Στα 160 δισεκατομμύρια ευρώ αναμένεται να ανέλθει έως το 2030 το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου Volkswagen (VW). Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλουμ σύμφωνα με το Reuters και πρόσθεσε πως αυτό δείχνει πως θα πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο λειτουργίας του Ομίλου , καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια μεγάλη κρίση στις βασικές αγορές της, την Κίνα και τις ΗΠΑ.
Το τελευταίο επενδυτικό σχέδιο
Το τελευταίο επενδυτικό σχέδιο του ομίλου αντικατοπτρίζει τις επιπτώσεις που έχουν αμερικανικοί δασμοί στη VW αλλά και ο ανταγωνισμός από την Κίνα, σύμφωνα με το Reuters. Μάλιστα στο πλαίσιο του κυλιόμενου πενταετούς επενδυτικού σχεδίου της Volkswagen, οι ετήσιες συνολικές δαπάνες του Ομίλου συγκρίνονται με 165 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2025-2029 και 180 δισεκατομμύρια για το διάστημα 2024-2028 με το 2024 να σημειώνει κορύφωση.
Ο Όμιλος Volkswagen, συμπεριλαμβανομένων των Porsche και Audi, θα επενδύσει 160 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 5 χρόνια. Η έμφαση δίνεται στη Γερμανία και στην Ευρώπη, καλύπτοντας προϊόντα, παραγωγή και υποδομές. Επίσης σημαντικά κεφάλαια θα υποστηρίξουν μελλοντικές τεχνολογίες μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι κυψέλες μπαταριών, το λογισμικό και η αυτόνομη οδήγηση. Η εν λόγω επένδυση σηματοδοτεί μια ισχυρή δέσμευση για καινοτομία και επέκταση.
Έκτοτε, η Volkswagen- η οποία συμπεριλαμβάνει τις μάρκες Porsche και Audi- έχει πιεστεί από την επιβολή δασμών στις εισαγωγές από τις ΗΠΑ και τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα και πλήττεται κυρίως τα κέρδη της μάρκας Porsche, η οποία πουλάει σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα της μόνο σε αυτές τις δύο αγορές.
Ο Μπλούμ
Μάλιστα ο Μπλούμ δήλωσε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung ότι η εστίαση στο τελευταίο σχέδιο δαπανών ήταν «στη Γερμανία και στην Ευρώπη», μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονταν προϊόντα της τεχνολογίας και των υποδομών.
Επίσης είπε πως υπάρχουν σκέψεις για να κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο της Audi στις ΗΠΑ, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το εάν θα το στηρίξει η Ουάσινγκτον οικονομικά.
Ενώ δεν προβλεπόταν η Porsche να αναπτυχθεί στην Κίνα, είπε ότι η τοπική παραγωγή στον ευρύτερο όμιλο Volkswagen ήταν εφικτή. Και ένα μοντέλο Porsche ειδικά κατασκευασμένο για την κινεζική αγορά θα μπορούσε να έχει νόημα κάποια μέρα, συμπλήρωσε.
Ο Όμιλος Volkswagen
Ο Όμιλος Volkswagen, είναι μια γερμανική πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει την έδρα της στο Βόλφσμπουργκ , στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας.
Από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, είναι μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο οικογενειακή επιχείρηση που ανήκει στην Porsche SE, η οποία με τη σειρά της ανήκει κατά το ήμισυ αλλά ελέγχεται πλήρως από την αυστρο-γερμανική οικογένεια Porsche και Piëch.
Επιπλέον η εταιρεία προσφέρει συναφείς υπηρεσίες, όπως χρηματοδότηση, leasing και διαχείριση στόλου. Το 2024, ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε πωλήσεις. Διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη για περισσότερο από δύο 10ετίες. Κατατάχθηκε 11η στη λίστα Fortune Global 500 του 2024 με τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο.
Το 2024, ο όμιλος Volkswagen ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο σε έσοδα.
Ο Όμιλος Volkswagen πωλεί επιβατικά αυτοκίνητα με τις μάρκες Audi, Bentley, Cupra, Jetta, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda και Volkswagen, μοτοσικλέτες με την επωνυμία Ducati, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με την επωνυμία Volkswagen Commercial Vehicles και βαρέα επαγγελματικά οχήματα μέσω των μαρκών της εισηγμένης θυγατρικής Traton (International Motors, MAN, Scania και Volkswagen Truck & Bus).
Η Volkswagen ιδρύθηκε το 1937 στο Βερολίνο και μετά μεταφέρθηκε και καθιερώθηκε στο Βόλφσμπουργκ για την κατασκευή του αυτοκινήτου που θα γινόταν γνωστό ως Beetle. Η παραγωγή της εταιρείας αυξήθηκε ραγδαία τις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Το 1965, εξαγόρασε την Auto Union, η οποία αργότερα παρήγαγε τα πρώτα μεταπολεμικά μοντέλα Audi. Η Volkswagen λάνσαρε μια νέα γενιά οχημάτων με κίνηση στους εμπρός τροχούς τη δεκαετία του 1970, συμπεριλαμβανομένων των Passat, Polo και Golf.
Το τελευταίο έγινε το best seller της. Η Volkswagen απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Seat το 1986, καθιστώντας την, την πρώτη μη γερμανική μάρκα της εταιρείας και απέκτησε τον έλεγχο της Skoda το 1994, των Bentley, Lamborghini και Bugatti το 1998, της Scania το 2008 και των Ducati, MAN και Porsche το 2012. Οι δραστηριότητες της εταιρείας στην Κίνα αυξήθηκαν ραγδαία τη δεκαετία του 2010 καθώς η χώρα γίνεται η μεγαλύτερη αγορά της, αν και οι πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά κατά τη δεκαετία του 2020.
Το 2015, αποκαλύφθηκε ότι η Volkswagen είχε χρησιμοποιήσει συσκευές αναστολής για να παραπλανήσει τις περιβαλλοντικές ρυθμιστικές αρχές σχετικά με το πόσο NO (μονοξείδιο του αζώτου) εκπέμπουν τα αυτοκίνητά της. Στην εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο δισεκατομμυρίων δολαρίων.
