Έξι εκατ. Αμερικανοί αδυνατούν να πληρώσουν τα δάνεια αυτοκινήτου

Ειδικοί έχουν διατυπώσει ανησυχίες σχετικά με την αδυναμία εκατομμυρίων Αμερικανών να αποπληρώσουν τα δάνεια που έχουν λάβει για αγορά αυτοκινήτου, σε μια περίοδο όπου η τάση δανεισμού είναι αυξητική.

Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ εκφράζει ανησυχία για την αύξηση του αριθμού των επισφαλών δανείων στον τομέα της δανειοδότησης για την αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι καθυστερήσεις στην εξυπηρέτησή τους έχουν αυξηθεί το τρίτο τρίμηνο του 2016.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2016, το 2% αυτών των δανείων εμφανίζει καθυστέρηση στην αποπληρωμή του τουλάχιστον 90 ημέρες, ποσοστό μεγαλύτερο από το 1,6% που καταγράφηκε το 2014. Την περίοδο της βαθιάς κρίσης, δηλαδή το δεύτερο τρίμηνο του 2009, είχε εκτοξευθεί στο 2,4%. Η Fed υποστηρίζει ότι η διαρκής ανησυχία που προκαλεί η αύξηση των δανείων υψηλού κινδύνου αποτελεί σημαντικό θέμα.

Ωστόσο, τονίζει ότι το σύνολο των επισφαλών δανειοδοτήσεων για αγορά αυτοκινήτου παρέμεινε χαμηλό, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αύξηση του αριθμού των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Αναλυτές του οίκου Fitch επισημαίνουν ότι, παρά την αύξηση των επισφαλών δανείων, ο αριθμός τους δεν ξεπέρασε τις αρχικές τους προβλέψεις. Οι αυξημένες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των δανείων ήρθε σε μια εποχή όπου η ανεργία έχει μειωθεί και οι οφειλέτες, θεωρητικά, θα μπορούσαν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους.

Σε περίοδο οικονομικής ανάκαμψης, οι δανειστές έχουν μειώσει τις απαιτήσεις τους, με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν τους οφειλέτες με χρέος που αργότερα ενδέχεται να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν. Επιπλέον, η ανάγκη των πολιτών να μετακινούνται καθημερινά με το αυτοκίνητο δημιούργησε την ελπίδα στους δανειοδότες ότι οι πελάτες τους θα ήταν συνεπείς.

Οικονομικοί αναλυτές φοβούνται ότι, αν η αμερικανική οικονομία έρθει για μία ακόμη φορά αντιμέτωπη με την οικονομική ύφεση, 6 εκατομμύρια πολίτες θα χάσουν τα αυτοκίνητά τους, αναφέρει η Καθημερινή. Μια τέτοια εξέλιξη οδηγεί ευλόγως σε σύγκριση ανάμεσα στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων και την κρίση που ξέσπασε το 2008, λόγω της αύξησης των στεγαστικών δανείων υψηλού κινδύνου. Εντούτοις, ειδικοί θεωρούν ότι αυτή η συσχέτιση είναι αβάσιμη, δεδομένου ότι οι κίνδυνοι από την αύξηση των επισφαλών δανείων για αγορά αυτοκινήτων δεν θα επιφέρουν αντίστοιχες ζημίες στο τραπεζικό σύστημα.

Σύμφωνα με τη Fed, τα περισσότερα δάνεια που εξελίχθηκαν σε δάνεια υψηλού κινδύνου δεν χορηγήθηκαν από «παραδοσιακές» τράπεζες, αλλά κυρίως από οικονομικές εταιρείες που, λόγω του μικρού τους οικονομικού μεγέθους, δεν έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν αρνητικά το οικονομικό σύστημα.


Exit mobile version