Εκδήλωση ΕΒΕΠ για τελωνειακά θέματα ανάπτυξης των λιμανιών

“Η γεωγραφική και στρατηγική θέση της Ελλάδας και του λιμανιού του
Πειραιά είναι ένας πολύ καλός λόγος να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με όλους τους
εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να έχουμε τη θέση που μας αναλογεί στη Διεθνή
Αγορά”, ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων
Πειραιά (ΣΕΠ, θυγατρική εταιρεία της Cosco), μιλώντας σε ειδική εκδήλωση που
διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά για τελωνειακά
θέματα ανάπτυξης των λιμανιών, αλλά και για τον νέο κανονισμό για την οργάνωση
των λιμενικών υπηρεσιών που εγκρίθηκε, στις 14 Δεκεμβρίου 2016, από το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.


Ο κ. Βαμβακίδης είπε ότι συμπληρωματικά ειδικά καθεστώτα σχετικά με
φορολογικά τελωνειακά οφέλη θα δώσουν τη δυνατότητα στη χώρα μας να φιλοξενήσει
εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του διαμετακομιστικού εμπορίου και
προσέθεσε ότι συνολικά διακινήθηκαν το 2016 από όλες τις προβλήτες του εμπορικού
λιμανιού του Πειραιά 3.750.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3.339.293 το 2015,
3.620.545 το 2014, 3.171.000 το 2013, 2.803.558 το 2012, 1.690.469 το 2011 και
879.523 to 2010.


Αναφέρθηκε επίσης στο κέντρο διαχείρισης και αποθήκευσης εντός της
Ελεύθερης Ζώνης του λιμανιού του Πειραιά και για το γεγονός ότι τα εμπορεύματα
κατά την παραμονή τους στις εγκαταστάσεις δεν υποχρεούνται στην καταβολή δασμών
και φόρων.


O Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, επισήμανε τη συμβολή της
Ελεύθερης Ζώνης στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας, ενώ
τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τα ελληνικά λιμάνια ο νέος
Κανονισμός για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική
διαφάνεια των ευρωπαϊκών λιμένων, που εγκρίθηκε, στις 14 Δεκεμβρίου 2016, από
το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.


Επίσης, ανακοίνωσε ότι, θα ικανοποιηθεί το αίτημα του Ε.Β.Ε.Π., ώστε η
ευνοϊκή ρύθμιση απαλλαγής από το Φ.Π.Α. που ισχύει στην Ελεύθερη Ζώνη του
Πειραιά, την οποία διαχειρίζεται το κέντρο διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της
ΣΕΠ (PCDC) να ισχύσει για όλες τις αποθήκες, που βρίσκονται στην ευρύτερη
περιοχή του Πειραιά σε εφοδιαστικές επιχειρήσεις. Ακόμη, ευχαρίστησε τον γενικό
γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, για την ικανοποίηση παρελθόντος
αιτήματος του Ε.Β.Ε.Π., σχετικά με τη διάταξη σύμφωνα με την οποία
απλοποιούνται οι διαδικασίες και παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις
ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις
προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα. Κατ’
επέκταση, απαλλάσσονται του Φ.Π.Α. οι ναυπηγικές εργασίες σε πλοία που
δραστηριοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.


Αναλυτικότερα, ανέφερε: “Τα πλεονεκτήματα των τελωνειακών θεσμών
να χρησιμοποιούνται απ΄ όλους για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου με την
παροχή κινήτρων για συγκέντρωση και διανομή εμπορευμάτων, συμβάλλοντας έτσι
στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου. Το ζητούμενο είναι, να
αποτελέσουν μέσο απορρόφησης της εγχώριας ανεργίας, καθώς επίσης και το
συνεκτικό ιστό με την τοπική κοινωνία και επιχειρηματικότητα”.


Αναφορικά με την έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του νέου
κανονισμού για τα λιμάνια αυτός πρόκειται να αυξήσει την αποδοτικότητα των
ευρωπαϊκών λιμανιών, που απασχολούν 470.000 εργαζομένους, και να τα καταστήσει
πιο ελκυστικά στους επενδυτές.


Ο Κανονισμός αυτός, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, θα εφαρμοστεί
σε 319 θαλάσσια ευρωπαϊκά λιμάνια, που περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο
μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εκ των οποίων τα 25 είναι ελληνικά.


Οι ρυθμίσεις προβλέπουν τη δυνατότητα παροχής δημόσιας υπηρεσίας καθώς
και μία σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, προκειμένου να
αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση και το πρόσθετο κόστος.


Επίσης, ο νέος Κανονισμός παρέχει δίκαιους όρους ανταγωνισμού,
συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας δικαίου και ένα σταθερό νομικό
πλαίσιο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές, το οποίο δεν έχει δυσανάλογες και
αντιφατικές ερμηνείες.






Exit mobile version