Σε όλους τους δήμους της χώρας επεκτείνονται τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας

Eπεκτείνονται τα προγράμματά κοινωφελούς εργασίας τους επόμενους μήνες σε όλους τους δήμους της χώρας όπως είναι το σχέδιο του Υπουργείου Εργασίας.

Το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας έχει πιλοτικό χαρακτήρα στους πρώτους πενήντα ένα (51) Δήμους, θύλακες υψηλής ανεργίας, συνδυάζοντας, για πρώτη φορά, την οκτάμηνη απασχόληση σε κοινωνικές και άλλες υποδομές, με την αναβάθμιση των προσόντων των μακροχρόνια ανέργων.

Υλοποιείται σε δύο φάσεις:

η πρώτη φάση, αφορά δεκαεπτά (17) δήμους – θύλακες υψηλής μακροχρόνιας ανεργίας, με έναρξη τον Μάιο,

η δεύτερη φάση, αφορά τριάντα τέσσερις (34) δήμους, με έναρξη δύο μήνες αργότερα.

Ωστόσο, αξιολογώντας ενδιάμεσα αποτελέσματα από την πιλοτική εφαρμογή του, θα υπάρξει και μία τρίτη φάση, που θα αφορά την επέκταση του στους υπόλοιπους δήμους της χώρας, με έναρξη τον Σεπτέμβριο του 2016.

Η κατάταξη των 51 δήμων για την εφαρμογή της νέας γενιάς προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας προσδιορίστηκε από συνδυασμό ενιαίων και αντικειμενικών κριτηρίων που καταγράφουν το ποσοστό ανεργίας, τη μακροχρόνια ανεργία και την αυξητική τάση της μακροχρόνιας ανεργίας στα χρόνια της κρίσης

Η τελική κατάταξή τους διαμορφώθηκε με βάση τα στοιχεία για το ποσοστό μακροχρόνιας ανεργίας του 2015 στο σύνολο των ανέργων, το ποσοστό της ανεργίας στους Δήμους το 2011 και το ποσοστό μεταβολής της μακροχρόνιας ανεργίας από το 2011 έως το 2015. Το 2011 επελέγη ως βάση σύγκρισης της αυξητικής τάσης, αφενός εξαιτίας της υψηλής ποιότητας των στατιστικών στοιχείων για το εργατικό δυναμικό ανά δήμο (χρονιά απογραφής) και, αφετέρου, διότι τρία χρόνια μετά την έναρξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά και της αρνητικής επίδρασης πολιτικών που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, ήδη αποτυπώνονται διαφοροποιήσεις σε τοπικό επίπεδο.

Ο κατάλογος των πενήντα ένα (51) δήμων πιλοτικής εφαρμογής, διαμορφώθηκε ως εξής:

– Διαδικασία Επιλογής:

Στο πρώτο στάδιο, επελέγησαν οι δήμοι στους οποίους ο απόλυτος αριθμός των μακροχρόνια ανέργων ξεπερνά τους 1.000, έτσι ώστε η παρέμβασή μας να έχει τον μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο. Με αυτό το κριτήριο του όγκου της μακροχρόνιας ανεργίας επελέγησαν οι πρώτοι εκατόν δεκαεπτά (117) δήμοι σε σύνολο τριακοσίων είκοσι πέντε (325).

Στο δεύτερο στάδιο, επελέγησαν (και στη συνέχεια βαθμολογήθηκαν) οι δήμοι στους οποίους:

α) το ποσοστό μακροχρόνιας ανεργίας επί του συνόλου των ανέργων στο Δήμο το 2015 ήταν ίσο ή μεγαλύτερο από το πανελλαδικό ποσοστό μακροχρόνιας ανεργίας συν 3% και/ή

β) το ποσοστό ανεργίας στο Δήμο το 20111 ήταν ίσο ή μεγαλύτερο από το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό ανεργίας συν 3%.

Οι δήμοι που επελέγησαν εντάσσονται άμεσα ή μεσοπρόθεσμα στο πιλοτικό πρόγραμμα. Οι υπόλοιποι δήμοι επίσης εντάσσονται, αλλά 4-5 μήνες αργότερα.

– Διαδικασία Βαθμολόγησης επιλεγμένων δήμων:

Οι 51 δήμοι που επελέγησαν για το πιλοτικό πρόγραμμα στη συνέχεια βαθμολογήθηκαν με βάση τρία κριτήρια ως εξής:

α) τη διαφορά του ποσοστού της μακροχρόνιας ανεργίας του Δήμου (2015) από τον εθνικό μέσο όρο μακροχρόνιας ανεργίας συν 3%

β) τη διαφορά του ποσοστού ανεργίας στον Δήμο (2011) από τον εθνικό μέσο όρο της ανεργίας συν 3% και

γ) τη διαφορά του ποσοστού αύξησης της μακροχρόνιας ανεργίας στον Δήμο από το 2011 έως το 2015 από τον αντίστοιχο εθνικό μέσο όρο συν 3%. Το κριτήριο αυτό χρησιμοποιήθηκε γιατί αναδεικνύει ένα ακόμη χαρακτηριστικό των πλέον ευάλωτων δήμων καταγράφοντας την αυξητική τάση της μακροχρόνιας ανεργίας.

