότητες τ. ΟΕΕ & τ. ΟΕΚ (μετά τη βίαιη κατάργησή τους το 2012 ενσωματώθηκαν στον ΟΑΕΔ), δεν αποτελούν μόνο οργανισμούς «κομμένους και ραμμένους» στα μέτρα και στα πλαίσια της εφαρμογής και της υλοποίησης αυτών των πολιτικών αλλά και στυγνές «εργασιακές γαλέρες». Αποτελούν επίσης οργανισμούς υπό συνεχή «διαμόρφωση», λειτουργώντας ουσιαστικά σαν «πιλότοι» για την εφαρμογή των νέων διοικητικών και οργανωτικών προτύπων στο δημόσιο, στη λογική του αυταρχισμού, της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και του περιορισμού βασικών τους αρμοδιοτήτων.

ΕΦΚΑ

Ξεκινώντας από τον ΕΦΚΑ, όπως αποδείχθηκε στην πράξη ο συγκεκριμένος φορέας δεν υφίσταται παρά μόνο στο επίπεδο της εφαρμογής των άμεσων μνημονιακών υποχρεώσεων. της Κυβέρνησης, με κάθε κόστος και με κάθε μέσο. Αναφερόμαστε στις άγριες περικοπές των παροχών μέσω του νέου τρόπου υπολογισμού των νέων και του επανυπολογισμού των παλαιών συντάξεων. Γι αυτά αγωνιούσαν δύο χρόνια τώρα τόσο η Πολιτική Ηγεσία όσο και η Διοίκηση. Πρέπει όμως να τονίσουμε ότι, προς το παρόν διακρίνουμε μόνο την κορυφή του παγόβουνου, αφού η νέα «αρχιτεκτονική» του συστήματος δηλαδή ο κεφαλαιοποιητικός του χαρακτήρας και ο δραστικός περιορισμός της εγγύησης των παροχών από το κράτος, κρύβει μεσοπρόθεσμα δυσάρεστες εκπλήξεις για ολόκληρο τον κόσμο της εργασίας, ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Το ίδιο ισχύει για διατάξεις που αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων που πολλές φορές περνούν «στα ψιλά», όπως π.χ. η κατάργηση της Ειδικής Προσαύξησης ΤΣΜΕΔΕ όπου ο δικαιούχος για 35 χρόνια ασφάλισης λάμβανε επιπλέον περίπου 1200 ευρώ και τώρα αυτό μειώθηκε κατά περίπου 70%! (κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την Μονοσύνταξη στο ΤΣΑΥ η οποία όμως καταργείται τέλος του 2019). Η πλήρης κατάργηση του ν. 4387/16 και κάθε άλλης αντιασφαλιστικής νομοθεσίας παραμένουν επομένως από τις πλέον βασικές και κρίσιμες διεκδικήσεις ολόκληρου του εργατικού κινήματος.

Ταυτόχρονα φρόντισαν να στήσουν τη «βιτρίνα» της ενοποίησης, η οποία εκ των πραγμάτων όπως τους είχαμε προειδοποιήσει περιορίζεται στις κεντρικές υπηρεσίες και εσχάτως βάση του οργανογράμματος στα γραφεία των εννέα (9) νέων γεν. διευθυντών που τοποθέτησε η Διοίκηση κατ’ εντολή του υφυπουργού Τ. Πετρόπουλου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δε, χωρίς να γενικεύουμε ή να αφορίζουμε, οι συγκεκριμένες επιλογές δεν μπορεί παρά να προκαλούν σοβαρές επιφυλάξεις από τη μεριά μας, δεδομένων των δεκάδων αυθαιρεσιών και της αδιαφάνειας στη διαχείριση του προσωπικού ήδη από το καλοκαίρι του 2016, πριν δηλαδή από την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ την 01/01/2017. Αυθαιρεσία και αδιαφάνεια που νομιμοποιήθηκαν και έλαβαν θεσμικό χαρακτήρα με την ψήφιση ειδικών νόμων με τους οποίους όλες οι σχετικές αρμοδιότητες συγκεντρώθηκαν άμεσα ή έμμεσα στο πρόσωπο του κου Πετρόπουλου, αναστέλλοντας ουσιαστικά τις σχετικές διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα. Γι αυτό μιλήσαμε παραπάνω για «πιλοτική» οργάνωση και λειτουργία των νέων οργανισμών.

