ΣΕΒ: Γρήγορα διορθωτικές κινήσεις για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα

Άμεσες διορθωτικές κινήσεις πρέπει γίνουν, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος και να καλυφθούν οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν το 2015 αναφορικά με τη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα και τη δημιουργία σημαντικών ταμειακών διαθεσίμων, τονίζει ο ΣΕΒ στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο του.

«Το 2015 έκλεισε με την οικονομία όρθια, με την κυβέρνηση να εφαρμόζει το 3ο Μνημόνιο και με μία συγκρατημένη αισιοδοξία ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε», σημειώνεται στο δελτίο του ΣΕΒ.
« Οι καθυστερήσεις, όμως, που σημειώθηκαν στην εφαρμογή του προγράμματος ήταν σημαντικές και ως εκ τούτου, το 2016 επιβαρύνεται πλέον με σημαντικά βάρη που απαιτούν εγρήγορση, συνειδητοποίηση της κρισιμότητας της κατάστασης και επίσπευση των προσπαθειών που καταβάλλονται», προσθέτει ο ΣΕΒ και συνεχίζει:

«Η επίλυση του ασφαλιστικού, η αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων, η άρση των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, η επιστροφή των καταθέσεων στο τραπεζικό σύστημα είναι δράσεις κομβικής σημασίας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και για την ανάκαμψη της ιδιωτικής οικονομίας με την ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών, που θα δημιουργήσουν νέες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας και ισχυρότερες και ανταγωνιστικότερες επιχειρήσεις».

 

Τι λέει ο ΣΕΒ για τους στόχους του 2016

 

 «Η εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής απαιτεί άμεσα διορθωτικές κινήσεις ώστε να επισπευσθεί η επίτευξη των στόχων του. Η υλοποίηση του 3ου Μνημονίου το 2015 προέβλεπε, πέραν της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων, την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, ύψους €3,1 δισ., τη δημιουργία ταμειακού αποθέματος, ύψους €3,2 δισ. και ιδιωτικοποιήσεις ύψους €1,2 δισ. Λόγω καθυστερήσεων κανένας από τους στόχους αυτούς δεν επετεύχθη, δεν έκλεισε η 1η αξιολόγηση και, συνεπώς, δεν έχουν δοθεί στη χώρα οι δόσεις Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2015, ύψους €3,7 δισ. και €2 δισ. αντιστοίχως που θα καθιστούσαν δυνατές τις πληρωμές ληξιπροθέσμων και την δημιουργία ταμειακού αποθέματος ως ανωτέρω. Οι καθυστερήσεις του 2015 θα πρέπει να καλυφθούν το 2016, για να παραμείνει το πρόγραμμα σε πορεία επιτυχούς υλοποίησης και να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η υλοποίηση του προγράμματος προσαρμογής το 2016 προβάλλει, συνεπώς, ως αναγκαιότητα υψίστης σημασίας για την επαναφορά της χώρας στην κανονικότητα των αγορών και της ανάπτυξης. Η εφαρμογή του προϋπολογισμού προϋποθέτει €1,8 δισ. σε παρεμβάσεις στην κοινωνική ασφάλιση και €3,2 δισ. σε έσοδα από νέους φόρους. Η υλοποίηση του χρηματοδοτικού σχεδίου του 3ου Μνημονίου για το 2016, πέραν της εξυπηρέτησης του χρέους που απαιτεί επιπλέον €12,8 δισ. περίπου, περιλαμβάνει επίσης έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις €4,8 δισ., πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, ύψους €6,5 δισ. περίπου και τη δημιουργία ταμειακού αποθέματος €5,5 δισ. περίπου, αντισταθμιζόμενων έτσι των καθυστερήσεων που σημειώθηκαν το 2015. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις το πρόγραμμα να εφαρμοσθεί ως έχει σχεδιασθεί. Οι πόροι της χρηματοδοτικής βοήθειας θα πρέπει, πέραν της εξυπηρέτησης του χρέους, να βοηθήσουν επιτέλους την ανάκαμψη της εγχώριας οικονομίας μέσω των ιδιωτικοποιήσεων και της αύξησης της ρευστότητας με την εξόφληση των χρεών του κράτους προς τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, που έχουν επιβαρυνθεί από τη φοροεπιδρομή του 2016 και τους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων. Τέλος, χωρίς τη δημιουργία ενός ταμειακού αποθέματος σεβαστού ύψους, το δημόσιο δεν θα διαθέτει την αξιοπιστία που απαιτείται ώστε να προσφύγει κάποια στιγμή στις αγορές. Συνεπώς, οι καθυστερήσεις θα πρέπει να εξαλειφθούν και το πρόγραμμα να υλοποιηθεί, ως έχει σχεδιασθεί, για να μπορέσει η χώρα να μπει επιτέλους σε έναν ενάρετο κύκλο αυτοδυναμίας και αυτοπεποίθησης, για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις της χώρας και των ανθρώπων της».

Exit mobile version