Να αγοράσω ή μήπως να νοικιάσω πλυντήριο;

Είτε πρόκειται για τηλεόραση, είτε για πλυντήριο, ρούχα, αυτοκίνητο ή χορτοκοπτική μηχανή, οι καταναλωτές στη Γερμανία έχουν ολοένα περισσότερες επιλογές για ενοικίαση καταναλωτικών προϊόντων ως εναλλακτική στην αγορά τους.

Η αγορά βεβαίως παραμένει ο κανόνας για τους γερμανούς καταναλωτές, ωστόσο αυτό μπορεί να αλλάξει. Μεγάλες αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων διευρύνουν στο μεταξύ το καταναλωτικό μοντέλο της ενοικίασης και ειδικοί στο πεδίο της κατανάλωσης εκτιμούν ότι το εν λόγω μοντέλο θα αναπτυχθεί αισθητά στο μέλλον.

Η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών KPMG και το Ινστιτούτο Εμπορικών Ερευνών της Κολωνίας διαπιστώνουν ότι «οι καταναλωτές δίνουν ολοένα περισσότερη έμφαση στη χρήση και στην άνεση που τους προσφέρουν τα καταναλωτικά αγαθά, ενώ δεν ενδιαφέρονται τόσο για το συμβατικό μοντέλο ιδιοκτησίας». Σύμφωνα με επίκαιρες έρευνες αγοράς, ένας στους έξι καταναλωτές στη Γερμανία έχει χρησιμοποιήσει ήδη ένα μοντέλο ενοικίασης. Επιπλέον το 43% των καταναλωτών μπορεί κάλλιστα να φανταστεί ότι θα αξιοποιήσει στο μέλλον αυτό το μοντέλο.

Δεδομένου ότι ο χρόνος ζωής των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών γίνεται ολοένα συντομότερος, ο καταναλωτής πρέπει να σκεφθεί πολύ καλά αν θέλει πράγματι να αγοράσει ένα προϊόν, επισημαίνει ο Μαρκ Σίβερς, ειδικός αναλυτής κατανάλωσης της KPMG. Ο ίδιος εκτιμά ότι για προϊόντα που χρησιμοποιούνται μόνο εποχιακά «η λύση μπορεί να είναι μελλοντικά η ενοικίασή τους για συγκεκριμένο σκοπό και καθορισμένο χρονικό διάστημα αντί της αγοράς τους».

Αυτό ισχύει κατά τον Μαρκ Σίβερς όχι μόνο για μηχανήματα κηπουρικής την άνοιξη, όπως για παράδειγμα μια χορτοκοπτική μηχανή, αλλά και για παιδικά κρεβάτια ή τον εορταστικό ρουχισμό.

Θετικές οι πρώτες δοκιμές


Στους πρωτοπόρους που προσφέρουν καταναλωτικά μοντέλα ενοικίασης στη Γερμανία είναι η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Otto και η αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών Media Markt. Προς το παρόν, μετά από σχεδόν έναν χρόνο δοκιμής, οι εκπρόσωποι των εταιρειών δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξέλιξη και την ανάπτυξη αυτού του πεδίου της αγοράς. Εκπρόσωπος της Otto δήλωσε ότι η επιχείρηση έχει αυτή τη στιγμή «αρκετές χιλιάδες συσκευές διαθέσιμες προς ενοικίαση». Από τηλεοράσεις 55 Ultra HD 55 ιντσών για 47,99 ευρώ τον μήνα, μέχρι πλήρως αυτοματοποιημένη καφετιέρα για 51,99 ευρώ και πλυντήριο ρούχων για 18,99 ευρώ μηνιαίως.

Μπροστά στο σύνολο του τζίρου της εταιρείας, το παρακλάδι της ενοικίασης είναι ακόμη εξαιρετικά περιορισμένο. «Ακόμη κάνουμε δοκιμές», ομολογεί ο εκπρόσωπος της Otto, ωστόσο εκτιμά ότι με το νέο μοντέλο η επιχείρηση προσελκύει πρόσθετες ομάδες καταναλωτών.

Η start up εταιρεία Kilenda από το Μαγδεμβούργο ιδρύθηκε το 2014 και διαθέτει προς ενοικίαση είδη βρεφικού και παιδικού ρουχισμού. Η εταιρεία έχει σήμερα μόλις 3.000 πελάτες, λέει ο συνιδρυτής της Kilenda Χέντρικ Σόισνερ. Ωστόσο, εκφράζει την πεποίθησή του ότι η αγορά αυτή θα μεγαλώσει: «Σήμερα πολλά άτομα αντιμετωπίζουν ακόμη λίγο καχύποπτα την ενοικίαση. Αυτό θα αλλάξει όμως όταν η ενοικίαση γίνει κάτι πιο κανονικό, όταν θα είναι κάτι που θα κάνει και ο γείτονας».

Πηγή Πληροφοριών: DW

Exit mobile version