Μόνο στα χαρτιά ισχύουν οι τιμές μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων

Πώς όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Και γιατί δεν λειτουργούν οι έλεγχοι; Απαντήσεις από τον γερμανό ευρωβουλευτή των Πρασίνων και επικεφαλής της επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μίχαελ Κράμερ, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στη Deutsche Welle:

«Προφανώς πριν από πολλά χρόνια η VW πήρε την απόφαση ότι προτιμά να εξαπατά με εγκληματική ενέργεια, παρά να λέει την αλήθεια. Ήδη το 2007 η Bosch είχε προειδοποιήσει την VW για παράνομη χειραγώγηση.

Γνωρίζουμε λοιπόν ότι παραποιήσεις στις τιμές γίνονται εδώ και χρόνια και αυτό όχι μόνον στην VW. Σχεδόν πουθενά δεν συμφωνούν οι αναγραφόμενες από τους κατασκευαστές τιμές με την πραγματικότητα. Βρετανική οργάνωση για την προστασία των καταναλωτών, για παράδειγμα, ήλεγξε τις τιμές καυσίμων 200 αυτοκινήτων και μόλις σε τρία ΙΧ συμφωνούσαν οι αναγραφόμενες τιμές».

 

Τεράστιες αποκλίσεις

Οι δε αποκλίσεις είναι κατά περίπτωση τεράστιες, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή των Πρασίνων:
«Βάσει του προτύπου Euro 6 επιτρέπεται να εκπέμπονται μάξιμουμ 80 χιλιοστόγραμμα οξειδίου του αζώτου στην ατμόσφαιρα, στην πραγματικότητα όμως είναι συχνά 500, δηλαδή το 6πλάσιο.

Κομισιόν έχει απειλήσει μάλιστα τη Γερμανία με απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων σε ορισμένες πόλεις, επειδή τα επίπεδα του οξειδίου του αζώτου είναι πολύ υψηλά εγκυμονώντας κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία.

Οι Βρυξέλλες πιέζουν λοιπόν, ωστόσο το Βερολίνο προβάλλει αντιστάσεις. Στα δε καύσιμα και στο διοξείδιο του άνθρακα έρευνα κατέδειξε ότι τα καινούρια αυτοκίνητα στην Ευρώπη καταναλώνουν σχεδόν 40% περισσότερα καύσιμα και συνεπώς εκπέμπουν και 40% περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα».

 

Στενή συνεννόηση πολιτικής και βιομηχανίας

Όπως φαίνεται λοιπόν οι παραποιήσεις στις τιμές εκπομπής ρύπων αλλά και κατανάλωσης καυσίμων είναι όχι απλώς πάγια τακτική πολλών κατασκευαστών, αλλά και κοινό μυστικό, τουλάχιστον στις τάξεις των ειδικών.

Γιατί δεν άλλαξε τίποτα όλα αυτά τα χρόνια;
«Υπάρχει στενή συνεννόηση μεταξύ μέρους της πολιτικής και της αυτοκινητοβιομηχανίας, στη Γερμανία μάλιστα είναι ακόμη στενότερη.

Γίνεται συνεχώς λόγος για θέσεις εργασίας και θέσεις εργασίας. Οι ΗΠΑ έχουν αυστηρότερα τεστ και αυστηρότερους ελέγχους. Θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρότυπο για την Ευρώπη στο πεδίο αυτό. Δεν λειτουργούν όμως ως πρότυπο, αντιθέτως παραποιούνται τα στοιχεία προκειμένου να επιτυγχάνονται οι τιμές στα χαρτιά».

Πηγή: DW

Exit mobile version