Πώς θα διαγράψετε οφειλές στα Ταμεία

Στον ιστότοπο του ΕΦΚΑ είναι από
την Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2018 η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής
υποβολής αιτήσεων διαγραφής οφειλών, λόγω
εύλογης αμφιβολίας, από
παράλληλα, ασφάλιση. Σε πρώτη φάση το αίτημα για διαγραφή
των οφειλών, για το χρονικό διάστημα έως το 2016, μπορούν να κάνουν
οι αγρότες, οι δημοσιογράφοι και
όλοι οι “νέοι” ασφαλισμένοι (όσοι ασφαλίστηκαν
για πρώτη φορά από το 1993 και
μετά ).


H νέα πλατφόρμα του ΕΦΚΑ


Η νέα ηλεκτρονική –διαδικτυακή
πλατφόρμα του Ενιαίου Φορέα
Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)
έρχεται στο πλαίσιο
υλοποίησης των σχετικών
διατάξεων του νόμου 4554
του 2018 , βάσει των οποίων
παρέχεται η δυνατότητα
διαγραφής οφειλών έως τις 31
Δεκεμβρίου 2016 λόγω εύλογης αμφιβολίας
ως προς τη υπαγωγή στην ασφάλιση.


Συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση, αυτή η δυνατότητα παρέχεται στις εξής κατηγορίες ασφαλισμένων:


1 Σε
ασφαλισμένους στο τ. ΟΓΑ λόγω δραστηριοποίησης σε περιοχές με ειδικά πληθυσμιακά
κριτήρια και παράλληλα, ασφαλισμένους στον π. ΟΑΕΕ
για την ίδια δραστηριότητα.


2. Σε δημοσιογράφους “ παλαιούς” ασφαλισμένους
( για πρώτη φορά έως το 1992)στο τ.
ΤΣΠΕΑΘ και παράλληλα ασφαλισμένους στον τ. ΟΑΕΕ
με την ίδια ιδιότητα.


3 Σε “νέους” ασφαλισμένους του νόμου 2.084 του 1992 ( μετά την 1η Ιανουαρίου 1993
για πρώτη φορά με παράλληλη
ασφάλιση σε δύο φορείς:


Σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ, οι βασικές
προϋποθέσεις για την άσκηση του δικαιώματος είναι:


Α) η ύπαρξη πλήρους ασφάλισης σε έναν ασφαλιστικό φορέα


Β) παράλληλη υπαγωγή στην ασφάλιση και δεύτερου
φορέα


Γ) η παράλληλη ασφάλιση να αφορά τη ίδια
δραστηριότητα –ιδιότητα (στην πρώτη και τη δεύτερη περίπτωση) και να υπάρχουν οφειλές σε έναν εκ των δύο φορέων.


Οδηγίες


Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει καταρχήν να μπουν
στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) και να κάνουν “Κλικ” στην επιλογή “ Αίτηση για Αμφισβήτηση Οφειλής ν.4554/2018 “.



Στην επόμενη σελίδα πρέπει να
επιλέξουν “ Είσοδος στην Υπηρεσία”με
τους κωδικούς του TAXISnet (όνομα και κωδικό). Στη συνέχεια με τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ μπαίνουν στην πλατφόρμα υποβολής της αίτηση.


Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΦΚΑ, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

-Τα
προσυμπληρωμένα στοιχεία αντλούνται από
το ηλεκτρονικό μητρώο του ΕΦΚΑ.

-Όλα
τα πεδία πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρωθούν.

-Σε
περίπτωση που τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν μεταβληθεί ή είναι κενά, οι
ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να
συμπληρώσουν τα ορθά.

-Στις
επιλογές 1(π. ΟΑΕΕ-π.ΟΓΑ )και 2 (π. ΟΑΕΕ –Π.ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) της αίτησης , ο φορέας ,
την οφειλή του οποίου αμφισβητεί αυτός
που υποβάλλει την αίτηση , είναι υποχρεωτικά ο π.ΟΑΕΕ σύμφωνα με τις
αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις

-Στην
επιλογή 3 πρέπει να επιλεγεί ο φορέας την οφειλή του οποίου αμφισβητεί.

-Στο
πεδίο “ Χρονικό Διάστημα Απαίτησης Διαγραφής “ θα πρέπει να συμπληρωθούν τα οφειλόμενα χρονικά διαστήματα που αμφισβητούνται .

-Στη
συνέχεια ο ενδιαφερόμενος πρέπει να συλλέξει την αρμόδια υπηρεσία
του ΕΦΚΑ προκειμένου να αποσταλεί η αίτηση.

-Στο
κενό πλαίσιο κειμένου μπορεί να αναφέρει οτιδήποτε θεωρείται χρήσιμο για τη διεκπεραίωση του αιτήματος του.

-Έχουν
τη δυνατότητα διόρθωσης της αίτησης πριν από
την οριστικοποίηση της.

-Μετά
την οριστικοποίηση, η αίτηση λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου.

-Τέλος, ο ενδιαφερόμενος μπορεί –και πρέπει-να
εκτυπώσει αντίγραφο της αίτησης του.

Πηγή Πληροφοριών: Εφημερίδα” Δημοκρατία”



























Exit mobile version