Ευρώπη: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το 2023

αυτοκίνητο

Αυξήθηκαν κατά 13,9% οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2023, όπως αναφέρει σήμερα σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτό συνέβη λόγω των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων οχημάτων αλλά και των βενζινοκίνητων. Οι παραδόσεις οχημάτων επαναλήφθηκαν και οι παραγγελίες γίνονται, ωστόσο απέχουν από τα προ Covid επίπεδα. Η αγορά ήταν υποτονική ολόκληρο το 2023 επιβραδυμένη από τον πληθωρισμό και αυτό συνέβη κυρίως στα τέλη της χρονιάς.

Τι αναφέρει η ACEA

Mάλιστα σύμφωνα με την ACEA, οι αγορές της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας κατέγραψαν στις λεπτομέρειες διψήφιες αυξήσεις σε σχέση με το 2022. Η Γερμανία κατέγραψε μείωση το Δεκέμβριο (-23% σε ετήσια βάση) με το ξαφνικό τέλος των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως η μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου κατέγραψε εντούτοις άνοδο το 2023 κατά 7,3%.

Τα υβριδικά οχήματα επωφελήθηκαν κατά προτεραιότητα από την ανάκαμψη, με περισσότερες από 2,7 εκατ. μονάδες να έχουν πωληθεί (+29,5% σε διάστημα έτους). Καταλαμβάνουν πλέον πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς (25,8%).

Τα υβριδικά ενίσχυσαν επίσης τη βρετανική αγορά, η οποία ανέκαμψε κατά 17,9% σε σχέση με το 2022, με 1,9 εκατομμύρια καινούρια αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί πέρυσι.

Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αυτά τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα μ’ ένα θερμικό κινητήρα και μια μικρή επαναφορτιζόμενη ηλεκτρική μπαταρία, είδαν τις πωλήσεις τους να σημειώνουν πτώση για πρώτη φορά, στις 813.000 μονάδες (-7%), καθώς επλήγησαν από τη λήξη των επιδοτήσεων σε χώρες.

Τα ηλεκτρικά μπροστά από τα ντίζελ

Τα ηλεκτρικά οχήματα συνέχισαν να κατακτούν την αγορά (+37% σε ετήσια βάση). Με μερίδιο στην αγορά 14,6%,  ξεπέρασαν για πρώτη φορά σ’ ένα ολόκληρο έτος τα ντίζελ (13,6%) τα οποία συνέχισαν να μειώνονται. Τα οχήματα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 9,1% των πωλήσεων το 2021 και το 1,9% το 2019.

Η πρωτοπόρος αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Tesla σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις της στην Ευρώπη το 2023. Με πωλήσεις 279.000 οχημάτων και το γιγάντιο εργοστάσιό της για SUV που βρίσκεται κοντά στο Βερολίνο, ξεπέρασε  τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως την Volvo ή τη Nissan.

Μάλιστα όλοι οι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας αύξησαν την προσφορά των υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων επειδή θα απαγορευθεί το 2035 η πώληση των καινούργιων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες  στην Ευρώπη. Εντούτοις τα βενζινοκίνητα οχήματα δεν έχουν ηττηθεί: παραμένουν κορυφαία στην αγορά και μπόρεσαν να επωφεληθούν από την ανάκαμψή της το 2023 (+10,6% σε διάστημα έτους), ιδιαίτερα στην Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία ή το Βέλγιο.

Αντιπροσώπευσαν το 35,3% των πωλήσεων στην Ευρώπη, με 3,7 εκατομμύρια μονάδες.

Τη μεγαλύτερη άνοδο στην ευρωπαϊκή αγορά είχαν ο όμιλος Volkswagen με πωλήσεις 2,8 εκατομμυρίων οχημάτων (+18% σε διάστημα έτους) και ο όμιλος Renault, τρίτος στις πωλήσεις με 1,2 εκατομμύριο μονάδες (+16,9%).

Ενώ οι πωλήσεις των οχημάτων του  Stellantis το 2023 ήταν  σχεδόν στα ίδια επίπεδα με αυτά του  το 2022. Δηλαδή καταγράφηκαν πωλήσεις 1,9 εκατομμυρίου οχημάτων (+2,9%)   ενώ μειωμένες ήταν  κυρίως για τις μάρκες Fiat και Citroën

Exit mobile version