Άρση μέτρων: Ανοίγει η εστίαση – Επιτρέπεται η μετακίνηση στα νησιά – Τι ισχύει για τις πτήσεις

Ανεβάζουν ρολά από σήμερα,
Δευτέρα τα καταστήματα εστίασης ( εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ)
μετά την άρση των μέτρων για τον κορονοϊό ενώ τα πλοία ξεκινούν τα δρομολόγια προς όλα τα νησιά της χώρας.
Αναλυτικά:



Α.Εστίαση



Διαφορετικά
θα είναι από σήμερα τα δεδομένα λειτουργίας στην
εστίαση, λόγω της πανδημίας καθώς σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης και
Επενδύσεων θα πρέπει να τηρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:
-Η αναλογία που ισχύει είναι ένας (1) πελάτης ανά
δύο (2) τ.μ.
-Η συνολική ωφέλιμη επιτρεπόμενη επιφάνεια
λειτουργίας προκύπτει από το άθροισμα του εμβαδού της υπαίθριας επιφάνειας και
της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας του κυρίως χώρου.
-Καθορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των
τραπεζιών, σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων, από 70 εκατοστά έως 1.70
μέτρα
-Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε
τραπέζι τα έξι (6) άτομα. Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με
ανήλικα τέκνα.
Ο οδηγός του ΕΦΕΤ για τους χώρους εστίασης

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε
συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και την
Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) εξέδωσε τον «Οδηγό
Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση» στο πλαίσιο της νέας
πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19.
Αναλυτικά στις κατευθυντήριες
οδηγίες για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
-Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων
«απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των
τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των
αρμόδιων φορέων.
-Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης
των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη
αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
-Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των
υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων,
αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)
-Συναλλαγές σε ταμείο: 1. ενθάρρυνση πραγματοποίησης
ανέπαφων συναλλαγών, 2. Τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση
του πελάτη, 3. Τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για
την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή
εποπτεία, 4. Τοποθέτηση plexiglas αν
αυτό κρίνεται αναγκαίο.
-Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις
σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
-Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την
ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση
γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
-Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων
κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται
η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
-Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών,
πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών
αρχών.
-Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον
φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε
κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση
των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.
-Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους
χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης,
μάσκες και γάντια).
-Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης
απορριμάτων.
-Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού,
των χώρων και του εξοπλισμού. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων,
παροχή και εφοδιασμός στα σημεία πλυσίματος σαπουνιών, υλικών για στέγνωμα
χεριών, αντισηπτικών διαλυμάτων καθώς επίσης και παροχή στους εργαζόμενους
ρουχισμού και γαντιών.
-Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.
-Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω
γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση
γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα
συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να
μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
-Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να
απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να
ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου
εργασίας.
-Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού
των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης
του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι
χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα
σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες,
χειρολαβές θυρών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα
και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.



