Νέος φόρος για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο Λονδίνο

Ο Εργατικός δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή, από τον Οκτώβριο του 2017, ενός νέου φόρου ύψους 10 λιρών (11,7 ευρώ) στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πρώτη φορά πριν από το 2006 και κινούνται στο κέντρο της βρετανικής πρωτεύουσας.

“Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 9.000 Λονδρέζοι πεθαίνουν λόγω της άθλιας ποιότητας του αέρα. Η αδράνεια δεν είναι πλέον επιλογή”, δήλωσε ο Καν στους δημοσιογράφους ανακοινώνοντας το μέτρο αυτό.

Ο νέος φόρος θα προστεθεί στα αστικά διόδια, ύψους 11,5 λιρών (13,5 ευρώ), που καταβάλλουν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο του Λονδίνου από τις 07:00 έως τις 18:00 από Δευτέρα έως Παρασκευή.

Με την ονομασία “τοξικός φόρος” ή “T-Charge”, θα εφαρμοστεί σε όλα τα οχήματα που δεν τηρούν τους ευρωπαϊκούς αντιρρυπαντικούς κανονισμούς και ιδιαίτερα στα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2006.

Την Τετάρτη (προχθές) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απείλησε πέντε χώρες, μεταξύ των οποίων η Βρετανία, με προσφυγή στο Δικαστήριο της ΕΕ, αν δεν λάβουν γρήγορα μέτρα για να προστατεύσουν την ποιότητα του αέρα.

Αυτή η “τελευταία προειδοποίηση” που αφορά 16 περιοχές της Βρετανίας, ανάμεσά τους και το Λονδίνο, απευθύνθηκε γιατί οι χώρες αυτές “δεν φρόντισαν να διορθώσουν επανειλημμένες παραβιάσεις των καθορισμένων ορίων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για το διοξείδιο του αζώτου”.

Ο ρύπος αυτός προκαλείται κυρίως από την οδική κυκλοφορία και είναι επικίνδυνος για την υγεία.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία υποχρεώνει τα κράτη μέλη να λαμβάνουν “κατάλληλα μέτρα” όταν οι τιμές των ατμοσφαιρικών ρύπων ξεπερνούν τα όρια (που καθορίζονται από τη νομοθεσία της ΕΕ).

Μεταξύ των πιθανών μέτρων, η Κομισιόν αναφέρει “τη μείωση του συνολικού όγκου της κυκλοφορίας”, “τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, “την προσαρμογή της συμπεριφοράς των οδηγών” ή ακόμη “τη μείωση των εκπομπών των πετρελαιοκίνητων οχημάτων”.

Ο φόρος “T-charge” που ανακοίνωσε ο Σαντίκ Καν αποτελεί μέρος μιας σειράς μέτρων που αναμένεται να λάβει στη διάρκεια των επόμενων μηνών προκειμένου να μειώσει τη ρύπανση στο Λονδίνο. Ανάμεσά τους ο τερματισμός της αγοράς πετρελαιοκίνητων λεωφορείων και η εισαγωγή μιας ζώνης περιορισμένης εκπομπής ρύπων από το 2018.

Τα αστικά διόδια (“congestion charge”) εισήχθησαν το 2003 από τον Εργατικό δήμαρχο Κεν Λίβινγκστον με σκοπό να καταπολεμήσουν τα μποτιλιαρίσματα στο Λονδίνο.


Exit mobile version