ΣΕΠΕ: Στην 36η θέση μεταξύ 134 χωρών η Ελλάδα στο Mobile Connectivity Index

Μία σχετικά καλή επίδοση, που της αποδίδει την 36η θέση μεταξύ 134
χωρών ανά τον κόσμο, πετυχαίνει η Ελλάδα στο δείκτη Mobile Connectivity Index
του GSM Association, ο οποίος αξιολογεί το επίπεδο των κινητών επικοινωνιών
κάθε αγοράς.


Η Ελλάδα με βαθμολογία 71, όταν η – κατέχουσα τα παγκόσμια πρωτεία στον
Mobile Connectivity Index – Αυστραλία συγκεντρώνει 84,7 βαθμούς, κατατάσσεται
από το GSMA στη …δεύτερη ταχύτητα των χωρών όσον αφορά το mobile περιβάλλον και
τη δυνατότητα σύνδεσης της οικονομίας και της κοινωνίας στο Διαδίκτυο, στους
αποκαλούμενους “Fast Τransitioners”.


Η αξιολόγηση του Mobile Connectivity Index κατατάσσει τις χώρες σε
τέσσερις συνολικά κατηγορίες ανάλογα με την ωριμότητα του ψηφιακού τους
περιβάλλοντος και με την ευκολία πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Της λίστας ηγούνται
οι χώρες που το GSMA (GSMA – Groupe Speciale Mobile Association) αξιολογεί ως
“Leaders”, ακολουθούν οι “Fast Τransitioners”, ενώ η τρίτη κατηγορία κρατών
είναι οι “Transitioners Emerging” και η τέταρτη οι “Discoverers”.


Χάρτης 1. Αποτελέσματα Mobile Connectivity
Index. Πηγή: GSMA Intelligence


Ο δείκτης του GSMA εξετάζει τέσσερις βασικούς παράγοντες, που αφορούν
τις κινητές επικοινωνίες και αξιολογεί τις επιδόσεις των χωρών σε σχέση με
αυτούς: Υποδομές (Infrastructure), Προσιτές Τιμές Δυνατότητα (Affordability),
Ετοιμότητα των Καταναλωτών (Consumer Readiness) και Περιεχόμενο (Content).
Στους τέσσερις αυτούς πυλώνες η βαθμολογία της Ελλάδας διαμορφώνεται σε 64,7
(Infrastructure), 64,5 (Affordability), 87,7 (Consumer) και 69,7 (Content).



Ελληνικές επιδόσεις



“Ήδη σήμερα τουλάχιστον 3,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο
έχουν πρόσβαση στο Ιnternet μέσω του κινητού. Ωστόσο, περισσότεροι από 4,1
δισεκατομμύρια άνθρωποι παραμένουν χωρίς σύνδεση και αποκλείονται από τις
ισχυρές ευκαιρίες για κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη που προσφέρουν οι
κινητές επικοινωνίες”, ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής του GSMA, Mats Granryd,
παρουσιάζοντας το νέο εργαλείο αξιολόγησης.



Οι καλύτερες επιδόσεις



Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Mobile Connectivity Index, που δόθηκαν
στη δημοσιότητα, την πρώτη θέση παγκοσμίως καταλαμβάνει η Αυστραλία (βαθμολογία
84,7), με την Ολλανδία να ακολουθεί από πολύ κοντά στη δεύτερη (84,4), τη Δανία
να έπεται (83,9), τη Σουηδία να ακολουθεί (83,9) και τη Νορβηγία (83,2) να τη
διαδέχεται στην πέμπτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.


Στις πέντε επόμενες θέσεις βρίσκονται η Νέα Ζηλανδία (82,7), η
Φινλανδία και οι ΗΠΑ (82,6 έκαστη), η Ισλανδία (81,8), η Μεγάλη Βρετανία
(81,7), η Ελβετία και ο Καναδάς (81 η κάθε μία).


Στην άλλη πλευρά της λίστας βρίσκονται περιοχές της Υποσαχάριας
Αφρικής, που είναι και το μέρος του πλανήτη με τις χειρότερες επιδόσεις στο
Mobile Connectivity Index του GSMA. Δεν είναι τυχαίο ότι, από τις 20 χώρες με
τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο, οι 16 προέρχονται από τη συγκεκριμένη περιοχή.
Περισσότερα από 700 εκατ. άνθρωποι ή το 76% του πληθυσμού στην Υποσαχάρια
Αφρική δεν έχει πρόσβαση σε mobile internet.


Πίνακας 1. Αποτελέσματα Mobile Connectivity Index. Πηγή:
GSMA Intelligence



Οι πυλώνες αξιολόγησης



Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες, που αξιολογεί το Mobile Connectivity
Index, αφορούν:


Τις υποδομές και συγκεκριμένα τη διαθεσιμότητα των δικτύων κινητής
τηλεφωνίας και την ποιότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο που εξασφαλίζουν. Χωρίς
δίκτυα υψηλών επιδόσεων οι προσπάθειες των χωρών να εξασφαλίσουν στους πολίτες
τους γρήγορη και αξιόπιστη πρόσβαση στο Διαδίκτυο είναι ελλιπείς.


Την τιμή διάθεσης των υπηρεσιών πρόσβασης. Η οικονομική προσιτότητα των
κινητών υπηρεσιών και συσκευών σε τιμές, που αντικατοπτρίζουν το πραγματικό
επίπεδο του εισοδήματος σε ένα εθνικό πληθυσμό, είναι κομβικής σημασίας. Σε
αυτό το σημείο, το GSMA υπογραμμίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι το κόστος
επηρεάζεται σημαντικά από το ύψος της φορολογίας, με την τελευταία να καθιστά
συχνά το κόστος πρόσβασης στο Διαδίκτυο δυσβάσταχτο για σημαντική μερίδα του
πληθυσμού.


Την ετοιμότητα των καταναλωτών. Χωρίς τις απαραίτητες ψηφιακές
δεξιότητες και την υποστήριξη του πολιτιστικού περιβάλλοντος, οι καταναλωτές
δεν μπορούν να καταλάβουν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το κινητό
Διαδίκτυο ή να εκτιμήσουν πώς μπορεί να τους ωφελήσει.


Περιεχόμενο. Η διαθεσιμότητα online περιεχομένου και των υπηρεσιών που
σχετίζονται με αυτό. Οι καταναλωτές είναι λιγότερο πιθανό να συνδεθούν με το
κινητό Διαδίκτυο, εάν – για παράδειγμα – το διαθέσιμο online περιεχόμενο δεν
είναι στη μητρική τους γλώσσα ή αν δεν τους αφορά.






Exit mobile version