Στα απολύτως απαραίτητα περιορίζονται οι αγορές των περισσότερων γονέων, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Το πρώτο σχολικό κουδούνι της χρονιάς δεν θα αργήσει να χτυπήσει και οι γονείς κάνουν έφοδο στην αγορά. Ελέγχουν βιτρίνες και αναζητούν οικονομικές λύσεις σε ρούχα και παπούτσια καθώς όπως λένε οι προσφορές είναι σωτήριες και αναγκαίες.
«Σίγουρα έτσι όπως ρώτησα τον γιο μου 100 – 120 ευρώ σίγουρα τα παπούτσια. Αλλά όταν έχεις δύο παιδιά στην εφηβεία είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα και όσο μεγαλώνουν νομίζω τα έξοδα είναι περισσότερα», λέει στον ΑΝΤ1 μητέρα.
«Για να μπορώ και εγώ να ανταπεξέλθω οικονομικά πρέπει να κυνηγάω προσφορές αλλιώς δεν βγαίνει», λέει μία άλλη μητέρα.
Οι γονείς των μαθητών που ξεκινούν σε λίγο την νέα σχολική χρονιά εμφανίζονται συγκρατημένοι με τα ψώνια τους, καθώς αγοράζουν επιλεκτικά προϊόντα και κυρίως προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως φόρμες και αθλητικά παπούτσια.
Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που συνεχίζουν να έχουν εκπτώσεις στα προϊόντα τους προκειμένου να είναι ελκυστικά για τους πελάτες. Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως, ακόμη και οι δελεαστικές προσφορές δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν την ακρίβεια, τους χαμηλούς μισθούς και τις οικονομικές δυσκολίες των ελληνικών νοικοκυριών.
«Το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή το τελευταίο διάστημα έχει μειωθεί πάρα πολύ. Πέραν της εκπτωτικής περιόδου που ολοκληρώνεται την εβδομάδα που έρχεται αμέσως μετά ξεκινάμε με τις προωθητικές ενέργειες που θα κάνουν πάρα πολλές επιχειρήσεις για το back to school (σ.σ. επιστροφή στο σχολείο). Τα παιδικά είδη βλέπουμε ότι διαμορφώνονται γύρω στο 40% με 50% οι εκπτώσεις τους», τόνισε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Μάκης Σαββίδης.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι τιμές φέτος σε είδη ρουχισμού, φόρμες και παπούτσια είναι ελαφρά χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι. Ωστόσο η αγοραστική δύναμη των οικογενειών παραμένει χαμηλή με αποτέλεσμα να πραγματοποιούν λίγες και στοχευμένες αγορές.