«Εξοικονομώ» και για πολυκατοικίες – Αναλυτικός οδηγός με 10 ερωτήσεις και απαντήσεις για τους δικαιούχους

Μετά το ρεκόρ αιτήσεων για το νέο «Εξοικονομώ», που αφορά στα διαμερίσματα και τις μονοκατοικίες, άρχισαν οι αιτήσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα των πολυκατοικιών.

Της ΣΙΣΣΥΣ ΣΤΑΥΡΟΠΙΕΡΡΑΚΟΥ

Η συμμετοχή αναμένεται να είναι αυξημένη, καθώς υπήρξε μεγάλη αναμονή τους προηγούμενους μήνες, ιδίως σε περιπτώσεις κτιρίων με λίγα διαμερίσματα, όπου είναι ευκολότερη η συνεννόηση μεταξύ συνιδιοκτητών.

Για συμμετοχή των πολυκατοικιών διατίθενται ξεχωριστό κονδύλι χρηματοδότησης, άνω των 100 εκατ. ευρώ, και επιπλέον μπόνους 10% για την ένταξη όλων των διαμερισμάτων μιας πολυκατοικίας στο πρόγραμμα. Η πλατφόρμα θα μείνει ανοιχτή έως και τις 30 Μαΐου για την υποβολή αιτήσεων.

Η Realnews παρουσιάζει 10 ερωτήσεις-απαντήσεις με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους.

  1. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την υποβολή αίτησης από πολυκατοικίες;

Για να υποβληθεί αίτηση, πρέπει:

  • Η πολυκατοικία να έχει σε ισχύ αριθμό φορολογικού μητρώου διαχείρισης πολυκατοικίας.
  • Μετά από απόφαση γενικής συνέλευσης, υποβάλλεται σχετική αίτηση πολυκατοικίας από τον εκπρόσωπο των ιδιοκτητών, καθώς και επιμέρους αιτήσεις από καθέναν από τους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα.
  • Υποβάλλεται πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, το οποίο αφορά συνολικά το τμήμα του κτιρίου που χρησιμοποιείται ως κατοικία, συνοδευόμενο από την πρόταση παρεμβάσεων.
  1. Πώς εκδίδεται ΑΦΜ διαχείρισης πολυκατοικίας;

Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας καταθέτει σχετικό αίτημα στην αρμόδια ΔΟΥ, υποβάλλοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

  1. Τι ισχύει σε περιπτώσεις που τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά έγγραφα δεν είναι άμεσα διαθέσιμα ή η οικοδομική άδεια έχει χαθεί;

Για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η αίτηση, θα πρέπει να αναρτηθούν ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά. Ειδικά στην περίπτωση βεβαιωμένης, από την αρμόδια υπηρεσία, απώλειας οικοδομικής άδειας, προσκομίζεται η σχετική βεβαίωση απώλειας και άλλο αποδεικτικό έγγραφο (π.χ. συμβόλαιο), από το οποίο να προκύπτουν ο αριθμός της άδειας και η επιφάνεια του κτιρίου/κτιριακής μονάδας. Σε κάθε περίπτωση, κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, ανάλογα με την περίπτωση, όταν έχει απολεσθεί ο φάκελος της άδειας, θα πρέπει να έχει προηγηθεί ανασύσταση φακέλου στην πολεοδομία ή ένταξη στον νόμο των αυθαιρέτων και περαίωση της διαδικασίας αυτής.

4 Ποιες παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης θεωρούνται κοινόχρηστες;

Κοινόχρηστες θεωρούνται οι παρεμβάσεις που αφορούν τους κοινόχρηστους χώρους ή εγκαταστάσεις της πολυκατοικίας, π.χ. αναβάθμιση συστήματος κεντρικής θέρμανσης, θερμομόνωση δώματος ή στέγης, αντικατάσταση κουφωμάτων κλιμακοστασίου.

5.Για αιτήσεις μεμονωμένων διαμερισμάτων, μονοκατοικιών και διαμερισμάτων ως μέρος αίτησης σε πολυκατοικία, ποιο είναι το μέγιστο ποσοστό επιχορήγησης ανά εισοδηματική κατηγορία;

– Ατομικό εισόδημα έως 5.000 ευρώ και οικογενειακό έως 10.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 75% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.

– Ατομικό εισόδημα 5.000 έως 10.000 ευρώ και οικογενειακό 10.000 έως 20.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 70% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.

– Ατομικό εισόδημα 10.000 έως 20.000 ευρώ και οικογενειακό 20.000 έως 30.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 55% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.

– Ατομικό εισόδημα 20.000 έως 30.000 ευρώ και οικογενειακό 30.000 έως 40.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 45% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.

– Ατομικό εισόδημα 30.000 έως 50.000 ευρώ και οικογενειακό 40.000 έως 60.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 40% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα της Realnews


Exit mobile version