Ρεκόρ συμμετοχής στον φετινό διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Παιδιά που αντί να περνούν τον χρόνο τους μπροστά από την τηλεόραση ή να ασχολούνται ολημερίς με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν διαλέξει έναν εναλλακτικό τρόπο ενασχόλησης. Ο λόγος για τους μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου που έλαβαν μέρος στον φετινό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Ξεπερνώντας τις προσδοκίες ο φετινός τελικός του διαγωνισμού σημείωσε ρεκόρ συμμετοχής, αφού τουλάχιστον 1.100 μαθητές συμμετείχαν σε 256 ομάδες. Επιπλέον, τόσο γονείς όσο και επισκέπτες κατέκλυσαν τις εγκαταστάσεις της αίθουσας Γ. Κασιμάτη του ΟΑΚΑ, για να παρακολουθήσουν από κοντά τον διαγωνισμό, τον οποίο διοργάνωσε ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την Cosmote, η οποία στηρίζει τόσο τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη χώρα μας όσο και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων, στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, ενθαρρύνει τόσο τα παιδιά και τους γονείς, όσο και τους δασκάλους να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους σκέψης και να ανακαλύψουν νέες προοπτικές για το μέλλον μέσα από την τεχνολογία.

Δεκάδες εκπρόσωποι της Cosmote βρίσκονταν στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, για να πληροφορούν τους επισκέπτες σχετικά με τα δρώμενα αλλά και για να διασφαλίζουν την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας του διαγωνισμού.

Οι μαθητές που συμμετείχαν στον διαγωνισμό κλήθηκαν να δημιουργήσουν ομάδες 2 ή 3 ατόμων και να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ένα ρομπότ, το οποίο είτε χρησιμοποιείται σε δοκιμασίες πίστας, είτε προσομοιώνει ένα επιστημονικό δεδομένο σχετικό με τη φετινή θεματολογία της αειφόρου ανάπτυξης. Το κάθε ηλικιακό επίπεδο των μαθητών διαγωνίστηκε σε ξεχωριστό πρόβλημα και πίστα διαγωνισμού, με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία.

Οι ομάδες του Δημοτικού είχαν ως θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», οι μαθητές Γυμνασίου έπρεπε να κατασκευάσουν ένα ρομπότ για να διανύσει ταχύτερα την «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ενώ οι ομάδες του Λυκείου δοκιμάστηκαν με τις ρομποτικές κατασκευές τους στο θέμα «Πράσινη Ενέργεια και Επιχειρηματικότητα». Τα έργα που παρουσίασαν οι μαθητές, με την υποστήριξη των προπονητών-καθηγητών τους, βασίστηκαν στην εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), η οποία αξιοποιεί συνδυαστικά την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία για την ανάπτυξη πρωτότυπων και λειτουργικών κατασκευών.

Την πρώτη θέση ανάμεσα στις ομάδες του Δημοτικού κατέκτησε η SmartRobots του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης, ενώ ακολούθησαν οι Master Builder του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και ROBO RAILS των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα.

Πρώτη στην κατηγορία των μαθητών Γυμνασίου διακρίθηκε η ομάδα N1 των Γυμνάσιων Σχολείων Πάτρας, ενώ τη δεύτερη και τρίτη θέση κατέκτησαν οι ανεξάρτητες ομάδες AIRGears και TeamWork Dream αντίστοιχα.

Περνώντας στην κατηγορία των μεγαλύτερων παιδιών, στην πρώτη θέση ισοβάθμισαν οι ομάδες μαθητών Λυκείου Minders του ιδιωτικού σχολείου Εκπαιδευτική Αναγέννηση και Fargrobs του 7ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα Robotilus Team του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου Ελληνογερμανική Αγωγή, ενώ την τρίτη θέση κατέκτησαν οι KickPumps του 2ου Γενικού Λυκείου Θήβας.

Σύμφωνα με τον WRO Hellas, βασικός στόχος του διαγωνισμού είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, ικανότητες κατανόησης και επίλυσης προβλημάτων καθώς και τη νοοτροπία συνεργασίας και οργάνωσης ενός έργου, μέσα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής. Για τον λόγο αυτόν, ο διαγωνισμός παρέχει τη δυνατότητα σε μαθητές ηλικίας 8-18 ετών να κατανοήσουν τη Φυσική, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά, επιτρέποντάς τους να εμπλακούν σε μια διαδικασία επίλυσης προβλημάτων μέσα από την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων και σύγχρονων τεχνολογιών ρομποτικής.

Σκοπός επιπλέον είναι να διευκολύνει τους μαθητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους, κατανοώντας τα ρομπότ και τα ρομποτικά συστήματα τόσο στο σχολείο τους όσο και στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Παράλληλα, εισάγει την έννοιας της σύγχρονης επιστήμης στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των μαθητών, ενώ προωθεί τη δημιουργική σκέψη, την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας καθώς και την ενδυνάμωση των δυνατοτήτων των παιδιών που είναι αναγκαίες στο σύστημα σύγχρονης εκπαίδευσης.

Όπως τόνισαν τόσο γονείς όσο και εκπαιδευτικοί, μέσω του διαγωνισμού πραγματοποιούνται συναντήσεις παιδιών από όλο τον κόσμο με στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας για καινοτόμους προσεγγίσεις στην επίλυση καθημερινών και ανθρώπινων θεμάτων, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες συμμετοχής σε ιδιαίτερα απαιτητικούς διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής. Επιπλέον, διευρύνονται οι ορίζοντες των παιδιών και των εφήβων για την κατανόηση των δυνατοτήτων αξιοποίησης των εφαρμογών της επιστήμης και της τεχνολογίας, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των πολιτών.

Μέσω της τεχνολογίας και της ρομποτικής τα παιδιά μαθαίνουν να διδάσκονται -ή ακόμα και να αυτοδιδάσκονται- για τις νέες καινοτομίες, κάτι που αποτελεί τόσο μια δημιουργική όσο και μια ευχάριστη ενασχόληση.

Τα παιδιά που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό πιθανόν κάποια στιγμή στο μέλλον εξελιχθούν σε επιστήμονες, ερευνητές, προγραμματιστές ή κατακτήσουν οποιονδήποτε άλλο κλάδο ανοίγεται μπροστά τους μέσω της τεχνολογίας. Η δημιουργικότητα μέσω της τεχνολογίας και των νέων επιστημών έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει τον χαρακτήρα των παιδιών και εφήβων, να καλλιεργήσει το αίσθημα υπευθυνότητας και επικοινωνίας αλλά και να δώσει ζωή στη νέα γενιά «μεγάλων μυαλών» της χώρας μας.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Exit mobile version