Όσο για το οργανόγραμμα το οποίο βέβαια ολοκληρώθηκε δύο χρόνια μετά τον αρχικό προγραμματισμό, αποτελεί προϊόν μιας «κομπογιαννίτικης» πρακτικής για την κατά παραγγελία δημιουργία ενός υδροκέφαλου, αθηνοκεντρικού, δυσλειτουργικού φορέα, ερήμην βέβαια των εργαζόμενων αλλά και της κοινής λογικής. Ακόμη όμως πιο ανησυχητικός είναι ο σχεδιασμός (ή ορθότερα η ανυπαρξία σχεδιασμού), για την πλήρη εφαρμογή του. Εκτός αν πιστεύουν ότι θα πάρουμε στα σοβαρά αυτό που ειπώθηκε στη σχετική επιτροπή για το αρχικό στάδιο εφαρμογής και αφορά στην υποχρέωση των υπαλλήλων στη χρήση σχετικού εγχειριδίου που θα περιλαμβάνει τις διατάξεις ΟΛΩΝ των ενοποιημένων ταμείων. Δηλαδή ο συνάδελφος π.χ. του πρώην ΟΓΑ θα έχει μπροστά του στο γκισέ τον ασφαλισμένο του πρώην ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.λ.π. και θα ψάχνει το «usermanual», προκειμένου να τον εξυπηρετήσει. Αλήθεια αυτοί που το σκέφτηκαν έχουν ποτέ βρεθεί στην «πρώτη γραμμή» της εξυπηρέτησης;

Παρά τις βαρύγδουπες λοιπόν εξαγγελίες και δηλώσεις , ο ΕΦΚΑ έως σήμερα απέτυχε πλήρως στους οργανωτικούς και υποτίθεται «αντιγραφειοκρατικούς» ιδρυτικούς του στόχους, δηλαδή:

