Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για Beat και Uber

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου “Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών”, παρουσιάστηκαν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε σήμερα στο υπουργείο.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης, οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης για επιβατικά Δημοσίας και Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκίνητα δημιουργείται ρυθμιστικό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να αποκτήσουν ειδική άδεια.

Παράλληλα, το νομοσχέδιο θα διαθέτει διάταξη η οποία θα προβλέπει ότι η αξιολόγηση των οδηγών ταξί από τους χρήστες των ηλεκτρονικών εφαρμογών (Beat, Uber) θα πραγματοποιείται μόνον εφόσον η Αρχή Προστασίας Δεδομένων ανάψει το πράσινο φως.

Το νέο πλαίσιο, που δημιουργείται, προβλέπει την υποβολή αίτησης από τους φορείς ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, η οποία θα συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

-αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου
-σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών αποκλειστικά με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης-
-επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση με εργασίας με οδηγούς κατόχους επαγγελματικής – ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου
-παράβολο δημοσίου 1.000 ευρώ.

Η άδεια θα εκδίδεται μέσα σε 30 ημέρες και για τους παραβάτες θα προβλέπεται η επιβολή προστίμου 50.000 ευρώ, το οποίο θα αυξάνεται σε 100.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής οπότε και θα ανακαλείται η άδεια.


Η παρουσίαση του κ. Σπίρτζη συνοδεύτηκε από αιχμές για τον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας και τα φορολογικά βάρη που κατέβαλαν εταιρείες όπως η Beat, με τον υπουργό Υποδομών να επιτίθεται, για άλλη μια φορά, κατά του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη. Ζήτησε, μάλιστα, από τους εκπροσώπους των εταιρειών διαμεσολάβησης που θα έρθουν την Τετάρτη στο υπουργείο για διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου να φέρουν μαζί «το μετοχολόγιο και φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών».

Exit mobile version