Στο «σφυρί» η συλλογή του Ντέιβιντ Μπόουι

Ο Ντέιβιντ Μπόουι αναζητούσε έργα τέχνης που να επενεργούν πάνω του σαν ένα καλό ροκ τραγούδι. Όπως για παράδειγμα τα έργα του Φρανκ Άουερμπαχ. «Θεέ μου έτσι θα ήθελα να ακούγονται τα τραγούδια μου, όπως είναι αυτοί οι πίνακες» συνήθιζε να λέει για τα έργα του Βρετανού ζωγράφου που γεννήθηκε το 1931 στο Βερολίνο. Επιπλέον θαύμαζε τον Αφροαμερικανό Ζαν Μπασκιά (1960 – 1988) και τόνιζε ότι «το έργο του συνδέεται με τη ροκ μουσική όσο ελάχιστων άλλων καλλιτεχνών».

Έργα των Άουερμπαχ και Μπασκιά είναι ανάμεσα στα συνολικά 350 έργα που θα δημοπρατηθούν την ερχόμενη Πέμπτη και Παρασκευή από τον Οίκο Δημοπρασιών Sotheby´s. Η συλλογή του ινδάλματος της ροκ που πέθανε από καρκίνο τον περασμένο Ιανουάριο εκτιμάται γύρω στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Κεντρική γκαλερί του Λονδίνου παρουσιάζει ήδη κάποια τμήματα της συλλογής και μέσα σε μια εβδομάδα συνέρρευσαν πάνω από 24.000 άνθρωποι για να την δουν.

Ανάμεσα στα έργα που θα δημοπρατηθούν είναι το «Air Power» του Μπασκιά, το οποίο θα έχει τιμή εκκίνησης τουλάχιστον τρία εκατομμύρια ευρώ και ανάμεσα στους αγοραστές υπολογίζεται ότι δεν θα είναι μόνο συλλέκτες, γκαλερί και μουσεία αλλά και θαυμαστές του ροκ σταρ που θα ήθελαν να αποκτήσουν κάτι από το ίνδαλμά τους.

Ξεχώριζε τον Μαρσέλ Ντισάν


Ο Ντέιβιντ Μπόουι δεν ήταν μόνο ένας καταπληκτικός μουσικός, τώρα αποδεικνύεται πως ήταν και ένας άριστος γνώστης της τέχνης. «Η τέχνη ήταν το μόνο πράγμα που ήθελα πραγματικά να κατέχω. Ήταν για μένα μια απαραίτητη τροφή» είχε δηλώσει ο Βρετανός τραγουδιστής μιλώντας το 1998 στους New York Times.

H συλλογή που κληροδότησε στη σύζυγο και τα δυο παιδιά του περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα και έργα του Χένρι Μουρ και του Ντάμιεν Χιρστ.Τα περισσότερα έργα τα αγόρασε τη δεκαετία του 1990, κόντρα στο ρεύμα της εποχής, ακολουθώντας το προσωπικό του γούστο. Μοντέρνα γλυπτά από την νότια Αφρική, ντιζάιν από τον Ιταλό Ετόρε Σοτσάς, χαρακτικά του εξπρεσιονιστή Έριχ Χέκελ και αντικείμενα του Μαρσέλ Ντισάν. Αγαπούσε και θαύμαζε ιδιαιτέρως τον Ντισάν «Θα ήμουν ευτυχής να είμαι ο Ντισάν του ροκ. Ήταν τα πάντα για μένα διότι έλεγε πως η τέχνη είναι νεκρή. Αυτή η ρήση του ήταν τόσο θαρραλέα» έλεγε.

Ο Μπόουι ενδιαφερόταν για την τέχνη ήδη από μικρός. Η συνάντησή του με τον Άντι Γουόρχολ τον σημάδεψε. Τον υποδύθηκε 25 χρόνια αργότερα στην ταινία «Μπασκιά». Ο Ντέιβιντ Μπόουι υπήρξε ένα διάστημα και μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού «Modern Painters» και πήρε συνεντεύξεις από καλλιτέχνες όπως ο Τζεφ Κουνς ή ο Μπαλτίς.

Η οικογένειά του σίγουρα δεν έχει ανάγκη τα χρήματα από τη δημοπρασία. Ειδικοί πάντως, όπως ο συγγραφέας Τομπίας Ρύτερ («Ήρωες. Ντέιβιντ Μπόουι και Βερολίνο») εκτιμούν πως ο Βρετανός σταρ σίγουρα δεν είχε αφήσει τίποτα στην τύχη. Γνώριζε και είχε συναινέσει πριν από το θάνατό του στις 10 Ιανουαρίου στην πιο θεαματική δημοπρασία της χρονιάς.

Πηγή: DW

Exit mobile version