  • Να ενοποιήσει τα εντασσόμενα ταμεία με κοινό κανονισμό παροχών και ενιαίες πλατφόρμες εφαρμογών. Για να επιτευχθεί αυτό θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ομογενοποίηση φορέων, κάτι που ακόμη δεν έχει συμβεί αλλά είναι και πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί άμεσα όπως είχαμε προειδοποιήσει εξ αρχής.
  • Να απαλλάξει τους ασφαλισμένους από τη γραφειοκρατία και περιττές μετακινήσεις. Η ανύπαρκτη ουσιαστικά ενοποίηση, η οποία κουκουλώνεται κάτω από την ενιαία ταμπέλα του ΕΦΚΑ, δημιουργεί πολλαπλάσια προβλήματα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αφού η ψευδαίσθηση ότι κάθε υπάλληλος του ΕΦΚΑ έχει πρόσβαση σε όλα τα εντασσόμενα ταμεία, ταλαιπωρεί χιλιάδες πολίτες και υπαλλήλους. Δεν υπάρχει ακόμη ενιαία πλατφόρμα ασφαλιστικής ικανότητας, η οποία θα επέτρεπε την κατάργηση των βιβλιαρίων, τα οποία έχουν εξαντληθεί και αντικαθίστανται από τους υπαλλήλους – κατόπιν εντολής της Διοίκησης – με χαρτοκοπτικές δημιουργίες και συνθέσεις!!! Η δε ενιαία εφαρμογή του Μητρώου, επειδή στήθηκε βιαστικά, δημιούργησε τεράστια προβλήματα στους ασφαλισμένους, πολλοί από τους οποίους βρέθηκαν με διπλές ή συγχωνευμένες εγγραφές με συνωνύμους. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πολλές επείγουσες διαδικασίες όπως έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, πρόσληψη σε εργασία, υποβολή ΑΠΔ, απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας κ.α. δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.
  • Να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ή τουλάχιστον την προσδοκία για τη δημιουργία μιας σύγχρονης δημόσιας υπηρεσίας, αποτελεσματικής και επαρκούς, με στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, εξοπλισμό και εργαλεία δουλειάς, όπως ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές διασυνδέσεις και αξιόπιστα μηχανογραφικά συστήματα. Η δε ανεπάρκεια σε πλήρεις και ξεκάθαρες ηλεκτρονικές εφαρμογές, όπως π.χ. αυτές που απαιτούνταν για το Κοινωνικό Μέρισμα, δεν δημιουργεί συνθήκες ίσων ευκαιριών για τους πολίτες, πολλοί από τους οποίους μένουν «εκτός νυμφώνα» αν και το δικαιούνταν.
  • Την ύπαρξη επαρκούς χρηματοδότησης, αφού είναι σε όλους γνωστό ότι ο «πλεονασματικός» ΕΦΚΑ στηρίζεται στον κωδικό των «μικροεξόδων» για να καλύψει τις βασικότερες των αναγκών του. Προκαλούν πραγματικά θλίψη οι ελλείψεις ακόμη και των πλέον αναγκαίων μέσων και υλικών όπως το εκτυπωτικό χαρτί, η μελάνη των εκτυπωτών κλπ.
  • Να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους. Αντίθετα, τους θεώρησαν κι εξακολουθούν να τους θεωρούν αναλώσιμους, αδιαφορώντας προκλητικά και μεταφέροντας στις πλάτες τους όλη την ευθύνη για την αντιμετώπιση των δεκάδων καθημερινών προβλημάτων και των σοβαρότατων δυσχερειών. Στρέφουν το βλέμμα και εγκαταλείπουν στην τύχη τους υπηρεσίες – κολαστήρια, πολλές φορές καθ’ υπόδειξη «συμβούλων», «παρασυμβούλων» και υπηρεσιακών παραγόντων. Υπηρεσίες ακραία υποστελεχωμένες, με σοβαρότατες ελλείψεις σε όλα τα επίπεδα και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς καθαριότητα, θέρμανση και κλιματισμό! Ακολουθώντας παλιές και δοκιμασμένες πρακτικές, προκαλούν, ενθαρρύνουν και παγιώνουν με διχαστικούς όρους τη δημιουργία «πατρικίων» και «πληβείων», με τους δεύτερους να παραμένουν αβοήθητοι και εγκαταλελειμμένοι στην πρώτη γραμμή της αέναης καθημερινής «μάχης», διακινδυνεύοντας ακόμη και την σωματική τους ακεραιότητα ή την ψυχική τους υγεία. Όλα αυτά δε, υπό την δαμόκλειο σπάθη σχετικής διάταξης νόμου που πεισματικά και παρά τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού αρνούνται να καταργήσουν και αφορά «στην πιθανή ύπαρξη πλεονάζοντος προσωπικού». Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι μετά την εφαρμογή του οργανογράμματος θα υποχρεωθούν να αναζητήσουν αλλού την τύχη τους, χωρίς να γνωρίζει κανείς τους όρους και τις προϋποθέσεις. «Πιλοτικό» κι αυτό!
  • Να επιταχύνει τις διαδικασίες έκδοσης των συντάξεων και της διεκπεραίωσης των κάθε είδους αιτημάτων ασφαλισμένων και συνταξιούχων. Για το πρώτοδυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε αφού από τον Ιανουάριο του 2017 προειδοποιούσαμε ότι, με βάση τον – ανύπαρκτο – σχεδιασμό της Διοίκησης και του Υπουργείου, κανένα χρονοδιάγραμμα δεν πρόκειται να τηρηθεί. Αντίθετα, ολόκληρο το βάρος μεταφέρθηκε στους εργαζόμενους, οι οποίοι εντελώς αβοήθητοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό προκειμένου να λειτουργήσει το σύστημα απονομής παρά τις τρομερές δυσχέρειες και ελλείψεις. Μετά τη λήξη του προγράμματος χρηματοδότησης την 31/12/2018, εξακολουθούν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα τουλάχιστον 50000 αιτήσεις συνταξιοδότησης (δεν περιλαμβάνονται περίπου 20000 αιτήσεις του τελευταίου τριμήνου) και 25000 αιτήσεις που αφορούν «ανελαστικές περιπτώσεις». Στις δεύτερες υποτίθεται η υπαιτιότητα αφορά στο δικαιούχο (ελλιπή δικαιολογητικά κλπ), όπου όμως στις περισσότερες περιπτώσεις η προσκόμιση τους καθυστερεί λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων μεταξύ υπηρεσιών (πρώην ταμείων) του ίδιου του ΕΦΚΑ. (Αναφέρουμε επίσης σχετική πληροφορία που αφορά σε ενέργειες του Οργανισμού για την εξασφάλιση περιορισμένου ύψους χρηματοδότησης για το τρέχον έτος). Όσο για τα υπόλοιπα αιτήματα (αναγνωρίσεις χρόνου, διαγραφές, επανεγγραφές κλπ), είναι χωρίς υπερβολή εκατοντάδες χιλιάδες! Σε χαρτόκουτα, τσουβάλια και ράφια έτοιμα να καταρρεύσουν. Χρόνος διεκπεραίωσης άγνωστος. (Ειδικότερα για την έκδοση συντάξεων ασφαλισμένων Δημοσίου & Δήμων, πρέπει άμεσα να ληφθούν πρωτοβουλίες από τη Διοίκηση και το Υπουργείο, καθώς οι χρόνοι έκδοσης των συνταξιοδοτικών πράξεων προσεγγίζουν τα τρία έτη, λόγω της υποβάθμισης της Γενικής Δ/νσης Συντάξεων Δημοσίου του Γ.Λ.Κ. σε απλή Διεύθυνση και την υπαγωγή της στον ΕΦΚΑ, την υποστελέχωση, και την αδυναμία υποστήριξης από τα πληροφοριακά συστήματα που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στον ΕΦΚΑ.)

