Τι είναι το Metaverse που οραματίζεται o Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Πολλή συζήτηση γίνεται τα τελευταία 24ωρα για το metaverse που ποθεί διακαώς ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, καθώς θεωρεί ότι συνιστά το μέλλον του ίντερνετ.

Ήδη έχουν καταγραφεί επικρίσεις και ανησυχίες για το metaverse, όμως ακόμα ο τεχνολογικός δρόμος που έχει μπροστά του είναι μακρύς.

«Θα υπάρξουν νέοι τρόποι διαδραστικότητας με συσκευές που θα είναι πολύ πιο φυσικές από το άγγιγμα του πληκτρολογίου ή το πάτημα ενός κουμπιού. Θα κάνετε κινήσεις ή θα προφέρετε λέξεις. Θα αρκεί ακόμη και να σκεφτείτε μία ενέργεια για να υλοποιηθεί», ανακοίνωσε ενθουσιασμένος ο ιδρυτής του Facebook.

Ο δισεκατομμυριούχος ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του θα ονομάζεται πλέον “Meta” , από την ελληνική λέξη «μετά», αλλά όπως το metaverse, ή meta-universe, αυτός ο παράλληλος κόσμος αντιπροσωπεύει γι’ αυτόν το μέλλον του Ιντερνετ.

Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο καλιφορνέζικος όμιλος επιδιώκει να αποσπάσει την προσοχή από την σειρά των κατηγοριών που αντιμετωπίζει και οι οποίες ξεκινούν από την παραπληροφόρηση και φθάνουν μέχρι την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην online διαφημιστική αγορά.

Αλλά πέραν της στρατηγικής πολιτικής, το metaverse αφορά σε συσκευές και τρόπους ζωής που χρησιμοποιούνται ήδη σε μικρή έκταση, όπως στα αυτόνομα αυτοκίνητα.

Πόσο κοντά βρισκόμαστε

Από την παρουσίαση εδώ και έναν χρόνο της κάσκας εικονικής πραγματικότητας Quest 2, της εταιρείας Oculus (που εξαγοράστηκε από την Facebook το 2014), περί το 1,87 εκατομμύριο συσκευές έχουν πωληθεί σε ολόκληρο τον κόσμο, σύμφωνα με τους ερευνητές του Statista.

Στο στάδιο αυτό, χρησιμεύουν κυρίως στη συμμετοχή σε παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας με χειριστήρια κονσόλας, για παράδειγμα για μία παρτίδα τένις.

Η Facebook έχει επίσης αρχίσει να αναπτύσσει περιβάλλοντα όπως τα «workrooms», όπου οι συμμετέχοντες εμφανίζονται γύρω από ένα στρογγυλό τραπέζι υπό μορφή προσωποποιημένων avatar, που μοιάζουν με πρόσωπα των κινουμένων σχεδίων.

Ακόμα, βρισκόμαστε αρκετά μακριά από το δυστοπικό μυθιστόρημα «Ready Player One» του Ernest Cline, όπου μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας αποδρά από έναν κόσμο σε κρίση προς ένα παγκόσμιο σύστημα εικονικής πραγματικότητας, μέσω γυαλιών εικονικής πραγματικότητας και απτικών γαντιών και ρούχων.

«Αλλά από σήμερα και μέχρι 5 ή 10 χρόνια, πολλές από τις τεχνολογίες αυτές θα είναι καθημερινότητα», διαβεβαίωσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης του rebranding της Facebook από ένα εικονικό σπίτι μέσα σε ένα παραδεισένιο περιβάλλον παρουσιάζοντας τα αναγκαία «υλικά» για την οικοδόμηση αυτού του παράλληλου σύμπαντος.

Ο εξοπλισμός, με κάσκες ή γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, όχι μόνο θα προβάλλει εικόνες εξαιρετικά υψηλής ευκρίνειας σε γωνία 360°, αλλά θα είναι επίσης ικανός, μέσω υποδοχέων, να αναπαράγει την εξωτερική εμφάνιση ενός ανθρώπου, από την φακίδα στο δέρμα του μέχρι τις εκφράσεις του προσώπου του, με πολύ ρεαλιστικό τρόπο και σε ρεαλιστικό χρόνο.

Οι κάσκες του metaverse

Η Facebook αναπτύσσει κάσκες διαφορετικές από εκείνες της Oculus, που βαφτίστηκαν Cambria. Υπόσχονται ότι θα είναι πιο άνετες για να τις φορά κανείς για περισσότερη ώρα και ότι θα εγγυώνται μεγαλύτερες επιδόσεις.

«Τα avatar μπορούν φυσικά να κοιταχτούν στα μάτια», αναφέρει η Αντζελα Τσανγκ, διευθύντρια των συσκευών εικονικής πραγματικότητας της Meta. «Συνδυάζουμε μία σειρά υποδοχέων με αλγόριθμους αναπαραγωγής του φυσικού κόσμου με το βάθος και την προοπτική του», εξηγεί.

Για μπορέσει να χρησιμοποιηθεί μαζικά, το metaverse θα έχει επίσης ανάγκη από ένα ανοικτό σύστημα εκμετάλλευσης, μέσω του οποίου οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να πληρώσουν τα εικονικά αντικείμενα και να τα μεταφέρουν από τον ένα κόσμο στον άλλο.

Ο ιντερνετικός κολοσσός θα υποστηρίξει την εμφάνιση ενός οικοσυστήματος εταιρειών που θα δημιουργήσουν προγράμματα γι’ αυτό το «νέο Ίντερνετ».

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θεωρεί ότι σε δέκα χρόνια το metaverse θα μπορεί να έχει φθάσει το «ένα δισεκατομμύριο χρήστες, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ψηφιακού εμπορίου και εκατομμύρια θέσεις εργασίας για creators και developers».

Συνεπώς, θα χρειαστούν μέσα προστασίας των συναλλαγών και των άυλων δημιουργημάτων. Η αποκεντρωμένη τεχνολογία του blockchain, που επέτρεψε την ανάπτυξη των κρυπτονομισμάτων μπορεί να συμβάλει στο εγχείρημα.

«Προτεραιότητά μας θα είναι το metaverse, όχι το Facebook», είπε ο Ζάκερμπεργκ.«Αυτό σημαίνει ότι κάποια στιγμή δεν θα έχετε ανάγκη να χρησιμοποιείτε το Facebook για να έχετε πρόσβαση στις άλλες μας υπηρεσίες».

Πηγή: AFP- ΑΠΕ


Exit mobile version