Self- service για τις συναλλαγές στην “τράπεζα του 2025”

Τη λογική του self service για τις καθημερινές συναλλαγές αλλά και πιο εξειδικευμένο προσωπικό και λιγότερο για την προώθηση μακροχρόνιων και σύνθετων προϊόντων θα έχει η “τράπεζα του 2025″ .
Πρόκειται για σχήματα με μικρότερο αλλά και πλήρως αναβαθμισμένο δίκτυο καταστημάτων που ετοιμάζουν οι διοικήσεις των συστημικών ομίλων, σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ”
Παράλληλα δημιουργούνται νέα ψηφιακά κανάλια για την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής, ενώ όλη η παραγωγή τουλάχιστον απλών τραπεζικών προγραμμάτων μεταφέρονται αποκλειστικά στον κόσμο του online banking. Όπως λέει σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ”, τραπεζικό στέλεχος με ειδικότητα στα ηλεκτρονικά μέσα θέλοντας να υπογραμμίσει τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται ” ο τρόπος εξυπηρέτησης πελατολογίου μας σε 2 χρόνια από σήμερα δεν θα θυμίζει τις υπηρεσίες του 2021″.

Επαφές εξ αποστάσεως
Σημειώνει δε ότι η εφαρμογή του σχεδίου αυτού έχει επιταχυνθεί σημαντικά από την τελευταία και ειδικά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας που κατέστησε απαραίτητες τις εξ αποστάσεως επαφές και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Πέραν της ενίσχυσης των πωλήσεων μέσω των νέων υπηρεσιών , το εφαρμοζόμενο πλάνο συμβάλλει καθοριστικά και στην επιχειρούμενη μείωση του κόστους λειτουργίας η οποία αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη βιωσιμότητα των τραπεζών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το τέλος του 2018 έχει κλείσει το 20% των υποκαταστημάτων , ενώ έχει αποχωρήσει το 1/5 των εργαζομένων .
Προς νέο μοντέλο εσόδων
Αναλυτικά, στο πλαίσιο επίτευξης του στόχου για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των πιστωτικών ιδρυμάτων, βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται μια σειρά από δράσεις μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ” και οι εξής:

-Αναμόρφωση δικτύου
Γίνονται συνεχείς ανακαινίσεις παλαιών καταστημάτων, στα οποία το γκισέ υποβαθμίζεται. Για απλές συναλλαγές οι ενδιαφερόμενοι εξυπηρετούνται από εσωτερικά ΑΤΜ, Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών ακόμη και μέσω υπολογιστών που χρησιμοποιούνται για την είσοδο στο e-banking . Με τον τρόπο αυτόν δίνεται και η δυνατότητα εκπαίδευσης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες από εξειδικευμένο στέλεχος του κάθε καταστήματος. Από την άλλη οι επισκέψεις στους συμβούλους κάθε μονάδας γίνονται με ραντεβού. Πρόκειται για ένα σύστημα που καθιερώθηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και πλέον έχει μονιμοποιηθεί.
-Εκσυγχρονισμός ΑΤΜ
Μετά την παροχή της δυνατότητας άμεσης πίστωσης μετρητών που κατατίθενται σε ΑΤΜ, σειρά έχουν πάρει άλλου Τύπου αναβαθμίσεις.
Μία από τις συστημικές τράπεζες δίνει τη δυνατότητα εισόδου στο αρχικό μενού χωρίς να είναι απαραίτητη η εισαγωγή της κάρτας στην ειδική υποδοχή. Ο πελάτης πλησιάζει την κάρτα ή ακόμη και το κινητό σε ένα συγκεκριμένο σημείο και ανέπαφα το ΑΤΜ τον αναγνωρίζει.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα αφορά την ολοκλήρωση συναλλαγών χωρίς καμία πληκτρολόγηση. Ο πελάτης θα εισέρχεται στην εφαρμογή για mobile banking, όπου θα προετοιμάζει τη συναλλαγή του. Ανάληψη, κατάθεση, πληρωμή ή οποιαδήποτε άλλη διαθέσιμη υπηρεσία. Ακολούθως θα εμφανίζεται ένα QR code στην οθόνη της συσκευής του, το οποίο θα έχει ισχύ για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Στο τελικό βήμα ο πελάτης θα σκανάρει το QR στο ΑΤΜ το οποίο θα αναγνωρίζεται από το μηχάνημα και αυτόματα θα εκτελείται η συναλλαγή που έχει προετοιμάσει.
Μετεκπαίδευση προσωπικού
Η στροφή προς το online banking καθιστά απαραίτητη την αξιοποίηση των εργαζομένων, κυρίως νεότερων ηλικιών, οι οποίοι μετεκπαιδεύονται για την προσαρμογή τους στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς.
Με τον τρόπο αυτόν στελεχώνονται κατάλληλα τα νέα τμήματα που δημιουργούνται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το video banking μέσω του οποίου μπορεί να εξυπηρετηθεί ένα μεγάλο ποσοστό πελατών κάθε τράπεζας .Εκεί παρέχεται ενημέρωση για προϊόντα και υπηρεσίες όπως γίνεται σε ένα κατάστημα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις είναι δυνατή η υποβολή εξ αποστάσεως αιτήσεων.
Αναβάθμιση e- καναλιών
Στόχος των τραπεζών είναι τα επόμενα 2 χρόνια να μη χρειάζεται επίσκεψη σε καταστήματα ούτε για υπογραφές. Αυτό θα καταστεί εφικτό μέσω της ψηφιακής ταυτοποίησης των πελατών .Οι επαφές θα γίνονται μέσω των βιντεοκλήσεων και όλη η γραφειοκρατία που συνοδεύει μια σύμβαση θα ολοκληρώνεται online. Επιπλέον ακόμη και τα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών των πιστωτικών ιδρυμάτων θα χρησιμοποιούν το βίντεο.


Exit mobile version