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Την άμεση ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό.
  • Την ενίσχυση και ανανέωση της γερασμένης, σχεδόν ανύπαρκτης, υλικοτεχνικής υποδομής και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Εξαγγέλλουν «φαραωνικής» εμπνεύσεως έργα χωρίς να επενδύουν ούτε ένα ευρώ. Οριστική λύση στα ζητήματα της καθαριότητας, της θέρμανσης και του κλιματισμού. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και φύλαξης. Τα κτίρια του ΕΦΚΑ με εξαίρεση τις κεντρικές υπηρεσίες που διαθέτουν υπηρεσίες φύλαξης είναι «ξέφραγο αμπέλι».
  • Μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων πρώην stage που παραμένουν στην υπηρεσία με δικαστικές αποφάσεις οι οποίοι καλύπτουν στο σύνολό τους πάγιες και διαρκείς ανάγκες περισσότερο από μια δεκαετία.
  • Την παράταση του μεταβατικού διαστήματος της ενοποίησης μέχρι την ολοκλήρωση κάθε επιμέρους έργου, την τροποποίηση κομβικών διατάξεων του Οργανογράμματος με συμμετοχή των εργαζόμενων, την εξασφάλιση χρηματοδότησης και την εκπόνηση συγκεκριμένου συνολικού σχεδίου και χρονοδιαγράμματος για την εφαρμογή του, με ανάληψη της ευθύνης από το Δ.Σ. του ΕΦΚΑ.
    • Τη διεύρυνση του ενδεκαμελούς Δ.Σ. του ΕΦΚΑ σε δεκαεπταμελές με την άμεση αναλογική συμμετοχή εκπροσώπων των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων όλων των κλάδων και των κατηγοριών (ισχύει και για τους υπόλοιπους Οργανισμούς). Ο χαρακτήρας του σημερινού Δ.Σ. και η διαμόρφωση των εσωτερικών συσχετισμών (6/5) για πρώτη φορά υπέρ των διορισμένων από την Κυβέρνηση μελών, καθιστά σχεδόν «διακοσμητικό» το ρόλο των εκπροσώπων. Καταργεί στην πράξη κάθε δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης από τη μεριά των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων και των εργαζόμενων, τα συμφέροντα των οποίων υποτίθεται πως υπηρετεί ο νέος Οργανισμός. Επίσης, ζητάμε διεύρυνση των αρμοδιοτήτων, ενίσχυση και κατοχύρωση υψηλού βαθμού αυτονομίας έναντι των Κυβερνητικών παρεμβάσεων. Την κατάργηση κάθε σχετικής διάταξης που επιτρέπει στο «μακρύ χέρι» της Πολιτικής Ηγεσίας να «λεηλατεί» κατά το δοκούν τα αποθεματικά του ΕΦΚΑ. Απόλυτη προστασία και αυτοδιαχείριση από το Δ.Σ. της κινητής και ακίνητης περιουσίας εντός συγκεκριμένου αυστηρού θεσμικού πλαισίου.
  • Για τους συναδέλφους που υπηρετούν στα ΠΕΚΑ διεκδικούμε να νομοθετηθεί η νομική τους κάλυψη, όπως ακριβώς ισχύει για τους ελεγκτές της Α.Α.Δ.Ε. Επίσης, και η καταβολή οδοιπορικών σύμφωνα με τα ισχύοντα για τους ελεγκτές του ΣΕΠΕ.


