Β. Κορκίδης: Οι ευκαιρίες και προκλήσεις από την δραστηριοποίηση της ALIBABA στην Ελλάδα

Τις ευκαιρίες και προκλήσεις από την
δραστηριοποίηση της Alibaba στην Ελλάδα, αναλύει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Κορκίδης αναφέρει:


Η αναμενόμενη δραστηριοποίηση ενός από
τους μεγαλύτερους διεθνώς ομίλους e-commerce στην ελληνική αγορά αποτελεί ένα
θετικό μήνυμα εμπιστοσύνης προς την εγχώρια οικονομία. Ταυτόχρονα, σημαίνει πως
ακόμα και μετά την παρατεταμένη και ιδιαίτερα έντονη οικονομική κρίση, η
ελληνική οικονομία μπορεί να παρέχει νέες ευκαιρίες προς όφελος καταναλωτών και
επιχειρηματιών και συνεπώς ολόκληρης της οικονομίας και κοινωνίας.


Ο όμιλος Alibaba, με συναλλαγές χρηστών
στα 250 δισ. δολάρια και κεφαλαιοποίηση στη Wall Street στα 200 περίπου δισ.
και διαχείριση 35 εκατ. δεμάτων ημερησίως, περιλαμβάνει 10 συνδεδεμένες και
θυγατρικές επιχειρήσεις με εξαιρετικά ραγδαία ανάπτυξη εσόδων (35%-45%
ετησίως). Στόχος της Alibaba είναι η
παροχή θεμελιώδους τεχνολογικής υποδομής και υπηρεσιών προώθησης (marketing) σε
εμπόρους, επιχειρήσεις και καταναλωτές (Business to Business – B2B, Business to
Consumers – B2C, Consumers to Consumers – C2C) που προσφέρουν προϊόντα και
υπηρεσίες με την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου. Ουσιαστικά η
Alibaba παρέχει την πλατφόρμα για τη διενέργεια συναλλαγών με την παροχή των
κατάλληλων εργαλείων ώστε οι επιχειρήσεις να έχουν πλέον πρόσβαση στο παγκόσμιο
καταναλωτικό κοινό και οι αγοραστές να εντοπίζουν τα προϊόντα και τους
προμηθευτές τους γρήγορα και αποδοτικά.


Η πλατφόρμα της Alibaba περιλαμβάνει
εκατοντάδες εκατομμυρίων προϊόντων σε 40 διαφορετικές κύριες κατηγορίες
(Γεωργία και Τρόφιμα, Ένδυση και Δέρματα, Αυτοκίνηση και Μεταφορές, Τσάντες και
Υποδήματα, Ηλεκτρονικά, Δώρα και Παιχνίδια, Υγεία και Ομορφιά, Οικιακός
Εξοπλισμός, Φωτισμός και Κατασκευές, Μηχανήματα και Εργαλεία,
Μεταλλουργεία-Χημικά-Ελαστικά και Πλαστικά, Συσκευασία και Διαφήμιση κ.ά.). Οι
αγοραστές των προϊόντων αυτών εντοπίζονται σε περισσότερες από 190 χώρες και
περιφέρειες και ανταλλάσουν μεταξύ τους 100 χιλιάδες μηνύματα καθημερινώς.


Υπογραμμίζεται ωστόσο πως το διαδίκτυο
και οι υπηρεσίες του δεν είναι πανάκεια ούτε η μπορεί να θεωρηθούν ως η μόνη ασφαλής διέξοδος από την κρίση. Η
έκθεση στο διεθνή ανταγωνισμό απαιτεί περαιτέρω προσπάθεια και προσαρμογή σε
ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις, τη χρονική περίοδο που οι ελληνικές ΜμΕ έχουν
βαλτώσει σε 7 χρόνια ύφεσης, εν τω μέσω εξαιρετικά επιβαρυντικών φορολογικών
υποχρεώσεων και χωρίς πρόσβαση σε ρευστότητα.


Πίνακας 1: Ευκαιρίες και
προκλήσεις από τη Δραστηριοποίηση της Alibaba στην Ελλάδα

Exit mobile version