Ευρωκοινοβούλιο: Μείωση της επιτρεπόμενης εκπομπής ρύπων στην Ευρώπη μέχρι το 2030

Τη μείωση των επιτρεπόμενων εθνικών ορίων για τις εκπομπές
ρύπων στην Ευρώπη μέχρι το 2030, ενέκριναν σήμερα οι Ευρωβουλευτές,
υπερψηφίζοντας έκθεση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και
Τροφίμων.


Την έκθεση, (η οποία εγκρίθηκε με 499 ψήφους υπέρ, 177 κατά
και 28 αποχές) εισηγήθηκε η Βρετανή ευρωβουλευτής Τζούλι Γκίρλινγκ, από την
ομάδα των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών (ΕΣΜ).


Η εισηγήτρια βασιζόμενη σε σχετικά στοιχεία ανέφερε ότι «400.000 πρόωροι θάνατοι που καταγράφονται στην ΕΕ σε ετήσια βάση οφείλονται
στην ατμοσφαιρική ρύπανση».


Ειδικότερα, η Γκίρλινγκ,
δήλωσε με την παρέμβασή της στην Ολομέλεια «την τελευταία δεκαετία, ίσως είχαμε επικεντρωθεί
υπερβολικά στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα και παραμελήσαμε την
ποιότητα του αέρα. Η σημερινή πρόταση δεν είναι η τέλεια λύση, αλλά θα οδηγήσει
κατά πολύ στη βελτίωση της υγείας των πολιτών μας.


Η εν λόγω πρόταση είναι το αποτέλεσμα της επανεξέτασης της
ενωσιακής πολιτικής για την προστασία της ατμόσφαιρας και αποτελεί μέρος της
δέσμης διατάξεων της νέας ενωσιακής νομοθεσίας».

Οι προτεινόμενες μειώσεις της ρύπανσης θα μειώσουν τις επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι ρύποι προέρχονται από διάφορες πηγές:

  • τα αιωρούμενα σωματίδια (PM) προέρχονται κυρίως από τη θέρμανση, τη βιομηχανία και τις μεταφορές
  • το οξείδιο του αζώτου (NOx) εκπέμπεται κυρίως από τις μεταφορές
  • οι εκπομπές διοξειδίου του θείου (SOx) προέρχονται κυρίως από τους τομείς της παραγωγής ενέργειας και των μη οδικών μεταφορών
  • το σύνολο σχεδόν των εκπομπών αμμωνίας (ΝΗ3) προέρχεται από τη γεωργία
  • οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προέρχονται από τη θέρμανση και τις μεταφορές
  • το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών μεθανίου (CH4) προέρχεται από τους τομείς της γεωργίας, των αποβλήτων και της ενέργειας


Η εισηγήτρια αναγνώρισε ότι κατά την τελευταία τριετία το
ζήτημα της ποιότητας του αέρα, σε συνδυασμό με το σκάνδαλο της Volkswagen και
τους ρύπους των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, έχει ιδιαίτερα
ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη, όπως και τις πολιτικές ηγεσίες.


Το μεθάνιο, οι εκπομπές του οποίου προέρχονται από τη
γεωργία και τους τομείς αποβλήτων και ενέργειας, εξαιρείται από την εφαρμογή
της νέας νομοθεσίας.

Exit mobile version