SOS από την Γ.Γ. Εμπορίου: Παραπλανητικές οι προσφορές τύπου “μόνο για λίγο”

Ως αθέμιτη εμπορική πρακτική, που παραπλανά τον καταναλωτή, χαρακτηρίζει τις προσφορές που βασίζονται σε γενικότητες και εκφράσεις του είδους “μόνο για λίγο”, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου, “Πρακτορείο 104,9 FM”.
Όπως επισημαίνει, πρόκειται για φαινόμενο που παρουσιάζεται “περισσότερο τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονης αγοραστικής κίνησης όπως είναι αυτές του Πάσχα ή και των Χριστουγέννων”. Διευκρινίζει πάντως ότι τέτοιες πρακτικές είναι κάτι διαφορετικό από αυτές που νομίμως ισχύουν στις περιόδους προώθησης ή και προσφορών.

Ο κ. Παπαδεράκης σημείωσε πως η χρήση λεκτικών εκφράσεων όπως “Μόνο για λίγο” και “Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων” από εμπορικές εταιρίες αποτελεί “αθέμιτη εμπορική πρακτική και τακτική παραπλάνησης του καταναλωτή”, αφού με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής ενδέχεται ν’ αγοράσει τελικά κάτι άλλο από εκείνο που επιθυμεί ή είχε ζητήσει”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή έχει ξεκινήσει “διαδικασία και νομοθετικής ρύθμισης, ώστε να μπει σε ένα νομικό πλαίσιο αυτή η εμπορική πρακτική” και να προσδιοριστεί “πού είναι το θεμιτό και νόμιμο σε αυτή τη διαδικασία, αλλά και πού είναι το παράνομο και το αθέμιτο”. Ταυτόχρονα τόνισε πως σε αυτή τη διαδικασία “θα πρέπει να επιβληθούν και κυρώσεις (και) πρέπει να γίνουν σαφή τα όρια της προσφοράς και της παραπλάνησης του καταναλωτή”.

Ειδικότερα για τα είδη της προσφοράς που εκφράζονται με τον όρο “Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων”, ο κ.Παπαδεράκης σημείωσε πως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή βρίσκεται σήμερα σε φάση διερεύνησης πολλών σεναρίων, με τα οποία εξετάζεται το πώς αυτό θα προσδιοριστεί πιο συγκεκριμένα και νομοθετικά”. Αυτή την περίοδο, όπως σημειώνει, βρίσκονται σε διαβούλευση οι Κανόνες Διακίνησης Προϊόντων και Υπηρεσιών με την απόφαση να αναμένεται μέχρι το τέλος Απριλίου. Στο πλαίσιο αυτής της διαβούλευσης, “θα γίνει πιο σαφές τι είναι προσφορά” και θα αποσαφηνιστούν τα όρια μέχρι τα οποία θα επιτρέπεται σε μια εταιρία να προβάλει τα προϊόντα της στον καταναλωτή με συγκεκριμένο τρόπο.


Exit mobile version