Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές τραβούν την… ανηφόρα – Σε ποια προϊόντα έγιναν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

σούπερ μάρκετ

Συνεχίζουν να “σκαρφαλώνουν ” οι τιμές των βασικών ειδών διατροφής στα σούπερ μάρκετ λόγω της αύξησης της τιμής του ρεύματος, του μεταφορικού κόστους αλλά κυρίως εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης. 

Το Mega παραθέτει τη λίστα με τις ανατιμήσεις που έγιναν από το Μάρτιο έως και τον Αύγουστο σε ορισμένα βασικά προϊόντα. Αναλυτικά:

Μάλιστα οι καταναλωτές αναφέρουν στο MEGA ότι κάθε εβδομάδα βλέπουν διαφορετικές τιμές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ.

Σούπερ μάρκετ: Πόσο ανέβηκαν οι τιμές των προϊόντων τον μήνα  Αύγουστο 

Αξιοσημείωτο είναι δε ότι τον μήνα Αύγουστο καταγράφηκε αύξηση από 4% έως 20% στα παρακάτω προϊόντα:

Για το θέμα αυτό μίλησαν παράγοντες της αγοράς στο MEGA. Όπως ανέφεραν , κάποιες εταιρείες έκαναν αυτές τις αυξήσεις τον Αύγουστο, ωστόσο όσες δεν τις έκαναν αυτό το μήνα θα τις κάνουν τον επόμενο μήνα. Για παράδειγμα εάν μια εταιρεία αλλαντικών αύξησε την τιμή ενός προϊόντος τον Αύγουστο, η επόμενη εταιρεία είναι να το αυξήσει το Σεπτέμβριο. Δεν σημαίνει ότι θα έρθει αύξηση στην αύξηση.

Ποιες είναι οι προβλέψεις για τον Σεπτέμβριο

Νέο κύμα ακρίβειας έρχεται τον Σεπτέμβριο στα παρακάτω προϊόντα:

Τι λέει ο πρόεδρος Συλλόγου μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ Ελλάδος

Για το θέμα των ανατιμήσεων στα βασικά προϊόντα μίλησε στο MEGA ο πρόεδρος Συλλόγου μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ Ελλάδος Γιώργος Πηλίδης. Όπως είπε αυτό έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι αυξάνεται η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος. “Αυτό δημιουργεί τις αλυσιδωτές αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ- δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στις εταιρείες τις μικρομεσαίες- κυρίως στις εταιρείες στα σούπερ μάρκετ, διότι δεν μπορούν να μεταφέρουν το κόστος της ενέργειας στον καταναλωτή καθώς υπάρχει η δέσμευση ότι δεν μπορούν να αυξήσουν το ποσοστό κέρδους στα προϊόντα αλλά και λόγω του ανταγωνισμού”, τόνισε.

Εν συνεχεία εξήγησε ότι εάν μια εταιρεία βγει εκτός ανταγωνισμού δεν μπορεί να ανεβάσει τις τιμές στα προϊόντα. Τα σούπερ μάρκετ-  τα μικρομεσαία έχουν μικρή κερδοφορία σε σχέση με τα πιο μεγάλα  και βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο να εξαγοραστούν από πιο μεγάλες αλυσίδες, δηλαδή να μην αντέξουν αυτόν τον ανταγωνισμό, τόνισε και πρόσθεσε πως με αυτόν το τρόπο η αγορά θα περάσει σε λιγότερα χέρια.

Επίσης μίλησε και για το θέμα του ανταγωνισμού. Ορισμένες εταιρίες έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν τις ανατιμήσεις στα προϊόντα λίγο αργότερα από κάποιες άλλες, σημείωσε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι το κύμα των ανατιμήσεων ξεκίνησε από τον περασμένο Σεπτέμβριο και δεν προβλέπεται να υπάρξει αποκλιμάκωση.

Οι προβλέψεις του για τον χειμώνα

Για το χειμώνα ο κ. Πηλίδης έκανε την πρόβλεψη ότι τα πράγματα δεν πρόκειται να έχουν καλή πορεία, καθώς ήδη το κόστος του ρεύματος στα μικρά σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί 3 φορές πάνω. ” Τον χειμώνα τον προβλέπω πάρα πολύ δύσκολο. Τώρα- λόγω του καλοκαιριού πολλοί έχουν βρει δουλειά σε καλοκαιρινά σημεία και υπάρχουν τα εισοδήματα. Κάποιες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ κάνουν μεγαλύτερο τζίρο λόγω του τουρισμού. Το χειμώνα θεωρώ που θα εκλείψει ο τουρισμός  θα βρεθούμε σε πολύ δύσκολη θέση”.

Τέλος  ρωτήθηκε εάν υπάρχουν ελλείψεις σε προϊόντα. Απάντησε κατηγορηματικά πως δεν υπάρχουν.  

Exit mobile version