Πόσο κοστίζει η οικειοθελής αποκάλυψη εισοδημάτων

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών η τροπολογία με την οποία παρατείνεται μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2017 η προθεσμία για την υπαγωγή στη ρύθμιση οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016. Η τροπολογία προβλέπει αναπροσαρμογή των κατά περίπτωση ποσοστών πρόσθετων φόρων.

Ειδικότερα, οι φορολογούμενοι για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου μπορούν να υποβάλλουν και μετά τις 31 Μαΐου 2017 και μέχρι τη λήξη της παραταθείσας προθεσμίας αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις για την αποκάλυψη μη δηλωθείσας φορολογητέας ύλης ετών της περιόδου 2000-2016 και να πληρώσουν τους φόρους που αναλογούν προσαυξημένους με πρόσθετο φόρο που ορίζεται σε 12% του κύριου φόρου, αντί του 10% που ίσχυε έως 31-5-2017.

Η ρύθμιση αφορά όλες τις φορολογίες (φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ, φόρους ακίνητης περιουσίας, ΕΝΦΙΑ, φόρους κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, φόρους μεταβιβάσεων ακινήτων κ.λπ.). Επιπλέον, στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και περιπτώσεις φορολογουμένων που δεν υπέβαλαν ή υπέβαλαν ανακριβώς δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα (δηλώσεις διακοπής επαγγελματικών δραστηριοτήτων, συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων κ.λπ.).

Ποσοστό πρόσθετου φόρου 12% επί του κύριου φόρου θα επιβάλλεται και:

α) σε περιπτώσεις φορολογουμένων για τους οποίους μέχρι την υποβολή των δηλώσεων έχει εκδοθεί και δεν έχει κοινοποιηθεί η εντολή ελέγχου ή η πρόσκληση παροχής πληροφοριών του άρθρου 14 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013), καθώς και

β) σε περιπτώσεις υποβολής δηλώσεων εντός 90 ημερών από την κοινοποίηση στον φορολογούμενο της εντολής ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών και εφόσον η σχετική εντολή ελέγχου ή η πρόσκληση παροχής πληροφοριών κοινοποιείται μετά τις 31-5-2017.

Γλιτώνουν

Οι φορολογούμενοι που θα υποβάλουν τις δηλώσεις οικειοθελούς αποκάλυψης θα γλιτώσουν από τυχόν πρόστιμα μη υποβολής ή υποβολής ανακριβών δηλώσεων καθώς και από πρόσθετους φόρους εκπρόθεσμης καταβολής που θα μπορούσαν να φθάσουν και μέχρι το 120% της αρχικής οφειλής.

Θα γλιτώσουν επίσης κι από τυχόν πρόστιμα για πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία, για μη έκδοση ή ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων κ.λπ. Επιπλέον, εάν η φοροδιαφυγή η οποία ομολογείται είναι ποινικά κολάσιμη, ο φορολογούμενος δεν θα διώκεται ποινικά.

Εφόσον η εντολή ελέγχου ή η πρόσκληση παροχής πληροφοριών έχει κοινοποιηθεί μετά την κατάθεση του ν. 4446/2016 στη Βουλή (μετά τα μέσα Δεκεμβρίου 2016) και μέχρι και τις 31-5-2017, και η δήλωση υποβάλλεται εντός 90 ημερών από την κοινοποίηση, το ποσοστό του πρόσθετου φόρου ανέρχεται σε 10% του κύριου φόρου και όχι σε 12%, καθώς η εν λόγω κατηγορία φορολογουμένων καταλαμβάνεται από την αρχική διάρκεια της ρύθμισης του ν. 4446/2016.

Εφόσον οι δηλώσεις της εν λόγω κατηγορίας φορολογουμένων υποβληθούν μετά την πάροδο των ενενήντα ημερών, ο πρόσθετος φόρος υπολογίζεται σε 18% του κύριου φόρου στην περίπτωση που πριν από την υποβολή των δηλώσεων δεν έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων και σε 36% του κύριου φόρου εάν έχει κοινοποιηθεί προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων.

Για τους φορολογούμενους στους οποίους κατά την κατάθεση του ν. 4446/2016 στη Βουλή είχε κοινοποιηθεί εντολή ελέγχου ή πρόσκληση παροχής πληροφοριών, τα ποσοστά πρόσθετων φόρων ορίζονται σε 18% του κύριου φόρου εφόσον πριν από την υποβολή της δήλωσης δεν έχει κοινοποιηθεί προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων και 36% του κύριου φόρου στην περίπτωση που έχει κοινοποιηθεί.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος


Exit mobile version