Σε δημόσια διαβούλευση το αναπτυξιακό νομοσχέδιο – Τι προβλέπει για τις επενδύσεις, τις συμβάσεις εργασίας και τις διαδικασίες της Δικαιοσύνης

Μεγαλύτερη ευελιξία στις επενδύσεις που θεωρούνται στρατηγικές για να μπορέσουν να αδειοδοτηθούν γρήγορα και σαρωτικές παρεμβάσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων προβλέπει το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.

Με το νομοσχέδιο εισάγεται μια περισσότερο ευέλικτη διαδικασία πιστοποίησης της ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης από ορκωτούς-ελεγκτές λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες καθώς και από πολιτικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς ή άλλης επαγγελματικής ειδικότητας πρόσωπα, που πληρούν τα κριτήρια που ορίζει η σχετική διάταξη.

Με το νομοσχέδιο δημιουργείται Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης για την ενιαία αποτύπωση του συνόλου των γεωχωρικών δεδομένων με τρόπο δημόσια και δωρεάν προσβάσιμο στο κοινό, μέσω διαδικτύου.

Επίσης ιδρύεται Εθνικό Μητρώο Υποδομών που θα λειτουργεί σε ψηφιακή μορφή και όλοι θα έχουμε πρόσβαση στις πληροφορίες, που θα συγκροτούν κάτι σαν «βιβλιάριο υγείας» της υποδομής ή του κτηρίου.

Επιχειρηματικά πάρκα

Εκσυγχρονίζεται και απλοποιείται το καθεστώς έναρξης λειτουργίας μιας επιχείρησης σε πάρκο. Έτσι, μια επιχείρηση δεν θα χρειάζεται πλέον – εκτός της άδειας εγκατάστασης- ούτε άδεια λειτουργίας και θα αρκεί μια απλή γνωστοποίηση ότι ξεκινά τη δραστηριότητά της. Αναμένεται επίσης, για τις επιχειρήσεις εντός των πάρκων, να θεσμοθετηθούν χαμηλότερες κατηγορίες περιβαλλοντικής κατάταξης έτσι ώστε να χρειάζονται ελαφρύτερη περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Απλουστεύεται η διαδικασία για την έναρξη μιας βιομηχανικής δραστηριότητας καθώς αποσαφηνίζεται πού δεν απαιτείται πλέον έγκριση εγκατάστασης. Για την έγκριση λειτουργίας, αυτή παύει να χρειάζεται για τη «μέση» βιομηχανία, δηλαδή τη βιομηχανία που κατατάσσεται στην κατηγορία Α2 της περιβαλλοντικής κατάταξης. Η επιχείρηση ωστόσο θα γνωστοποιεί τη λειτουργία της και θα ελέγχεται όπως όλες. Αυτό που αλλάζει είναι ότι δεν θα βρίσκεται σε αναμονή για το αν θα ξεκινήσει τη λειτουργία της περιμένοντας τον έλεγχο και την αδειοδότηση από την αρμόδια αρχή. Παύει να ισχύει το διπλό παράλληλο σύστημα δύο κατατάξεων, όχλησης και περιβαλλοντικής κατάταξης, και μένει μόνο το δεύτερο, που είναι συμβατό με την Ενωσιακή Νομοθεσία.

Έλεγχος και πιστοποίηση από ιδιωτικούς φορείς

Στο εξής, η πιστοποίηση και ο έλεγχος θα γίνεται όχι μόνο από δημοσίους αλλά και από ιδιωτικούς φορείς, εγκεκριμένους από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας. Θα υπάρχουν πρόσθετες ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την αμεροληψία καθώς και κυρώσεις αν χρειαστεί. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση δεν απεμπολεί το δικαίωμα να διεξάγει η ίδια ελέγχους αν χρειαστεί.

Η κυβέρνηση διευκρινίζει ότι δεν θα μειωθούν οι έλεγχοι στις επιχειρήσεις αλλά προβλέπεται ότι ελεγκτές μπορούν να είναι και φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα.

Νομοθετική παρέμβαση για τις κεραίες

Το νομοσχέδιο έρχεται να εκσυγχρονίσει το πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα:

– Διαμορφώνει σύγχρονο καθεστώς αδειοδότησης των κεραιοσυστημάτων στα πρότυπα διεθνών καλών πρακτικών, με βάση τις προδιαγραφές που παρέχονται τόσο στις Οδηγίες της ΕΕ, όσο και από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Πρόκειται για την εισαγωγή των διεθνών προτύπων που έχει θεσπίσει η Διεθνής Επιτροπή Προστασίας από την Μη Ιονίζουσα Ακτινοβολία (ICNIRP) περί ασφαλών ορίων έκθεσης στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, με στόχο την προστασία της ανθρώπινης υγείας.

– Ευνοεί την καινοτομία και τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση και τις ΜμΕ αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες και επιταχύνει την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης.

-Προωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, και έτσι μεταρρυθμίζει και εκσυγχρονίζει τη χώρα, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής στρατηγικής κινητών επικοινωνιών.