Συνεπώς, η τελική σειρά κατάταξης των 51 πιο ευάλωτων Δήμων της χώρας προέκυψε συνδυαστικά από την θετική βαθμολογία που έλαβαν στα παραπάνω τρία κριτήρια (οι αρνητικές επιδόσεις δεν προσμετρούνται).

Στους κάτωθι τρεις πίνακες παρατίθενται οι επιδόσεις των Δήμων για τους οποίους ζητήθηκαν εξηγήσεις σχετικά με τον αποκλεισμό τους από την πρώτη και δεύτερη φάση (των 51) για την οποία ισχύουν τα 3 κριτήρια. Δεν περιλάβαμε τον Δήμο Πρεβέζης καθώς αυτός έχει προκριθεί ήδη στους 51, ενώ παραλείπονται όσοι δήμοι δεν ξεπερνούν το όριο των 1000 μακροχρονίως ανέργων (2015) που εξαρχής θέσαμε.

Όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει στους πρώτους δύο πίνακες, κανένας αναφερόμενος Δήμος δεν εμφανίζει μία θετική επίδοση σε κάποιο από τα δύο πρώτα κριτήρια με αποτέλεσμα να μην επιλέγεται στις δύο πρώτες φάσεις ενεργοποίησης του πιλοτικού προγράμματος. Ως εκ τούτου, η απεικόνιση της βαθμολογίας του στο τρίτο κριτήριο είναι καθαρά ενδεικτική και στην πραγματικότητα δεν λογίζεται (ακόμη κι αν είναι θετική όπως στη περίπτωση των Σπάτων-Αρτέμιδας).



  • Κριτήριο Α: % Μακρ. Ανεργ. 2015 ανά δήμο

  • Δήμοι με άνω των 1000 Μακροχρονίων Ανέργων το 2015% Μακρ, Ανεργ Δήμου (ΜΑΔ) 2015 (στοιχεία ΟΑΕΔ)% Μακ/νιας Ανεργίας Χώρας (MAX) +3% (56,6%+3%)Βαθμολογία β’ κριτηρίου % ΜΑΔ – % MAX
  • Μ.Ο. ΧΩΡΑΣ 59,6
  • ΛΕΣΒΟΣ53,759,6-5,9
  • ΧΙΟΣ50,359,6-9,3
  • ΡΟΔΟΣ37,859,6-22,3
  • ΚΕΡΚΥΡΑ48,459,6-11,2
  • ΧΑΛΚΙΔΑ56,159,6-3,5
  • ΛΑΡΙΣΑ56,659,6-3,0
  • ΕΛΑΣΣΟΝΑ59,459,6-0,2
  • ΤΥΡΝΑΒΟΣ55,459,6-4,2
  • ΚΑΛΑΜΑΤΑ56,359,6-3,3
  • ΣΠΑΤΑ-ΑΡΤΕΜΙΔΑ50,559,6-9,1
  • Κριτήριο Β: % Μακρ. Ανεργ. 2011 ανά δήμο

  • Δήμοι με άνω των 1000 Μακροχρονίων Ανέργων το 2015% Ανεργίας 2011 ανά δήμο (στοιχεία απογραφής ΕΛΣΤΑΤ)% Ανεργίας χώρας 2011 +3% (18,7%+3%)Βαθμολογία α’ κριτηρίου % ανεργίας δήμου – 21,7%
  • Μ.Ο. ΧΩΡΑΣ 21,7
  • ΛΕΣΒΟΣ14,721,7-7,0
  • ΧΙΟΣ13,121,7-8,6
  • ΡΟΔΟΣ14,021,7-7,7
  • ΚΕΡΚΥΡΑ18,721,7-3,0
  • ΧΑΛΚΙΔΑ19,621,7-2,1
  • ΛΑΡΙΣΑ18,521,7-3,2
  • ΕΛΑΣΣΟΝΑ16,821,7-4,9
  • ΤΥΡΝΑΒΟΣ16,021,7-5,7
  • ΚΑΛΑΜΑΤΑ19,421,7-2,3
  • ΣΠΑΤΑ-ΑΡΤΕΜΙΔΑ18,621,7-3,1
  • Κριτήριο Γ: Διαφορά % Μακρ. Ανεργίας 2011-2015 ανά δήμο

  • Δήμοι με άνω των 1000 Μακροχρονίων Ανέργων το 2015Διαφορά % Μακρ.Ανεργίας Δήμου (ΜΑΔ) 2011-2015Διαφορά % Μακρ.Ανεργίας Χώρας 2011-2015+3% (16,9+3%)Βαθμολογία γ’ κριτηρίου Διαφορά % ΜΑΔ – Διαφορά % ΜΑΧ
  • Μ.Ο. ΧΩΡΑΣ 19,9
  • ΛΕΣΒΟΣ15,519,9-4,4
  • ΧΙΟΣ13,819,9-6,1
  • ΡΟΔΟΣ9,119,9-10,8
  • ΚΕΡΚΥΡΑ17,319,9-2,6
  • ΧΑΛΚΙΔΑ14,819,9-5,1
  • ΛΑΡΙΣΑ9,019,9-10,9
  • ΕΛΑΣΣΟΝΑ13,319,9-6,6
  • ΤΥΡΝΑΒΟΣ5,319,9-14,6
  • ΚΑΛΑΜΑΤΑ15,219,9-4,7
  • ΣΠΑΤΑ-ΑΡΤΕΜΙΔΑ20,719,9-0,8
Exit mobile version