Facebook: Έχασε χρήστες για πρώτη φορά στην ιστορία του – “Βυθίστηκε” η μετοχή της Meta

Το Facebook έχασε για πρώτη φορά καθημερινούς χρήστες και η μητρική Meta έκανε επενδύσεις 10 δισ. δολάρια για το metaverse το 2021 μειώνοντας έτσι τα κέρδη της.

Αναλυτικά:


Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Facebook σε ολόκληρο τον κόσμο ήταν 1,929 δισεκατομμύρια κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας για πρώτη φορά μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο που ήταν 1,93 δισεκατομμύρια.

Οι μηνιαίοι χρήστες που χρησιμοποιούν το Facebook έστω 1 φορά τον μήνα – έμειναν σταθεροί στα 2,91 δισεκατομμύρια κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021, ωστόσο ο συνολικός αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών σε όλες μαζί τις θυγατρικές πλατφόρμες (Facebook, Instagram, WhatsApp κ.α.) αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με πριν ένα έτος, φθάνοντας τα 3,59 δισεκατομμύρια.

Οι μετοχές της μητρικής Meta Platforms

Εκτός από την πτώση του αριθμού των ημερήσιων χρηστών, οι μετοχές της μητρικής Meta Platforms υπέστησαν θεαματική υποχώρηση περίπου 22% στο αμερικανικό χρηματιστήριο αργά την Τετάρτη, μειώνοντας κατά 200 δισεκατομμύρια την χρηματιστηριακή αξία της, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε χειρότερες των αναμενομένων προβλέψεις οικονομικών αποτελεσμάτων.

Παράλληλα, έγινε πλέον ορατό το κόστος ανάπτυξης του metaverse, του νέου μεγάλου οράματος της εταιρείας που θα αποτελέσει την επόμενη “επαυξημένη” γενιά του Ίντερνετ, όπου οι χρήστες θα μοιράζονται εικονικούς κόσμους. Έτσι, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters , το BBC και τους “Τάιμς της Νέας Υόρκης”, τα κέρδη της Meta μειώθηκαν κατά 8% στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, στα 10,3 δισ. δολάρια, σε σχέση με 1 χρόνο πριν.

Οι μεγάλες επενδύσεις ύψους 10 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη του metaverse, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, WhatsApp) και ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός από πλατφόρμες όπως το Tik Tok (όπου προβάλλονται δημοφιλή ιδίως στους νέους βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων) και το YouTube, είναι ανάμεσα στις αιτίες που η Meta φαίνεται να “ζορίζεται” κάπως. Αναμένει έτσι επιβράδυνση μόνο στο 3% του ρυθμού ανάπτυξης των εσόδων της στο επόμενο τρίμηνο, τα οποία εκτιμά ότι θα είναι 27 έως 29 δισ. δολάρια, έναντι εκτίμησης των αναλυτών για πάνω από 30 δισ. δολάρια.

Τα συνολικά έσοδα δ’ τριμήνου 2021 της εταιρείας – τα περισσότερα προέρχονται από τις διαφημίσεις (η Meta είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών διαφημίσεων στον κόσμο μετά τη Google) – αυξήθηκαν στα 33,67 δισ. δολάρια έναντι 28,07 δισ. δολάρια στο δ’ τρίμηνο του 2020. Από την άλλη όμως, μέσα σε 1 έτος οι δαπάνες της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 21 δισ. δολάρια, κάτι που οδήγησε στη μείωση της κερδοφορίας.

Τι λέει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ


Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε “ενθαρρυμένος από την πρόοδο που κάναμε τον τελευταίο χρόνο” και διαβεβαίωσε ότι “θα συνεχίσουμε να επενδύουμε το 2022 καθώς δουλεύουμε για τη δημιουργία του metaverse”. Στο πλαίσιο αυτό, η θυγατρική Meta Reality Labs, που έχει αναλάβει τον τομέα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και παρουσίασε για πρώτη φορά ξεχωριστά οικονομικά αποτελέσματα, εμφάνισε αυξημένες καθαρές ζημιές 10,2 δισ. δολαρίων το 2021, έναντι ζημιών 6,6 δισ. δολαρίων το 2020. Ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι ο τομέας αυτός της εταιρείας δεν πρόκειται να είναι κερδοφόρος “στο κοντινό μέλλον”, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι επενδύσεις στο metaverse θα αποδώσουν τελικά (κερδοφόρους) καρπούς. Η Meta Reality Labs είχε έσοδα περίπου 2,3 δισ. δολάρια το 2021.

Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Alphabet, μητρικής της Google, ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε αύξηση 36% στα κέρδη της και 32% στα έσοδα της.


Exit mobile version