ΕΤΕΑΕΠ

Συνεχίζουμε με τοΕΤΕΑΕΠτο οποίο στα συνολικότερα ζητήματα δεν αποτελεί παρά μικρογραφία του ΕΦΚΑ, αντιμετωπίζοντας τα ίδια οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα γι αυτό και οι διεκδικήσεις είναι κοινές (οργανόγραμμα, κανονισμός παροχών, σύνθεση Δ.Σ. και ειδικότερα προβλήματα ενοποίησης των ταμείων). Αναφερόμαστε βέβαια στην έκταση και όχι στην ένταση των προβλημάτων, αφού σε πολλές περιπτώσεις είναι ακόμη πιο σοβαρά, ιδιαίτερα για ότι αφορά στην έλλειψη προσωπικού και στις συνθήκες εργασίας. Σε συνδυασμό δε, με το μεγάλο όγκο εκκρεμών συνταξιοδοτικών υποθέσεων (75000 Επικουρικές και 20000 εφάπαξ), προκαλεί απίστευτη πίεση στους εργαζόμενους, εντατικοποίηση της εργασίας, αυθαίρετες μετακινήσεις υπαλλήλων, παράλληλα καθήκοντα και διάθεση υπαλλήλων (οι αριθμοί των καθυστερούμενων συντάξεων τόσο στην επικουρική όσο και στο εφάπαξ είναι θα λέγαμε «πλασματικοί», αφού δεκάδες χιλιάδες αιτήματα δεν εμφανίζονται επειδή εκκρεμεί η έκδοση της κύριας σύνταξης). Όσο για το επίπεδο των παροχών, μετά τα συνεχή «σφαγεία» όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, τους «μαθηματικούς τύπους» και τον «επανυπολογισμό» του νόμου Κατρούγκαλου, έχουν λάβει τη μορφή φιλοδωρήματος και για τα εφάπαξ μετά το 2014 της άτοκης επιστροφής εισφορών.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
  • Μονιμοποίηση των 12 συναδέλφων που εργάζονται με δικαστικές αποφάσεις
  • Βελτίωση των συνθηκών εργασίας
  • Ενίσχυση και ανανέωση της υλικοτεχνικής υποδομής
  • Λύση στο πρόβλημα της εξυπηρέτησης του κοινού και της υπηρεσίας του τηλεφωνικού κέντρου
  • Μηχανογραφική ανάπτυξη για διευκόλυνση των πολιτών και των υπαλλήλων

ΟΠΕΚΑ

OΟΠΕΚΑόπως είναι γνωστό αφορά στις προνοιακές υπηρεσίες του πρώην ΟΓΑ, αφού οι ασφαλιστικές – συνταξιοδοτικές μεταφέρθηκαν στον ΕΦΚΑ (να τονίσουμε εδώ ότι, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι του ΕΦΚΑ – ΑΓΡΟΤΩΝ, η τρομερή έλλειψη προσωπικού και οι συνθήκες εργασίας είναι απερίγραπτα).

Από την πρώτη μέρα εκφράσαμε τις πάγιες θέσεις μας για τον εντελώς διαφορετικό κοινωνικό χαρακτήρα που ο νέος Οργανισμός οφείλει να υπηρετήσει, σε αντίθεση με τη σκοπιμότητα που καθ’ υπόδειξη των δανειστών έρχεται με τη σημερινή του μορφή να διεκπεραιώσει. Δηλαδή, τη μετατροπή της «συστημικής» διογκούμενης φτώχειας σε στρατηγική μεταβλητή δημιουργίας και διαχείρισης του «υποστηριζόμενου» πολίτη, του προνοιακού «επαίτη» και όχι του «δικαιούχου» στο πλαίσιο της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας και των αντίστοιχων δικαιωμάτων. Έστησαν δηλαδή, έναν οργανισμό «συμπληρωματικό» και απαραίτητο για τη συνέχιση και τη διεύρυνση των αντεργατικών-αντιασφαλιστικών πολιτικών τους, έτοιμο να υποδεχτεί τους ανέργους, τους υποαπασχολούμενους και τους κοινωνικά αποκλεισμένους οι οποίοι θα πολλαπλασιάζονται χρόνο με τον χρόνο ως αποτέλεσμα αυτών των συγκεκριμένων πολιτικών.

Τονίσαμε επίσης το γεγονός ότι τέτοιου είδους «μεταρρυθμιστικές» πρωτοβουλίες, με άλλοθι τον «εξορθολογισμό» και τις οργανωτικές και λειτουργικές δυσχέρειες, οδηγούν συνήθως άμεσα ή έμμεσα στον περιορισμό ή στην κατάργηση παροχών και ο ΟΠΕΚΑ δυστυχώς δεν θα αποκλίνει από τον ανωτέρω κανόνα. Διαφορετικά, δεν είχαν κανένα λόγο να αποφύγουν –κατά τα πρότυπα του ΕΦΚΑ– τη δημιουργία Ενιαίου Κανονισμού Παροχών ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας του νέου Οργανισμού. Επίσης, η οργανωτική προχειρότητα, το διοικητικό μοντέλο όπως και οι σχετικές πρακτικές είναι αντιγραφή από τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ.

Τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι του ΟΠΕΚΑ στην εργασιακή τους καθημερινότητα αφορούν σε μια υπερπροσπάθεια να υπερβούν παλιά εμπόδια που παραμένουν – με απόλυτη ευθύνη των διοικήσεων και της πολιτικής ηγεσίας – αλλά και νέα που συνεχίζουν να ορθώνονται μπροστά τους, ώστε να κατορθώνουν τελικά να εξυπηρετήσουν με επάρκεια και αξιοπρέπεια όλους ανεξαιρέτως τους συμπολίτες μας. Τα προβλήματα ωστόσο χρονίζουν και διογκώνονται και παρά τις επαναλαμβανόμενες ανεκπλήρωτες υποσχέσεις παραμένουν ανεπίλυτα:

  • Οι ελλείψεις προσωπικού δεν καλύπτονται με μπαλώματα και προσωρινές λύσεις (όμηροι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου και περιορισμένος αριθμός μετακινήσεων με το σύστημα της κινητικότητας).
  • Η έλλειψη προγραμματισμού και κατάλληλης προετοιμασίας με την οποία «φορτώνονται» νέες αρμοδιότητες στον υποστελεχωμένο ΟΠΕΚΑ θα επιδεινώσει αναπόδραστα την εξυπηρέτηση των πολιτών και θα αυξήσει τα καθημερινά εργασιακά προβλήματα.
    • Οι χρονίζουσες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή θα συνεχίσουν να εντείνουν την καθημερινή ταλαιπωρία συναδέλφων και πολιτών.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Επαρκή στελέχωση του ΟΠΕΚΑ με μόνιμο προσωπικό
  • Φροντίδα για την απρόσκοπτη λειτουργία εφαρμογών και δικτύων.
  • Άμεση κάλυψη των ελλείψεων σε υλικοτεχνική υποδομή.
  • Άμεση επίλυση των εκκρεμοτήτων σε πληροφοριακά συστήματα, νομοθετικές και υπηρεσιακές ρυθμίσεις.
  • Άμεση κατάρτιση Ενιαίου Κανονισμού Παροχών στον ΟΠΕΚΑ.
  • Επιτάχυνση της διαδικασίας αμοιβαίων μετακινήσεων επιθυμούντων συναδέλφων μεταξύ των δύο φορέων.
  • Διαφάνεια και αξιοκρατία στην αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων για όλα τα υπηρεσιακά τους θέματα.

ΕΟΠΥΥ

Σχετικά με τον ΕΟΠΥΥ είναι γνωστό ότι, ιδρύθηκε με το ν. 3918/11 και καλύπτει σχεδόν το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού στις παροχές υγείας. Από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές – ν. 4238/14 των μονάδων υγείας στο Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.) και αλλαγή σκοπού, παραμένοντας μόνο αγοραστής υπηρεσιών υγείας. Τα οικονομικά του τελούν υπό τη σκληρή εποπτεία των «θεσμών» και ουσιαστικά χρόνο με το χρόνο υποβαθμίζονται οι παροχές υγείας μέσω συνεχών περικοπών.

Η σύσταση και λειτουργία Αυτοτελούς Τμήματος Εποπτείας, Ανάπτυξης και Λειτουργίας ΕΟΠΥΥ στο Υπουργείο Υγείας, το οποίο θεσμοθετήθηκε με το Π.Δ. 121/17 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας», στην ουσία καταργεί την αυτονομία του φορέα και θέτει τον Οργανισμό υπό την ηγεμονία του εκάστοτε υπουργού.

Σημαντικό ζήτημα είναι η έλλειψη «Οργανισμού», που είναι απαραίτητος για την λειτουργία ενός φορέα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλές δυσχέρειες στη λειτουργία και στην οργάνωσή του. Η έλλειψη προσωπικού στην Κεντρική Υπηρεσία αλλά και σε πολλές από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις δημιουργεί επίσης σοβαρά προβλήματα.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Την άμεση κατάργηση του άρθρου 30 και όλων των υπολοίπων σχετικών διατάξεων του Π.Δ. 121/17 με τις οποίες αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ και μεταφέρονται σε αυτοτελές τμήμα του Υπουργείου, υπονομεύοντας το θεσμικό ρόλο του μοναδικού φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας και ανοίγουν την «κερκόπορτα» για σταδιακή υποβάθμιση της συνολικής του υπόστασης.
  • Τη στοχευμένη ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό.
  • Την ολοκλήρωση του Οργανογράμματος με συμμετοχή των εργαζόμενων.
  • Την αναβάθμιση των παροχών μέσω του ΕΚΠΥ (Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας)

τ. ΟΕΚ – τ. ΟΕΕ

Τέλος, για ότι αφορά στους τ. ΟΕΚ και ΟΕΕ, όλοι γνωρίζουμε ότι, το 2012 καταργήθηκαν «εν μια νυχτί» στα πλαίσια της επιχειρούμενης διαδικασίας διάλυσης και κατάργησης του Κοινωνικού Κράτους. Το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων μεταφέρθηκαν στον ΟΑΕΔ και θεωρητικά το ίδιο ίσχυσε για τις αρμοδιότητες των δύο οργανισμών. Ουδέποτε βέβαια αυτές οι αρμοδιότητες και οι αντίστοιχες υπηρεσίες δεν αποκαταστάθηκαν πλήρως. Ουδέποτε επίσης δεν συζητήθηκε σοβαρά και φυσικά δεν υλοποιήθηκε η υπόσχεση της σημερινής Κυβέρνησης για την επανίδρυση τους.

