Τιμές ρεύματος: Με ένα κλικ ο καταναλωτής θα βρίσκει τον φθηνότερο πάροχο – Η πλατφόρμα που σχεδιάζει η ΡΑΕ

Φθηνότερο
πάροχο ρεύματος θα βρίσκει με ένα
κλικ ο καταναλωτής. Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, η ΡΑΕ με
συνδρομή συμβουλίου (ΙΚΝΟWHOW
Πληροφορική) έχει ολοκληρώσει το Εργαλείο
Σύγκρισης Τιμών για ρεύμα και είναι έτοιμη να το
διαθέσει μέσα στον μήνα για χρήση
στους καταναλωτές.
Πρόκειται
για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα
στην οποία οι προμηθευτές θα αναρτούν
οι ίδιοι τα τιμολόγια τους με την υποχρέωση
να τα επικαιροποιούν όταν
υπάρχουν αλλαγές. Τα στοιχεία θα ελέγχονται από τη ΡΑΕ και στη συνέχεια θα προχωράει
μέσω μιας παραμετροποίησης που θα λαμβάνει υπόψη κάθε σκέλος
διαμόρφωσης των ανταγωνιστικού
σκέλους των τιμολογίων, στη σύγκριση τους.
Ο καταναλωτής μπαίνοντας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θα μπορεί να εισάγει
τα στοιχεία του σε σχέση με την κατανάλωση ρεύματος
ή φυσικού αερίου και να του εμφανίζεται μια λίστα των διαθέσιμων τιμολογίων για να επιλέξει. Η ΡΑΕ μέσω αυτής της διαδικασίας αναμένεται
να ανακοινώνει ανά μήνα τον φθηνότερο προμηθευτή. Το εργαλείο Σύγκρισης Τιμών θα συμβάλει
σημαντικά και στη μεγαλύτερη
διαφάνεια του τρόπου
κοστολόγησης των εταιρειών και θα
εξαλείψει τις “σκιές” που
συνοδεύουν συνήθως τις διαφημιστικές καμπάνιες
των παροχών.
Θολά
σημεία για τους καταναλωτές είναι συνήθως οι διάφορες κατηγορίες ρητρών
που περιλαμβάνουν πολλά
τιμολόγια που διατίθενται στην αγορά. Δεν είναι πάντα σαφές στον καταναλωτή πότε ενεργοποιούνται και ακόμη
περισσότερο πώς επηρεάζει η ρήτρα
το τελικό κόστος όταν αυτή ενεργοποιηθεί. Το πάγιο αποτελεί
επίσης ένα στοιχείο δύσκολα
συγκρίσιμο, αφού διαφοροποιείται ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής
του λογαριασμού ή την ποσότητα της κατανάλωσης. Σύγχυση επικρατεί ακόμη σε μεγάλη μερίδα καταναλωτών και σε σχέση με τις προσφερόμενες εκπτώσεις οι οποίες αντιστοιχούν στο ανταγωνιστικό σκέλος του λογαριασμού ρεύματος, δηλ. την κατανάλωση, και όχι στο σύνολο του λογαριασμού (ρυθμιστικές χρεώσεις, τέλη κλπ). Η ΡΑΕ σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η “Καθημερινή”, γίνεται όλο και πιο συχνά αποδέκτης παραπόνων και καταγγελιών από καταναλωτές που νιώθουν ότι έχουν εξαπατηθεί αλλάζοντας πάροχο.

Exit mobile version