Εθνικό Πρόγραμμα Ανασχεδιασμού και Απλούστευσης Διαδικασιών

Εισάγεται Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών με στόχο την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Στο πρόγραμμα, στο οποίο θα συμβάλλουν όλες οι υπηρεσίες του κράτους και θα έχει διυπουργικό συντονισμό, εντάσσονται όλες οι δράσεις απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών, όπως για παράδειγμα η κατάργηση δικαιολογητικών και η απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου και η κωδικοποίηση.

Ποια σύμβαση εργασίας θα υπερισχύει αν «συντρέχουν» περισσότερες των δύο; Για παράδειγμα μια κλαδική ή μια επιχειρησιακή με όμοιο-επαγγελματική συλλογική σύμβαση εργασίας;

Όσον αφορά στις συλλογικές συμβάσεις προβλέπεται -σε περιπτώσεις εκτάκτων οικονομικών αναγκών κυρίως μικρών επιχειρήσεων-να γίνονται εξαιρέσεις κατά την εφαρμογή των όρων των συλλογικών συμβάσεων προκειμένου να διευκολυνθούν για να ορθοποδήσουν. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι πχ:

1. Επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα δηλαδή επιχειρήσεις σε καθεστώς προπτωχευτικής διαδικασίας, ή πτώχευσης ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή εξυγίανσης,

2. Οι επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας

3. Νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού σκοπού

Μειώνονται οι πράξεις για τις οποίες το ΓΕΜΗ διενεργεί έλεγχο και πλέον καταχωρούνται και δημοσιεύονται αυτόματα από τις εταιρείες. Για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες εξαιρούνται από την αυτόματη δημοσίευση οι εταιρικές πράξεις που αφορούν την λύση, την διαγραφή, την αναβίωση και τους εταιρικούς μετασχηματισμούς. Για τις προσωπικές εταιρείες εξαιρούνται οι πράξεις εταιρικών μετασχηματισμών.

Επιταχύνονται οι διαδικασίες της Δικαιοσύνης

Επιταχύνονται οι διαδικασίες της Δικαιοσύνης με την ψηφιοποίηση των ένδικων μέσων. Από τον Ιανουάριο του 2021 υποχρεωτικά πλέον οι δικηγόροι και τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους θα πρέπει να καταθέτουν ηλεκτρονικά τα δικόγραφα και όλα τα σχετικά έγγραφα στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια. Ηλεκτρονικά θα γίνονται και όλες οι όλες οι επιδόσεις των αποφάσεων. Η ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση μειώνει την ταλαιπωρία για τους πολίτες, ενώ επιτρέπει ταχύτερη οργάνωση και μειώνει το κόστος για όλες τις πλευρές.




















Βασικοί άξονες του πολυνομοσχεδίου είναι:


  • Προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
  • Έλεγχος Επενδυτικών Σχεδίων και Πιστοποίηση Ολοκλήρωσης και
    Έναρξης της Παραγωγικής Λειτουργίας Επενδύσεων των ν. 4399/2016, 3908/2011,
    3299/2004 και 2601/1998
  • Δημιουργία ενιαίου ψηφιακού χάρτη προκειμένου να υπάρχει δημόσια
    και δωρεάν πρόσβαση από το κοινό στα γεωχωρικά δεδομένα
  • Συγκρότηση Εθνικού Μητρώου Υποδομών, στο οποίο θα περιλαμβάνονται
    όλες οι υποδομές και τα κτίρια που ανήκουν ή βρίσκονται υπό τη διαχείριση
    φορέων του δημόσιου τομέα
  • Διατάξεις βελτίωσης της
    λειτουργίας των επιχειρηματικών πάρκων
  • Διατάξεις για την απλοποίηση της αδειοδότησης των βιομηχανικών
    δραστηριοτήτων
  • Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την άσκηση οικονομικής
    δραστηριότητας
  • Διατάξεις για την τροποποίηση ελέγχου και εποπτείας της αγοράς
  • Διατάξεις σχετικές με την αδειοδότηση και τον έλεγχο κατασκευών
    κεραιών στην ξηρά
  • Διατάξεις για τις
    ηλεκτρονικές επικοινωνίες
  • Θέσπιση εθνικού
    προγράμματος απλούστευσης διαδικασιών
  • Οργανωτικά θέματα του
    Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
  • Εργασιακά θέματα και
    ατομικές εργασιακές σχέσεις
  • Μέτρα για την αντιμετώπιση
    της αδήλωτης εργασίας
  • Ασφαλιστικές διατάξεις
  • Διατάξεις σχετικές με
    παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη
  • Διατάξεις σχετικά με την
    απλοποίηση διαδικασιών ΓΕΜΗ
  • Διατάξεις σχετικά με τις
    δημόσιες συμβάσεις
  • Ελληνική εταιρεία
    επενδύσεων και εξωτερικού εμπορίου Α.Ε. και
  • Λοιπές διατάξεις













































Δείτε εδώολόκληρο το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο


Exit mobile version