ΤΑΙΠΕΔ: Το μεγάλο στοίχημα των ιδιωτικοποιήσεων αρχίζει με τον ΟΛΠ

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

 

Το μεγάλο στοίχημα των ιδιωτικοποιήσεων ετοιμάζεται να δώσει το ΤΑΙΠΕΔ την ερχόμενη Δευτέρα, καταλυτική ημέρα για το διαγωνισμό του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας αποτελεί ίσως την πρώτη «βαριά» ιδιωτικοποίηση για τη σημερινή διοίκηση του Ταμείου, αφού η διαδικασία έχει κριθεί ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ιδιωτικοποίηση, με τις μεγαλύτερες αντιδράσεις να προέρχονται από τα Σωματεία των Εργαζομένων του ΟΛΠ και ακολούθως από την τοπική κοινωνία.

Όπως διαφαίνεται, η Cosco θα αποτελέσει τον μοναδικό υποψήφιο στο διαγωνισμό που λήγει τη Δευτέρα. Σε αυτή την περίπτωση η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι πολύ προσεκτική στην αξιολόγηση.   Την αμέσως επόμενη ημέρα, δηλαδή την Τρίτη 12 Ιανουαρίου, το δ.σ. του Ταμείου πρόκειται να συνεδριάσει για να αποφασίσει εάν θα επικυρώσει την προσφορά ή θα ζητήσει από τον ενδιαφερόμενο να επανέλθει με βελτιωμένη προσφορά.  Το διάστημα αυτό δεν πρόκειται να υπερβεί τις 15 ημέρες, ενώ η απόφαση θα εξαρτηθεί από την αποτίμηση του Οργανισμού που έχουν κάνει ανεξάρτητοι Οίκοι.

Η εμπειρία έχει αποδείξει μέχρι σήμερα, ότι σε περίπτωση που ένας υποψήφιος δεν έχει ανταγωνιστή σε κρατικό διαγωνισμό, αυτομάτως κινείται συντηρητικά ως προς το τίμημα που προτίθεται να διαθέσει.  Σε αυτή την περίπτωση, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ θα επιδιώξουν να διαπραγματευτούν το τίμημα, προκειμένου να φθάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Στην περίπτωση του ΟΛΠ, υπάρχει ένα ακόμα δεδομένο που κάνει το διαγωνισμό ιδιαίτερα σημαντικό.  Στην αγορά υπάρχει η αίσθηση ότι η επιτυχής έκβαση του διαγωνισμού θα κρίνει το μέλλον των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.

Υπενθυμίζεται, ότι η προσφορά της Cosco για τον ΟΛΠ αφορά το 67% του μετοχικού κεφαλαίου. Η αγορά θα γίνει σε δύο φάσεις, καθώς αρχικά θα αποκτήσει το 51% και τμηματικά επιπλέον ποσοστό 16% σε βάθος τετραετίας, με τη δέσμευση ο προτιμητέος επενδυτής να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 340 εκατ. ευρώ.

Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, σειρά πρόκειται να πάρει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, όπου αναμένεται να εφαρμοστεί το ίδιο μοντέλο παραχώρησης με το λιμάνι του Πειραιά.

Exit mobile version