Ζωηρή και σπινθηροβόλα η Άγκελα Μέρκελ;

Ένα κατάλληλο σλόγκαν μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ένα εύκολο, εύστοχο σύνθημα που θυμάται εύκολα ο καθένας μπορεί να συμβάλει στη νίκη ενός πολιτικού. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις επτά λέξεις. Το «Make America great again» ήταν ένα τέτοιο σύνθημα, λέει ο Ζαν-Ρεμί φον Ματ, συνιδρυτής της βραβευμένης διαφημιστικής εταιρίας Jung von Matt, και αυτό «ανεξάρτητα από το πώς βλέπει κανείς τον αμερικανό πρόεδρο Τραμπ». Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν φαίνεται να θυμάται πλέον το σλόγκαν της αντιπάλου του στις εκλογές του Νοεμβρίου Κλίντον, «Hillary For America».

Η Jung von Matt με έδρα το Αμβούργο ανέλαβε τώρα την καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ και αυτό μολονότι δεν ήθελε ποτέ να εργαστεί για λογαριασμό ενός πολιτικού. Αποφάσισε να το κάνει για πρώτη φορά το 2016 μετά από 25 χρόνια. Η πρώτη διαφημιστική εκστρατεία πολιτικού που ανέλαβε ήταν εκείνη του Αλεξάντερ φαν ντερ Μπέλεν, ο οποίος έπειτα από μια σκληρή αντιπαράθεση με τον ακροδεξιό Νόρμπερτ Χόφερ αλλά και δυο εκλογικές αναμετρήσεις, κατάφερε τελικά να εκλεγεί Ομοσπονδιακός Πρόεδρος της Αυστρίας.

Μια δύσκολη αλλά ελκυστική πρόκληση


Χθες Δευτέρα ο γενικός γραμματέας των Χριστιανοδημοκρατών Πέτερ Τάουμπερ παρουσίασε στο Βερολίνο επίσημα το κεντρικό εκλογικό κέντρο της CDU. Βρίσκεται στον πλήρως ανακαινισμένο δεύτερο όροφο των γραφείων του κόμματος στο οίκημα Κόνραντ Αντενάουερ. Στελεχωμένο με νέους κυρίως σε ηλικία ανθρώπους θα προσπαθήσει να συμβάλει στην τέταρτη εκλογική νίκη της Άγκελα Μέρκελ.

Εκεί έχει πάρει θέση και ο Ζαν-Ρεμί φον Ματ. Ο 64χρονος ειδικός του χώρου παραπέμπει σε πολύ γνωστά στο γερμανικό κοινό σλόγκαν, όπως αυτό της εφημερίδας Bild (Bild dir deine Meinung) ή εκείνο της αλυσίδας καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Saturn (Geiz ist geil). Πρόκειται για δημιουργίες της δικής του εταιρίας.

Επόμενο πρότζεκτ: Άγκελα Μέρκελ. Πώς παρουσιάζει όμως κανείς μια καγκελάριο, την οποία μετά από 12 χρόνια θητείας γνωρίζουν πλέον όλοι καλά στη Γερμανία; Και δη μια γυναίκα στην οποία δεν αρέσει να δείχνει κάτι άλλο από αυτό που στην πραγματικότητα είναι; Ο φον Ματ κάνει λόγο για μια δύσκολη, αλλά ελκυστική πρόκληση, έχοντας παράλληλα πλήρη επίγνωση του προσωπικού διακυβεύματος: σε περίπτωση εκλογικής ήττας της Άγκελα Μέρκελ δεν αποκλείεται να ζημιωθεί και η Jung von Matt. Και εντός της επιχείρησής του άλλωστε, όπως παραδέχεται, υπήρξε κριτική στην απόφαση να αναλαμβάνει η εταιρία πλέον και πολιτικούς.

Άγνωστη λέξη η ήττα


Εντούτοις ο φον Ματ δεν σκέφτεται καν αυτό το ενδεχόμενο. «Η ήττα δεν υπάρχει καν σαν υπόθεση εργασίας», όπως λέει. Η πελάτισσά του, Άγκελα Μέρκελ όμως δεν θα έλεγε ποτέ κάτι παρόμοιο. Αντιθέτως, θα προτιμούσε να πει ότι τίποτε δεν έχει κριθεί ακόμη.

Για τον φον Ματ δυο παράγοντες είναι αποφασιστικής σημασίας: οι μετακινήσεις των ψηφοφόρων και η τελική ευθεία πριν τις εκλογές. Όσον αφορά το σλόγκαν που θα κοσμεί τις αφίσες της καγκελαρίου; Προς το παρόν είναι επτασφράγιστο μυστικό. Πώς θα παρουσιάσει την καγκελάριο; Όσο καλύτερα τη γνωρίζει κανείς, τόσο πιο συναρπαστική γίνεται, όπως λέει: «Όταν τη ζείτε προσωπικά είναι ετοιμόλογη, αστεία, ακόμη και ζωηρή και σπινθηροβόλα». Σε κάθε περίπτωση είναι «πιο δυναμική» απ΄ ό,τι φαίνεται.

Ποιος όμως γνωρίζει την Άγκελα Μέρκελ προσωπικά ή ποιος θα τη γνωρίσει από κοντά; Η ίδια σίγουρα δεν πρόκειται να κάνει προεκλογικό αγώνα από πόρτα σε πόρτα. Αυτή είναι τώρα η αποστολή του Ζαν-Ρεμί φον Ματ: να βρεις τρόπους ώστε να τη φέρει κοντά στους πολίτες.

Πηγή: DW

Exit mobile version