Μερίδιο από τα έσοδα του Facebook ζητούν οι δισκογραφικές

«Στο τέλος ενός έτους που σημαδεύτηκε από μια κόντρα με το YouTube, τα βλέμματα των δισκογραφικών στρέφονται στον ανταγωνιστή του ιστότοπου της Google στο διαδικτυακό βίντεο: το Facebook», αναφέρει ρεπορτάζ των Financial Times και προσθέτει: 

«Oι μεγάλες δισκογραφικές πιέζουν το Facebook να αρχίσει να διαχειρίζεται δικαιώματα για μουσικά έργα και του στέλνουν ειδοποιήσεις για παραβιάσεις πνευματικής ιδιοκτησίας σε βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες. Πρόκειται για την τελευταία προσπάθεια να πάρουν πίσω αξία από τους δωρεάν ιστότοπους στους οποίους καταγράφεται η μεγαλύτερη κατανάλωση τραγουδιών».


Παράλληλα, επισημαίνεται: «ο άμεσος στόχος είναι να αναγνωριστούν πνευματικά δικαιώματα για διασκευές και άλλο περιεχόμενο που οι χρήστες αναρτούν στο κοινωνικό δίκτυο, το οποίο έχουν εντοπίσει οι εταιρείες τους τελευταίους μήνες. Το Facebook εργάζεται για τη δημιουργία μιας τεχνολογίας καταγραφής πνευματικών δικαιωμάτων ανάλογη με το «Content ID» του YouTube, σύμφωνα με δύο πρόσωπα που έχουν ενημερωθεί για το ζήτημα, καθώς το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο μπαίνει πιο βαθιά στην αγορά του διαδικτυακού βίντεο».

Και καταλήγει: «μόλις θα έχει αναπτυχθεί μια τεχνολογία για τα πνευματικά δικαιώματα, οι δισκογραφικές και το Facebook θα μπορούν να εργαστούν πάνω σε μια συμφωνία για το πώς θα γίνονται οι πληρωμές για τη μουσική που κυκλοφορεί στο κοινωνικό δίκτυο. Οι συνομιλίες βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και μια συμφωνία δεν αναμένεται πριν από την άνοιξη, ανέφεραν οι πηγές.

Οι δισκογραφικές εταιρείες θέλουν το Facebook να αναλάβει έναν πιο επίσημο ρόλο στη μουσική αγορά, κυρίως για να ανταγωνιστεί το YouTube, το οποίο συγκρούστηκε φέτος με τη μουσική βιομηχανία με τους καλλιτέχνες να διαμαρτύρονται ότι δεν τους πληρώνει αρκετά. Οι συνομιλίες με το Facebook αναθερμάνθηκαν το καλοκαίρι και πλέον είναι «πιο παραγωγικές από ποτέ», ανέφερε στέλεχος δισκογραφικής».

Exit mobile version