Στοίχημα με τις αγορές του κόσμου βάζουν τα κρασιά της Αχαΐας

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ



Στοίχημα με τις αγορές του κόσμου βάζουν τα αχαϊκά κρασιά. Μέσω του Achaia Values, που αποτελεί το γραφείο
Εξαγωγών του Επιμελητηρίου Αχαΐας, οι οινοποιοί Πατρών και περιφέρειας στέλνουν
κρασιά, αλλά και το παραδοσιακό ηδύποτο της Πάτρας, τεντούρα, εκτός συνόρων…
Από την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία μέχρι τον Καναδά, την Κορέα, την
Κίνα και την Ιαπωνία. Αρωγός στις εξαγωγικές προσπάθειες των εταιρειών είναι το
Επιμελητήριο Αχαΐας, που καταβάλλει συστηματικές προσπάθειες για να προωθήσει
όχι μόνο τα αχαϊκά κρασιά, αλλά και άλλα προϊόντα αγροδιατροφής που παράγει η
περιοχή. Αυτήν την περίοδο, το Achaia Values ετοιμάζεται να υποβάλλει προτάσεις
στο πρόγραμμα Ελλάδα – Ιταλία 2014 – 2020 (interreg), επιδιώκοντας να συνάψει
επιχειρηματικές συνεργασίες και στην ιταλική αγορά.


Για τους Έλληνες οινοποιούς, οι εξαγωγές αποτελούν διέξοδο από την
οικονομική κρίση, η οποία ευθύνεται για τη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης.


Πρόθεση για τους φορείς της Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί επίσης η προώθηση
του οινικού τουρισμού. Στην ευρύτερη περιοχή ευδοκιμούν ποικιλίες όπως μοσχάτο,
ροδίτης, μαυροδάφνη και άλλα.


Αλλά και από μόνοι τους, οι αμπελώνες μπορούν να αποτελέσουν σημείο
αναφοράς για τον οινικό τουρισμό, γι΄ αυτό και το Επιμελητήριο επιδιώκει να
προσελκύσει τουρίστες που θα ακολουθήσουν την «οινική οδό» της Αχαΐας και θα
γνωρίσουν τις ιδιαίτερες γεύσεις που βγάζει η περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό το
Επιμελητήριο έχει συνάψει συνεργασίες με διεθνείς tour operators, προωθώντας παράλληλα και το πρόγραμμα culture
and shopping, το οποίο υλοποιείται για τρίτη χρονιά και έχει σαν στόχο να
φέρνει τουρίστες στην αγορά της Πάτρας για αγορές και ψυχαγωγία, καθώς και για
γνωριμία με τα αρχαία της περιοχής, αλλά και τα αξιοθέατα που έχουν θρησκευτική
αξία.


Στο πλαίσιο της προώθησης προϊόντων προς τις αγορές του εξωτερικού, το
Επιμελητήριο Αχαΐας υλοποιεί διάφορα προγράμματα εθνικά, όπως η προώθηση οίνων
ΠΟΠ και ΠΓΕ σε τρίτες χώρες, αλλά και διακρατικά, που σχετίζονται με την
αγροδιατροφή, αλλά και τις μεταφορές.


Αξίζει να σημειωθεί ότι, στον νομό Αχαΐας δραστηριοποιούνται 478
επιχειρήσεις από τη βιομηχανία τροφίμων που οι πωλήσεις τους ανέρχονται στα
275,4 εκατ. ευρώ και 53 εταιρείες από την ποτοποιία με πωλήσεις 50,3 εκατ.
ευρώ.


Η περιοχή της Αχαϊας είναι μία από τις σημαντικότερες, οινοπαραγωγικές
περιοχές της Ελλάδας, καθώς αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αμπελουργικές
ζώνες της Ελλάδος, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% της εθνικής παραγωγής.
Διαθέτει 31 οινοποιεία διαφορετικής κλίμακας, από μικρά μπουτίκ οινοποιεία
μέχρι μεγάλες οινοπαραγωγικές μονάδες.


Στην Αχαΐα βρίσκονται οι τέσσερις από τις επτά ζώνες Προστατευμένης
Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) της Πελοποννήσου. Οι τρεις αφορούν γλυκά κρασιά και
είναι οι ΠΟΠ μοσχάτος Ρίου Πατρών, μοσχάτος Πατρών και μαυροδάφνη Πατρών, ενώ
υπάρχει και η ΠΟΠ Πάτρα, που αφορά λευκά ξηρά κρασιά. Διαθέτει, επίσης δύο ζώνες Προστατευόμενης
Γεωγραφικής Ένδειξης, τις Πλαγιές Αιγιαλείας και την ΠΓΕ Αχαΐας.


Ιδιαίτερα η αγροτική οικονομία, είναι ανεπτυγμένη και εντατική στην
παραθαλάσσια πεδινή ζώνη της Αχαΐας με κύρια προϊόντα την κορινθιακή σταφίδα,
τα σταφύλια, το κρασί, τα λεμόνια, τα αχλάδια, τα λαχανικά, το λάδι, καθώς και
τα δημητριακά, τα αμύγδαλα και άλλα.


Όσον αφορά την Achaia Values, αποτελεί ένα αυτόνομο, εξαγωγικό τμήμα
του Επιμελητηρίου Αχαΐας, που στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που
εξάγουν τυποποιημένα και πιστοποιημένα προϊόντα. Η στήριξη γίνεται με
συμβουλευτικό χαρακτήρα, εκπροσώπηση των εταιρειών σε διεθνείς εκθέσεις, καθώς
και μεσολάβηση για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών.








Exit mobile version