Βασικό στόχο και πάγιο αίτημα τόσο του ΠΑΝ.Σ.ΥΠ.Ο. όσο και της ΠΟΠΟΚΠ, αποτελεί η Ίδρυση Φορέα Κοινωνικής και Στεγαστικής Πολιτικής στην χώρα μας, σαν βασική αναγκαιότητα της κοινωνίας μας. Η Ελλάδα της κρίσης και της ανεργίας δεν διαθέτει αυτόνομο φορέα Στεγαστικής Πολιτικής, γεγονός απαράδεκτο αν αναλογιστεί κανείς τις τεράστιες στεγαστικές ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες αξιοποίησης του στεγαστικού αποθέματος στη χώρα μας. Η εκπροσώπηση της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημόσιων, Συνεταιριστικών και Κοινωνικών Φορέων Στέγασης «Housing Europe» η οποία αποτελείται από περισσότερους από 40.000 φορείς – παρόχους στέγασης από 23 χώρες, πρέπει να αποτελέσει άμεσο στόχο του νέου φορέα αλλά και του ΟΑΕΔ, όσο εκείνος αποτελεί τον καθολικό διάδοχο του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας.

Έως τη δημιουργία του ως άνω φορέα και με δεδομένη την υποχρέωση του Κράτους να διαθέτει τις εισφορές των εργαζομένων για τους σκοπούς για τους οποίους παρακρατούνται:

