Γαβρόγλου: Τα σχολεία ανοίγουν με τις καλύτερες συνθήκες

«Τα σχολεία ανοίγουν αύριο με τις καλύτερες συνθήκες. Αύριο θα είναι μία ευχάριστη μέρα» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στα εγκαίνια του περιπτέρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στην 82η ΔΕΘ, και ανέφερε ότι η νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινά με άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία, τον νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που, όπως φάνηκε από την πρόσφατη σύνοδο των πρυτάνεων στα Καλάβρυτα, άρχισε να γνωρίζει αποδοχή.

«Πέρα από τις διαφορές που έχουν υπάρξει, σημασία έχει ότι το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να λειτουργεί με ακαδημαϊκούς κανόνες, μέσα από τους οποίους να μπορεί να εκφράζει τις διαφωνίες του αλλά και την αριστεία. Από τη σύνοδο των πρυτάνεων που έγινε την Παρασκευή στα Καλάβρυτα διαφάνηκε ότι ο νόμος αυτός άρχισε να έχει αποδοχή» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι τα οικονομικά του κράτους αρχίζουν να βελτιώνονται και σε αυτό το πλαίσιο αποφασίστηκε κάθε τμήμα όλων των πανεπιστημίων της χώρας να χρηματοδοτηθεί με 20.000 ευρώ, τα οποία θα δοθούν μέχρι τον Δεκέμβριο. «Αν γίνει χρηστή διαχείριση αυτών των χρημάτων θα είναι ένα μεγάλο βήμα» πρόσθεσε.

Ο υπουργός έκλεισε την ομιλία του με ένα ακαδημαϊκό μήνυμα, ότι τον θεσμό της εκπαίδευσης τον στηρίζουν τα παιδιά -μαθητές και φοιτητές- και οι καθηγητές τους, που δεν είναι έξω από την κοινωνία, αλλά έχουν αποστολή μέσα σε αυτήν.

Συγκεκριμένα, για το ΑΠΘ τόνισε ότι επιτελεί «μία συγκλονιστική ακαδημαϊκή δουλειά» και ευχαρίστησε ιδιαίτερα αυτούς που έμειναν έξω από τις διαφορές και υπηρέτησαν την εκπαιδευτική αποστολή τους. Συμπλήρωσε ότι το Αριστοτέλειο σημειώνει εξαιρετική πρόοδο, πέρα από τις τεχνολογίες, και στις ανθρωπιστικές επιστήμες, αλλά και στην τέχνη.

Ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, απάντησε στη ρητορική ερώτηση τι κάνει ένα μεγάλο και άριστο πανεπιστήμιο: «Έχει ανθρώπους με ιδέες, δημιουργικότητα και φαντασία, τα οποία διοχετεύει σε κανάλια παραγωγής τέχνης και τεχνολογίας, που μπορούν να προάγουν την κοινωνία και την ανθρωπότητα».

Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν δεκάδες πρότζεκτ που οδηγούν σε προϊόντα από φοιτητικές ομάδες που αυτοδιοργανώνονται, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, διαγωνίζονται σε διεθνείς διαγωνισμούς και παίρνουν πρωτιές που μας κάνουν περήφανους. «Αυτοί θα γίνουν οι επιστήμονες, που ελπίζουμε ότι θα μείνουν στην Ελλάδα για να προσφέρουν το έργο τους στην χώρα» επισήμανε. Σήμερα, στο ΑΠΘ υπάρχουν 3.000 νέοι και νέες που απασχολούνται σε ερευνητικά προγράμματα και στη συνέχεια δημιουργούν τις δικές τους εταιρίες. «Ελπίζουμε να έχουμε την υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας για να συνεχίσουμε αυτό το σημαντικό έργο» κατέληξε ο κ. Μήτκας.

Ο υπουργός, συνοδευόμενος και από τον υφυπουργό Παιδείας, Κώστα Ζουράρη, ενημερώθηκε από ομάδες φοιτητών για τα ερευνητικά έργα που παρουσιάζονται στο περίπτερο του ΑΠΘ, όπως για παράδειγμα τις έρευνες της φοιτητικής ομάδας Διαστήματος και Αεροναυτικής (ASAT), τη Νύμφη της Αρκαδίας και το έργο μέτρησης αντανακλαστικών «Remedes».

Στη συνέχεια ενημερώθηκε από τον πρόεδρο της διοικούσας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), Βασίλη Καρδάση, για τη λειτουργία και την πορεία του ακαδημαϊκού ιδρύματος. «Το ΕΑΠ πρέπει να διατηρήσει τον ανοιχτό προς την κοινωνία χαρακτήρα του. Σχεδόν 20 χρόνια μετά την ίδρυσή του, έχουν γίνει αλλαγές που ενισχύουν τον ρόλο του. Το ΕΑΠ ανοίγει τις πύλες του και για τους νέους επιστήμονες που διδάσκουν σε αυτό. Είναι μία μεγάλη επιτυχία της κοινωνίας μας που δεν πιστώνεται σε καμία κυβέρνηση» υπογράμμισε ο υπουργός.


Exit mobile version