ΙΕΛΚΑ: Πόσα κέρδισαν οι Έλληνες καταναλωτές από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ

Περισσότερα από 1.500 ευρώ έχει εξοικονομήσει συνολικά κατά τη τελευταία 5ετία το μέσο νοικοκυριό της χώρας από τις προσφορές και εκπτώσεις των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, όπως προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα 2014-2019 του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας βασίστηκαν στις απαντήσεις 2.000 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

Από την έρευνα προκύπτει ότι, 6 στους 10
καταναλωτές προτιμούν περισσότερο τις προσφορές παρά τις χαμηλές τιμές στα προϊόντα και επιλέγουν
κατάστημα σουπερμάρκετ με βάση τις προσφορές.

Επιπλέον στοιχεία δείχνουν ότι, οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και
περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ μέσα από
πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.


Η μέση
εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%,
ποσοστό αντίστοιχο σε σχέση με το προηγούμενο έτος όπως φαίνεται στο σχήμα 1. Πρακτικά,
η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος
σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετησία βάση την
τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε
σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το
όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της
μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε
περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία. Συνολικά η
μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ για την
εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 5 χρόνια ξεπερνά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.





















Όπως
φαίνεται στο σχήμα 2, το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω
προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και
προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές
εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 5 τουλάχιστον
20%.






Επιπλέον
στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της
οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές
τάσεις (σχήμα 3). Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε
περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το
66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις
είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα
επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις
επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.


Χαρακτηριστικό
του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 56%
του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο
λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και
επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες
εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες
της εξοικονόμησης χρημάτων. Άλλωστε, ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό ποσοστό 44%
δηλώνει ότι αναβάλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα
είδη που επιθυμεί να αγοράσει.






Exit mobile version