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Τη δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Στέγασης και Μέριμνας στον ΟΑΕΔ (στο σχέδιο του νέου Οργανογράμματος του Ο.Α.Ε.Δ. δεν προβλέπεται).
  • Το σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων που αποτελούν υποχρέωση του ΟΑΕΔ ως καθολικού διαδόχου των καταργηθέντων Οργανισμών Εργατικής Κατοικίας και Εστίας τα οποία είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν στα πλαίσια μιας διοικητικής δομής επιπέδου κατώτερου της Γενικής Δ/νσης.
  • Τη δημιουργία Τμημάτων Στέγασης στις Περιφερειακές Δ/νσεις του ΟΑΕΔ και αντίστοιχων τμημάτων στις υπηρεσίες πρώτης γραμμής – ΚΠΑ2 (στο σχέδιο του νέου Οργανογράμματος του Ο.Α.Ε.Δ. δεν προβλέπονται).
  • Άμεση επανέναρξη στεγαστικών προγραμμάτων από τον Ο.Α.Ε.Δ. Είναι ανεπίτρεπτο και σε πλήρη αντιστοιχία με κάθε έννοια κοινωνικού κράτους, στους καιρούς κρίσης που βιώνουμε, η στεγαστική πολιτική του ΟΑΕΔ, ως καθολικού διαδόχου του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, να περιορίζεται στις ρυθμίσεις των δανείων και των οφειλών από την παραχώρηση εργατικών κατοικιών. Απαιτείται άμεση μελέτη και υλοποίηση νέων στεγαστικών προγραμμάτων, σύγχρονων, στοχευμένων στις ανάγκες της κοινωνίας, πριν αποχωρήσουν προς άλλες υπηρεσίες περισσότεροι υπάλληλοι, οι οποίοι διαθέτουν την πείρα και την κατάρτιση να τα υλοποιήσουν. Κατασκευή ή αγορά πρώτης κατοικίας, στόχευση σε προγράμματα επισκευής και ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών, ανάπλασης οικισμών, καταγραφή και προσδιορισμός των κοινωνικών αναγκών με στόχο τον σχεδιασμό εναλλακτικών μορφών στεγαστικής παροχής για τις περισσότερο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, είναι μόνο λίγες από τις προτάσεις που έχουμε κατά καιρούς προβάλλει και επιμένουμε να στηρίζουμε.
  • Αποτελεσματική παρακολούθηση – αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και εξασφάλιση των εμπράγματων δικαιωμάτων του Οργανισμού. Συντονισμένη, τακτική παρακολούθηση της περιουσίας του για την πρόληψη και αντιμετώπιση καταπατήσεων ή φθορών.
  • Αξιοποίηση της περιουσίας του Οργανισμού, σε συνεργασία με τις κατά τόπους αυτοδιοικητικές μονάδες, με εκπαιδευτικά ιδρύματα, με ειδικές κοινωνικές ομάδες κλπ, με απώτερο σκοπό την – κατά το δυνατόν – περισσότερο επωφελή για την κοινωνία χρήσης της.
  • Στήριξη προτάσεων για νομοθετική ρύθμιση παράτασης όλων των προθεσμιών των υπόχρεων για Κτηματολογικές ενέργειες δανειοληπτών, αλλά και του Οργανισμού για τα ενυπόθηκα δάνεια, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του.
  • Διευθέτηση των εκκρεμοτήτων του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας. Η έκδοση των οριστικών παραχωρητηρίων που απομένουν, η παραχώρηση αδιάθετων διαμερισμάτων σε δικαιούχους, η αποπεράτωση και τελική παραλαβή των τελευταίων εργολαβιών, οι ρυθμίσεις κατοικιών και δανείων αποτελούν σημαντικά, επείγοντα και ευρύτατα αντικείμενα εργασίας. Είναι αδιανόητο να διεκπεραιώνονται πανελλαδικά από τους ολοένα μειούμενους συναδέλφους που προέρχονται από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας, ως κληρονομική τους ευθύνη, ως δευτερεύον αντικείμενο του ΟΑΕΔ και μόνο μετά από τη διεκπεραίωση των «βασικών» τους καθηκόντων.
  • Άμεση επίλυση του θέματος μη απόδοσης των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών υπέρ Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. (τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.), οι οποίες δεν έχουν καταβληθεί για τους μηχανικούς του τ. Ο.Ε.Κ. για το διάστημα από 01.01.2007 έως 31.12.2013.
  • Βελτιστοποίηση της λειτουργίας των Βρεφονηπιακών Παιδικών Σταθμών του ΟΑΕΔ. Πλήρη στελέχωση των Βρεφονηπιακών Παιδικών Σταθμών με μόνιμο προσωπικό και επέκταση του προγράμματος, με την αύξηση των μονάδων. Απαιτείται ο επαναπροσδιορισμός αυτής της σοβαρής κοινωνικής προσφοράς προς τους δικαιούχους και ορθολογιστική οργανωτική προετοιμασία για τη δημιουργία και πρωτοβάθμιου εκπαιδευτικού πλαισίου, με την αδειοδότηση λειτουργίας Νηπιαγωγείου.
  • Εξυγίανση του προγράμματος του Κοινωνικού Τουρισμού.
  • Επαναφορά ψυχαγωγικών προγραμμάτων Εργατικής Εστίας.
  • Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου των Β.Α.Ε. και του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για τις ειδικότητες των συναδέλφων μας που εργάζονται στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του ΟΑΕΔ. Από τα καθήκοντα του προσωπικού καθαριότητας, μαγείρων και τραπεζοκόμων που εργάζονται στους Βρεφονηπιακούς παιδικούς σταθμούς του Ο.Α.Ε.Δ. προκύπτει το δικαίωμα των συναδέλφων στη λήψη του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, άρα και η αναγκαιότητα συμμετοχής της Ομοσπονδίας μας και του Συλλόγου μας μέσω αυτής αλλά και με τη στήριξή της, στο συντονιστικό όργανο που έχει οριστεί από την ΑΔΕΔΥ και σε όλες τις δράσεις που στοχεύουν στη διεκδίκησή του.
  • Αντιμετώπιση του φαινομένου της ετεροαπασχόλησης υπαλλήλων σε καθήκοντα αλλότρια του κλάδου τους.
  • Αποκατάσταση όλων των αδικιών του προτεινόμενου Οργανογράμματος του Οργανισμού. Ο απόλυτος αποκλεισμός ή ο επιλεκτικός παραγκωνισμός ειδικοτήτων από τις θέσεις ευθύνης είναι άδικος, καταπατά τις θεμελιώδεις αρχές της ισότητας και της ισονομίας και σε καμία περίπτωση δε μπορεί να γίνει αποδεκτός.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων (διοικητικού, μηχανικών, προσωπικού όλων των ειδικοτήτων των Βρεφονηπιακών Παιδικών Σταθμών κ.λ.π.)
  • Μονιμοποίηση των συναδέλφων μας που συνεχίζουν να εργάζονται με δικαστικές αποφάσεις.

Συνεχίζουμε λοιπόν τον αγώνα για την υπεράσπιση του Κοινωνικού Κράτους, για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Ζητάμε τη στήριξη και καλούμε τους συλλογικούς φορείς εργαζομένων και συνταξιούχων στη συγκέντρωση – συλλαλητήριο έξω από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Σταδίου 29) την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019 στις 11.00 π.μ.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Επιστροφή χρημάτων στους συναδέλφους που βγήκαν σε διαθεσιμότητα
  • Επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος θέρους, και αναδρομική καταβολή από την κατάργησή τους.
  • Αυξήσεις μισθών – ξεπάγωμα κλιμακίων”.


Exit mobile version