Β.Οι μετακινήσεις με πλοία
Από σήμερα, Δευτέρα 25 Μαΐου θα επιτρέπονται πλέον
οι μετακινήσεις των πολιτών σε όλα τα νησιά της χώρας μετά την άρση των μέτρων για τον
κορονοϊό.
Αξιοσημείωτο είναι δε ότι από το λιμάνι του Πειραιά για τη συγκεκριμένη ημέρα έχουν προγραμματιστεί 7
δρομολόγια πλοίων (δύο για Κυκλάδες ένα για Χίο Μυτιλήνη και τέσσερα για την
Κρήτη). Από τη Ραφήνα θα αναχωρήσει ένα πλοίο για τις Κυκλάδες και τρία από το
Λαύριο, δύο για Κέα – Κύθνο – Σύρο και ένα για Αγ.Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα.
Σημειώνεται ότι στα πλοία εφαρμόζεται νέο πρωτόκολλο επιβατών όπου το κάθε
πλοίο μπορεί να φιλοξενεί μόνο το 50% των επιβατών, εκτός αν πρόκειται για
πλοίο με καμπίνες που το ποσοστό αυτό γίνεται 55%.
Επιπλέον επισημαίνεται πως, οι επιβάτες στα πλοία της ακτοπλοΐας πριν από την
επιβίβασή τους, στο πλαίσιο των ειδικών οδηγιών πρόληψης και αντιμετώπισης
κρουσμάτων COVID-19, θα θερμομετρούνται, θα
συμπληρώνουν ειδικό ερωτηματολόγιο ενώ θα διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου σε
όλους τους χώρους κίνησης μέσα στο πλοίο.
Το ερωτηματολόγιο, θα συμπληρώνεται από επιβάτες που πραγματοποιούν ταξίδι
διάρκειας μεγαλύτερης των 30 λεπτών.
Τα ερωτηματολόγια αυτά μπορούν να προμηθευτούν είτε στα ταξιδιωτικά πρακτορεία,
είτε στις ίδιες τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, είτε μπορούν να τα κατεβάσουν από την
επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (www.ynanp.gr).
Τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια θα παραδίδονται από τους επιβάτες κατά την
επιβίβαση τους σε μέλη του πληρώματος του πλοίου.
Σε περίπτωση διαπίστωσης επιβατών οι οποίοι, με βάση το ερωτηματολόγιο, είτε
παρουσιάζουν συμπτώματα, είτε έχουν εκτεθεί σε ασθενή COVID-19 με κάποιον από τους τρόπους που περιγράφονται σε αυτό
τις τελευταίες 14 ημέρες, δεν θα επιτρέπεται η επιβίβαση.
Το ερωτηματολόγιο θα τηρείται με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας για δύο
μήνες από την ημέρα παραλαβής του σύμφωνα με όσα προβλέπονται από την κείμενη
νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων(GDPR).
Επίσης, στα πλοία υπάρχει ειδική διάταξη για τους επιβάτες στα αεροπορικά
καθίσματα, ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός
και πίσω.
Η χρήση κάθε καμπίνας θα επιτρέπεται από ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για
οικογένειες, συγγενείς πρώτου βαθμού. Εξάλλου, όλοι οι επιβάτες αλλά και το
πλήρωμα θα πρέπει να κάνουν χρήση μάσκας.

Γ.Οι πτήσεις εσωτερικού


Αυστηρά μέτρα προστασίας θα πρέπει να τηρούν οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες στα αεροδρόμια της χώρας μας για την αποφυγή διασποράς του Covid 19 ενόψει και της διεύρυνσης των πτήσεων εσωτερικού από σήμερα.

Οι πτήσεις εσωτερικού έχουν αρχίσει να επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς από τις 18 Μαΐου, ημέρα κατά την οποία ήρθη ο περιορισμός μετακινήσεων προς την επαρχία και την Κρήτη και θα συνεχίσουν να αυξάνονται από σήμερα , οπότε θα αρθεί ο περιορισμός και προς τα υπόλοιπα νησιά. Ωστόσο αναμένεται περισσότερη αύξηση των πτήσεων από την 1η Ιουνίου οπότε θα ανοίξουν τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία και από τις 15 Ιουνίου οπότε θα ανοίξουν και τα εποχικά ξενοδοχεία.

Εξαιρέσεις πτήσεων

Από την προσωρινή αναστολή πτήσεων εξαιρούνται οι πτήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo), οι υγειονομικού ενδιαφέροντος (sanitary), οι ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος (humanitarian), οι πτήσεις επιστροφής αεροσκάφους μόνο με το πλήρωμά του (ferry flights), οι κρατικές πτήσεις (state), οι πτήσεις που αναφέρουν ότι ευρίσκονται σε επικίνδυνη κατάσταση (emergency), οι στρατιωτικές πτήσεις (military, δεν ισχύουν οι πτήσεις αυτές για την Τουρκία), οι πτήσεις της Frontex, οι ανεφοδιασμού, οι πτήσεις υποστήριξης του Εθνικού Συστήματος Υγείας της χώρας μας και οι πτήσεις επαναπατρισμού ελλήνων πολιτών.

Επίσης για την προσωρινή απαγόρευση εισόδου στην χώρα μη ευρωπαίων πολιτών ισχύουν οι ακόλουθες εξαιρέσεις: Μέλη οικογενειών ευρωπαίων πολιτών, πολίτες χωρών συνθήκης Σένγκεν, υγειονομικό προσωπικό, πολίτες τρίτων χωρών που έχουν μακράς διάρκειας άδεια visa σε Ευρωπαϊκή χώρα και χώρα Συνθήκης Σένγκεν, κυβερνητικό, διπλωματικό, στρατιωτικό, ανθρωπιστικό προσωπικό, πληρώματα αεροσκαφών και σε όσους μη Ευρωπαίους πολίτες έχουν εξασφαλίσει άδεια για το ταξίδι τους από Ελληνικό Προξενείο.


Exit mobile version