Eπίθεση εφοπλιστών κατά Σόιμπλε: Δεν θέλει την ανάπτυξη της Ελλάδας

Την
έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προκάλεσαν οι χθεσινές δηλώσεις
του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ότι η ελληνική κυβέρνηση,
παρά την υπόσχεσή της, δεν κατήργησε τα φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών.



Ο
πρόεδρος της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, με σημερινή
δήλωσή του κάνει λόγο για αδικαιολόγητη επίθεση του Σόιμπλε κατά της Ελλάδας με
αφορμή τον ελληνικό εφοπλισμό που εκπροσωπεί το 50% της Ευρώπης, ενώ προσθέτει
ότι ο Γερμανός αξιωματούχος αγνοεί το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη
γερμανική ναυτιλία.



Η δήλωση του
Θόδωρου Βενιάμη



«Απορία
δημιούργησε στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα η αδικαιολόγητη πρόσφατη επίθεση
του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών κ. Σόιμπλε κατά της χώρας μας με αιχμή του
δόρατος τον ελληνικό εφοπλισμό.



Ο
κ. Σόιμπλε, αγνοώντας με εμμονή το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη
γερμανική ναυτιλία, στρέφεται με τις δηλώσεις του εναντίον της ελληνικής
ναυτιλίας, που τυχαίνει όμως να εκπροσωπεί και το 50% της κοινοτικής, μια
πρωτιά που μάλλον ενοχλεί.



Σε
μία περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να προασπίσει, αλλά και να ενισχύσει
την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού από
ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, οι επικρίσεις του κ. Σόιμπλε είναι προκλητικά
αβάσιμες.



Δημιουργείται
επίσης το ερώτημα μήπως η αποτυχία της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής, που
παρόλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα (πλοιοκτησία, διαχείριση,
φυσικό πρόσωπο), δεν κατάφερε να στηρίξει τη ναυτιλία της, είναι το κίνητρο που
υποκινεί τον Υπουργό στις δηλώσεις αυτές.



Αν
στόχος των δηλώσεών του είναι να τορπιλίσει τους στενούς δεσμούς της
ελληνικής ναυτιλίας με τον τόπο της, αποδεικνύεται ότι δεν επιθυμεί να δει
την Ελλάδα σε αναπτυξιακή πορεία.



Προς
γνώση του κ. Σόιμπλε, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα σύσσωμη ανταποκρίθηκε
στην ανάγκη για ενίσχυση των εσόδων της εθνικής οικονομίας, αποφασίζοντας εδώ
και τέσσερα χρόνια σε εθελοντική βάση, τον διπλασιασμό της φορολογικής της
υποχρέωσης, αν και αυτή απολαμβάνει ιστορικά συνταγματικής προστασίας, μια
πρωτοβουλία που αποδεικνύει έμπρακτα την ενότητα αλλά και την συνέπειά της
απέναντι στον τόπο της».



Σημειώνεται ότι και κατά το παρελθόν ο κ. Σόιμπλε, έχει επανειλημμένα
ζητήσει από την Ελλάδα να φορολογήσει τους εφοπλιστές, ώστε να μην έχει ανάγκη
επιπλέον δανεισμό. Ωστόσο–όπως αναφέρουν εφοπλιστικοί κύκλοι – πίσω από τις
δηλώσεις Σόιμπλε βρίσκεται το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του στόλου
που προσπάθησε να “χτίσει” η Γερμανία αγοράστηκε από Έλληνες
εφοπλιστές. «Κι αυτό, παρ’ όλο που η Γερμανία έχει δημιουργήσει το καλύτερο
φορολογικό πλαίσιο στην Ευρώπη για τη ναυτιλία», επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι.



Παράλληλα,
όμως, επισημαίνουν ότι ο κ. Σόιμπλε κάνει λάθος στην κριτική του, γιατί η
ελληνική ναυτιλία αποτελεί τμήμα της ευρωπαϊκής και εάν στραφεί σε άλλες χώρες
εκτός Ευρώπης, η απώλεια θα είναι σημαντική. Επομένως, η ελληνόκτητη ναυτιλία,
ως εθνικό κεφάλαιο, πρέπει να παραμείνει στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου
να μη στερηθεί η Ελλάδα και η Ευρώπη τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα
συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που
διανύουμε.


Πριν λίγους μήνες μάλιστα ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ
Ντομπρίντ, μιλώντας στο ετήσιο δείπνο της ένωσης Γερμανών εφοπλιστών Verband
Deutscher Reeder, δεσμεύτηκε για τη χορήγηση στους Γερμανούς εφοπλιστές
κρατικής στήριξης σε θέματα επανδρώσεων και ασφαλιστικών εισφορών .


Ο
Ντομπρίντ διαβεβαίωσε τα μέλη της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών πως το
Βερολίνο θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής πλοιοκτησίας. Οι
αναφορές αυτές ακολούθησαν τις υποσχέσεις της Γερμανίδας καγκελαρίου
Αγκελα Μέρκελ στη Verband Deutscher Reeder για κίνητρα προσέλκυσης πλοίων στη
γερμανική σημαία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Exit mobile version