FT: Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο… πράσινα

Το σύνολο του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου καλούνται να αναλύσουν οι εποπτικές αρχές προκειμένου να υπάρξει σωστή ανάλυση για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Νέες μελέτες δείχνουν ότι πρέπει να εξεταστούν κρίσιμες παράμετροι, όπως η εξόρυξη σπάνιων μετάλλωνγια την κατασκευή των μπαταριών, η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία τους, ακόμα και η δυνατότητα ανακύκλωσης των επιμέρους τμημάτων τους.

Αν και δεν υπάρχουν σχέδια για να μπουν κανόνες με βάση αναλύσεις για τον κύκλο ζωής, αυτό που δείχνει βέβαιο είναι ότι όσο μεγαλώνουν οι μπαταρίες, τόσο αυξάνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη χρήση λιθίου και κοβαλτίου που απαιτούνται. Ακαδημαϊκή μελέτη στη Σουηδία έδειξε ότι μια σχεδόν γραμμική κλίμακα αύξησης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με την αύξηση του μεγέθους των μπαταριών.

Τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν μικρά οχήματα πόλης. Αυτό όμως άλλαξε όταν η Tesla λανσάρισε το Model S με την τεράστια μπαταρία και την εντυπωσιακή αυτονομία.

Πολλαπλές μελέτες, πάντως, δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατά πολύ πιο πράσινα από συγκρίσιμα οχήματα καύσης, ενώ κινήσεις όπως η χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την επαναφόρτιση της μπαταρίας μειώνουν κάθετα τις εκπομπές.

Παράλληλα ορισμένοι κατασκευαστές προσπαθούν να μετριάσουν τις εκπομπές αερίων σε όλη την αλυσίδα, με την Tesla να σχεδιάζει να λειτουργήσει το τεράστιο εργοστάσιό της στηριγμένη μόνο ηλιακή και αιολική ενέργεια.

Στο video παρουσιάζεται επίσης η νέα BMW i3 που εμφανίζεται ως το πλέον πράσινο όχημα καθώς, μεταξύ άλλων, τα καθίσματα έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα μπουκάλια και έχουν βαφτεί με χρώμα που προέρχεται από φύλλα ελαιόδεντρων!


Πηγή Πληροφοριών: Financial Times, Euro2day.gr

Exit mobile version