ΕΣΕΕ: Πτώση στις πωλήσεις σημείωσε μία στις δύο επιχειρήσεις την θερινή εκπτωτική περίοδο

Οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου που είχαν καλλιεργηθεί
πριν την έναρξη των θερινών εκπτώσεων τελικά
δεν επαληθεύτηκαν σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ/ΕΣΕΕ.

Η γενικότερη συγκριτική εικόνα 2016/2015 μπορεί να είναι βελτιωμένη σε ορισμένα σημεία της σε
σχέση με τα αποτελέσματα της σύγκρισης των ετών 2015/2014. Ωστόσο, δεν θα
πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι το καλοκαίρι του 2015 η διαδραματίστηκαν
πρωτόγνωρα γεγονότα όπως η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων και της τραπεζικής
αργίας.


Ακολουθεί η
παράθεση αναλυτικών δεδομένων και η
διαγραμματική παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας, όπως και οι εκτιμήσεις
των Εμπορικών Συλλόγων και των συμμετεχουσών στα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου
επιχειρήσεων.



Εκπτώσεις: Στοιχεία Εμπορικών Επιχειρήσεων



Στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων (60%) το ποσοστό της έκπτωσης κυμάνθηκε
μεταξύ 21% και 40%, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το αντίστοιχο ποσοστό
ήταν κατά πολύ χαμηλότερο (39%). Παράλληλα, στη διάρκεια της φετινής θερινής
εκπτωτικής περιόδου περίπου μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε πωλήσεις
με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%, όταν πέρυσι στην αντίστοιχη επιλογή οδηγούνταν
μία στις τρεις επιχειρήσεις.


































Όσον αφορά στην εξέλιξη των πωλήσεων
διαπιστώθηκε ότι πάνω από μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) εμφάνισε υποχώρηση στις
πωλήσεις σε σύγκριση με το 2015, ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3. Μπορεί ο ρυθμός
υποχώρησης της εμπορικής κίνησης να είναι μικρότερος από εκείνον της περιόδου
Ιουλίου – Αυγούστου 2015 (80%), δεν θα πρέπει όμως να λησμονείται το γεγονός
πως τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο τέθηκε σε εφαρμογή ο πρωτόγνωρος, για τα
ελληνικά δεδομένα, περιορισμός στην κίνηση κεφαλαίων (Capital
Controls) και η επιβολή της τραπεζικής αργίας. Αντίθετα,
το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις του 2016 ήταν καλύτερες σε
σύγκριση με την περσινή περίοδο ανέρχεται στο 14% (5% στις θερινές εκπτώσεις
του 2015).








Οι μεταβολές του ποσοστού μείωσης των
πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος καταγράφουν σημαντική διαφοροποίηση.
Συρρίκνωση 11 – 20% εμφάνισε το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων του δείγματος (35% – 13% το
2015), τη στιγμή που την αντίστοιχη περσινή περίοδο η πλειονότητα των
συμμετεχόντων (36%) είχε δηλώσει μείωση άνω του 41%.









Οι έμποροι σε ποσοστό 57,2%, δήλωσαν ότι
η καλύτερη περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν από τις 11/7/2016 έως 30/7/2016,
ακολουθούμενη από την περίοδο 1/8/2016 έως 13/8/2016 με ποσοστό 27,6% και τέλος
από αυτήν της 16/8/2016 έως το τέλος των εκπτώσεων. Η εν λόγω εξέλιξη
επαναφέρει την ομαλοποίηση της κατανομής της καταναλωτικής κίνησης ανάμεσα στις
τρεις περιόδους των εκπτώσεων, η οποία είχε διαταραχθεί πέρυσι εξαιτίας της
επιβολής των Capital Controls
και των έκτακτων καταστάσεων που αυτή συνεπάγεται (προτίμηση της δεύτερης περιόδου 1-15/8)









Για τα
καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 17 Ιουλίου (το 27% των συμμετεχόντων στην
έρευνα) παρατηρείται ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών, της τάξης του 80%,
πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό
τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις ένας στους πέντε δηλώνει ότι
κατέγραψε αύξηση των πωλήσεών του.







Exit mobile version