Σούπερ μάρκετ: Συγκράτηση τιμών στα προϊόντα τον Μάρτιο-Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ

σούπερ μάρκετ

Συγκρατήθηκαν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ  τον Μάρτιο σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ. Μάλιστα τα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου  έδειξαν πως ο πληθωρισμός στα προϊόντα σούπερ μάρκετ «έτρεξε» με ρυθμό 0,28%  τον Μάρτιο του 2024 έναντι 2,70% τον Φεβρουάριο 2024. Από τις 23 κατηγορίες προϊόντων οι 10 παρουσίασαν μείωση και οι 13 παρουσίασαν αύξηση. Συγκεκριμένα, μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: χαρτικά, πάνες & σερβιέτες (-5,21%), νηστίσιμα, αλίπαστα (-4,37%), αλλαντικά (-3,78%), τυροκομικά (-2,98%), γαλακτοκομικά (-2,96%).

Σημειώνεται ότι στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα. Τα νηστίσιμα, αλίπαστα περιλαμβάνουν πολλά είδη τα οποία τον Μάρτιο ήταν σε προσφορά λόγω της Καθαράς Δευτέρας και της 25ης Μαρτίου.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο.

H κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», επηρεάζεται κυρίως από το ελαιόλαδο.

Η συγκρατημένη αύξησή οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.). Σημειώνεται ότι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, για τα οποία καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών και οδηγούσαν τις αυξητικές πιέσεις στον πληθωρισμό τροφίμων περιορίζεται ο ρυθμός αύξησης στο 1,77%.

 Που αποδίδεται η  τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ είναι:

Exit mobile version