Ξεπέρασε και σήμερα την τιμή της αμόλυβδης το πετρέλαιο κίνησης – Πόσο κοστίζει το γέμισμα ενός diesel αυτοκινήτου

πετρέλαιο

πετρέλαιο

Ξεπέρασε σήμερα για ακόμη μία ημέρα την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης το πετρέλαιο κίνησης.  Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ,  η αμόλυβδη βενζίνη είναι σήμερα στο 1, 929 ευρώ το λίτρο ενώ το diesel στο 1,969 ευρώ.

Αυτό συμβαίνει από το Σάββατο που η τιμή ξεπέρασε τα 2 ευρώ, ενώ την Κυριακή το ράλι αυτό συνεχίστηκε. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο όσους κινούνται με diesel αλλά και όλα τα ελληνικά νοικοκυριά καθώς οι αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου κίνησης προκαλούν επιπλέον κόστος στις υπηρεσίες μεταφοράς κάτι που οδηγεί σε περαιτέρω ανατιμήσεις στα προϊόντα  και κατ’ επέκταση σε αύξηση του πληθωρισμού.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ του ΣΚΑΪ:

Πόσο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός diesel αυτοκινήτου, μετά τη λήξη της επιδότησης και πόσο  ενός αντίστοιχου μοντέλου για την βενζίνη

Η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” αναφέρει πόσο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός ντίζελ αυτοκινήτου, μετά τη λήξη της επιδότησης από το κράτος.
Συγκεκριμένα και με γνώμονα ότι έως χθες η μέση τιμή του ντίζελ πανελλαδικώς ήταν στα 2,02 ευρώ/λίτρο, το κόστος για το γέμισμα ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος – με ρεζερβουάρ 60 λίτρων – έχει σκαρφαλώσει στα 121,2 ευρώ! Όταν πριν από έναν μήνα οι ιδιοκτήτες είχαν τη δυνατότητα να βρουν βενζινάδικο με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 1,75 ευρώ και το φουλάρισμα να μην ξεπερνά τα 105 ευρώ.
Όσον αφορά στον οδηγό ενός αντίστοιχου μοντέλου βενζίνηςτο κόστος φουλαρίσματος αγγίζει πλέον τα 120,6 ευρώ – με ρεζερβουάρ 60 λίτρων και με 2,01 ευρώ/λίτρο. Σύμφωνα με τη Μαρία Ζάγκα, πρόεδρο των βενζινοπωλών Αττικής, η τιμή στο ντίζελ για πρώτη φορά στα χρονικά έχει την ίδια τιμή με την αμόλυβδη.
«Η κυβέρνηση έκανε μεγάλο λάθος που δεν κράτησε έως τα τέλη του έτους την απευθείας επιδότηση των 0,15 ευρώ στο ντίζελ. Οι οδηγοί πλέον είναι σε απόγνωση. Σήμερα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η τιμή στην αμόλυβδη έχει σκαρφαλώσει στα 2,04 ευρώ, ενώ στην περιφέρεια ξεπερνά τα 2,10 ευρώ. Οι ιδιοκτήτες των ντίζελ μοντέλων, είτε των ΙΧ είτε των επαγγελματικών, νιώθουν απογοητευμένοι. Διότι το μεγαλύτερο κριτήριο με βάση το οποία τα αγόρασαν ήταν επειδή συνέφερε η αγορά τους λόγω του χαμηλότερου κόστους του καυσίμου και της κατανάλωσης».

Τα πλεονεκτήματα ενός diesel οχήματος και το πρόβλημα

Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, οι χαμηλές τιμές του diesel  πριν από έναν χρόνο αποτελούν μια καλή ανάμνηση για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων ΙΧ. Πλέον, μοναδικό πλεονέκτημα σε ένα diesel   μοντέλο παραμένει αυτό της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με ένα βενζίνης.

Συγκεκριμένα, ένας  diesel κινητήρας 1,5 λίτρου καίει 5,5 λίτρα/100 χλμ., τη στιγμή που ένας αντίστοιχου κυβισμού κινητήρας βενζίνης καταναλώνει 7 – 8 λίτρα/100 χλμ. Η διαφορά των 2-2,5 λίτρων είναι πλέον και το μοναδικό όφελος για τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων ΙΧ.

Οι τελευταίες αυξήσεις στις τιμές του  diesel αποτελούν και κόκκινο πανί για τους υποψήφιους αγοραστές, που όπως διαπιστώνεται και από το βιβλίο προπαραγγελιών μεγάλων αντιπροσωπειών της Ελλάδας, μόνο ένας στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα επιλέγει να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ΙΧ. Ανασταλτικός παράγοντας στην αγορά ενός ντίζελ δεν αποτελεί μόνο η τιμή του καυσίμου, αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως η επερχόμενη απαγόρευση στις πρωτεύουσες των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών της κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που σύντομα θα επιβληθεί και στην Ελλάδα, η επιπλέον φορολογία, αλλά και η σημαντικά μειωμένη γκάμα επιλογών από τις εταιρείες που βγάζουν πλέον από τους στόλους τους και τα νέα τους μοντέλα τούς ντίζελ κινητήρες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται όμως στους ιδιοκτήτες φορτηγών, όπου οι νέες τιμές στο  diesel «εκτοξεύουν» το μεταφορικό κόστος. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι ένα φορτηγό βαρέος τύπου που φουλάριζε με 800 ευρώ, σήμερα φουλάρει με 1.200 ευρώ.

.

Exit mobile version